This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

PS3 vs. 360

de 360 heeft ook meer games, omdat deze al een stuk langer uit is.
Van dat uitvallen heb ik zelf nog geen last gehad, maar dit gebeurde idd bij de vroegere modellen vaker vanwege koelingsproblemen.

De enige reden om een PS3 te kopen zou voor mij zijn, omdat deze een blue ray disc voor films. ( schijfjes wissele bij een groot spel voor de 360 zou geen probleem zijn ).

Verder zijn er op beide systemen games die je eigen voorkeur hebben, zoals bijv. halo 3 op de xbox en MGS4 op de PS3

Xbox is ook al om te bouwen op een zeer makkelijke manier. ( Dual layer dvd's kopieren blijft makkelijker dan Blue rays kopieren of de spellen op de HD van de PS3 zetten wat veel ruimte in neemt )

Ligt puur aan je voorkeur qua spellen. Op de xbox krijg je meer macho race/schiet/actie spellen, terwijl het PS3 aanbod toch meer richting japanse avontuurtjes neigt.

En zoiezo: Halo, Gears of War, Forza, Grid, Fable.

Gewoon uber games, enige voordeel aan PS3 vind ik metal gear solid

uhm trouwens Xbox komt ook met een BLu-Ray speler, wellicht word dan de Xdoos prijziger!

En je moet vooral kijken na welke spellen je leuk vind,

Ja bluray zal wel als een aparte addon komen.
Tis idd puur de spellen. persoonlijk vind ik die controller gewoon fijner.
Kheb ook een PS2 en XBOX gehad,en de PS2 heeft echt stof liggen happen

Nadelen van de 360: Geluid (ding maakt echt teveel herrie). Harde schijf gebeuren (hoezo naaierij). Xbox live is betaald. Daartegenover, xbox live is wel beter dan psn (meer demo's, achievements etc, globaal uitrollen van content).
Voordelen: prijs/kwaliteit verhouding, controller, veel games, ombouwen, xbox live.

Nadelen ps3: redelijk prijzig, niet bar veel games (logisch). Ze willen nog wel eens crashen.
Voordelen ps3: Blueray, Harde schijven zijn te vervangen, Extra's: Wifi, Controllers met accu, gratis online.

Uiteindelijk ligt het er gewoon aan waar je dat ding voor gaat gebruiken. Ga je games kopen, er veel films muziek (multimedia etc) opzetten -> ps3. Dan koop je een laptop HD van 250 gb voor +-80 euro en ben je het mannetje.
Zoniet: 360.

Dat van die herrie van de xbox is niet meer zo.

De eerste die ik had gehaald had het nog wel maar heb er later eentje bij gekocht (i.v.m. online ban) en die is een héél stuk rustiger heb je helemaal geen last van onder het gamen.

uhm trouwens Xbox komt ook met een BLu-Ray speler, wellicht word dan de Xdoos prijziger!

En je moet vooral kijken na welke spellen je leuk vind,

Mocht eens tijd worden ook...

Straks worden de spellen zo groot dat ze niet meer op XBox kunnen maar dat ze op de PS3 moeten vanwege de grote.

Dream on kiddo, dan gebruiken ze gewoon meerdere, is kleine moeite.
David zn argumenten zijn ook een beetje erg loos. 20gig is meer dan genoeg, tenzij je illegaal stuff gaat downloaden.

Dream on kiddo, dan gebruiken ze gewoon meerdere, is kleine moeite.
David zn argumenten zijn ook een beetje erg loos. 20gig is meer dan genoeg, tenzij je illegaal stuff gaat downloaden.

Meerdere wat. :? DVD's ? Lekker handig... Dan blijf je wissellen. Nee dat is leuk.

Beter had XBox 360 gewoon Blu-Ray erin gedaan , was slimmer geweest. :! Microsoft is eignwijs en heeft er een HD-DVD speler erin getyft. Terwijl op Blu-Ray discs ook HD films kunnen. :W

kuch kuch *fanboy* kuch kuch....

uhm een beetje gelijk heeft die wel

MS heeft gewoon de boot gemist met het hele HD / Blu-ray gebeuren.
Nu lopen ze achter de feiten aan op DAT gebied! dus de hele dvd-speler gebeuren.

MA dit hele topic is FANBOY related...

iedereen vind zen eigen console geweldig, en dat mag ook voor die paar 100 euries!

kuch kuch *fanboy* kuch kuch....

Inderdaad.

@ Murphy : Mja , het is gewoon zo... Je bent gewoon beperkt door het aantal GB's op een schijf. Dit is veel minder bij PS3 dan bij XB360. HD-DVD heeft een maximale capaciteit van 9.4GB oid. En Blu-Ray , heeft ze van 25GB en 50GB... Dus in de toekomst zal PS3 gewoon veel grotere spelen af kunnen spelen , en XB360 gewoon weg niet. Heel simpel. Of je moet een Blu-Ray speler willen kopen van ±€300,-... Leg er €100,- bij en je hebt PS3.

Mja , of MS moet met het geniaaaale idee komen om een Blu-Ray speler uit te brengen voor in de XBox360 ! :L

Last edited:

Het gaat me er meer om dat Ben al sinds heugenis op de playstation geilt en sindsdien ook zo`n beetje alles afkraakt wat maar met xbox te maken heeft. Alsof je je keuze laat aankomen op het gegeven dat je af en toe een schijfje moet wisselen in de xbox. Als dat zo is, zegt het al genoeg over welke nou daadwerkelijk beter is, want dan zijn ze gewoon gelijk.

Wat is daar :L aan? Vind het eerder, zoals je zelf aan geeft, geniaal.

Ze hadden niet zo eigenwijs moeten doen met stug volhouden HD-DVD spelers beter zijn... Nu blijkt het helemaal niet zo te zijn. Als ze gewoon gelijk die Blu-Ray speler er in hadden gedaan was het niet zo :L geweest.

Ik heb nu ongeveer een jaar de XBox360 en vind het een geweldig apparaat. Even mijn pro's en negv's:
+ Controller, super lekker in de hand, de bediening is super en hij werkt gewoon super.
+ XBoxLive, altijd soepel, nooit problemen, extra content's, demo's, film's etc etc.
+ Spellen aanbod, de enige game die ik mis is GranTurismo5, maar met Forza, Grid, Halo en al die andere XBox only games kom ik daar ook wel overheen.
+ De prijs vind ik fijn, ook dat Live super werkt voor maar €6,- p.m.
+ Het gamerpoint systeem.
+ De kwaliteit en soepelheid van sommige games kick ik echt op!

- De tyfus herrie van een opstijgend vliegtuig als ik mn Xdoos aan heb/zet.
- De soms onduidelijke text op non-HD TV's wat allemaal verdwenen is na ik mn 24" full HD scherm had besteld.

Voor €125,- heb je trouwens al een externe HD speler.

Voor €299,- heb je XBox premium + GTA IV en Halo3 (2 musthaves).

Ben was al aant fanboyen voordat ie een PS3 had. Zelfs de mensen in het PS3 topic werden gek van hem. Dan weet je al genoeg

Dat xbox een externe speler heeft is veel beter, ik kijk echt nooit films thuis ( ben biosfanaat ) dus dan zoek ik het ook niet om 100/200 extra te betalen voor een functie die ik toch niet gebruik

Besides:als het op gamen aankomt doet de xbox het gewoon veel beter, het aanbod in spellen is top, en het guide dashbord is gewoon een musthave: private chats, je eigen muziek, etc. Allemaal items die de PS3 mist.

En kun je wel lullen van ps3 is beter blabla, maar er is echt nog geen enkel bewijs of spel waaruit dit blijkt. Met PS2 was dat gelul ook al, maar hebben ze het waar gemaakt? nope. Zelfs Resident Evil 4 moest worden aangepast omdat ie te zwaar was voor de PS2 ( en dat is een gamecube spel ).

anyway, om het even samen te vatten: Ben, stfu

Het enigste voordeel aan een PS3 is metal gear solid

:#:#:#:#

PS3 heeft trouwens veel disc-read problemen, dus ga niet zeiken dat de xbox vaak kapot gaat, PS3 heeft ook genoeg bugs.

En betalen voor Xbox LIVE mag, omdat het sowieso 10x groter is dan Playstation online. Daarom is bij de Playstation het online ook gratis, er is geen hond.