PS3 vs. 360

Wesley S.

DE EMHAER BOY!
Beste members,

Ik zit met het volgende dilemma, wat misschien sommige wel herkenen.
Ik kan namelijk niet kiezen wel Game-Console ik zal kopen. Ik zat zelf aan de 360 tedenken, zal even laten zien waarom. :)


360
- Goedkoper dan PS3
- Betere Online modus
- Xbox is niet echt mijn ding (nog nooit een Xbox gehad)
- Minder leuke spellen als op de PS3 ?

PS3
- Beetje duur €600
- Minder goede Online modus
- Ben nou eenmaal een Playstation fan, heb PS1 en PS2 gehad.
- Betere spellen ?

Dus mensen die me raad kunne geven zijn altyd welkom :)

Ik weet niet of er al z'n topic, dus als het niet gewenst is mag je het per-die-rekt verwijderen
 
Advertisement - register to remove this

Ik vind PS3 ook een beetje slappe aftrek van de Wii, met dat controler systeem..
Maar als je de €499 Versie koopt, dan kom je ook niet ver. Dus €600 voor een spellentjescomputer vind ik ook wel prijzig.
 
Hij is net uit, dat heeft de PS3 gewoon heel erg tegen zich.

Ik zou ook voor de 360 gaan, dat blue ray gebeuren dat extra op de PS3 zit voor zoveel meer geld zou me niks intresseren. :)
 
ik zou voor de ps3 gaan playstation krijgt weer hele zieke spellen op de ps3,beeld kwaliteit is stuk beter op de ps3 op de 360 vind ik het tegen valen!

De 360 zit je ook met laad tijden tijdens de spellen dat is bij een ps3 niet het geval ,en even ter ver duidelijking is het online game gratis!!!! blue ray is zeker leuk blue ray is gewoon vele male mooier als dvd,en is meer mee te doen,kortom ps3 komt erwel en zal zeker een concurent gaan worden,maar inderdaad de prijs is absurt mischien nog even wachten tot die wat gezakt is?
 
Wachten is ook een optie :) Maar ik heb ook geen HDTV dus dat BlueRay heeft voor mij ook geen zin denk ik zo, of zit ik er nou helemaal naast ?
 
Graphics zijn identiek, de 1 heeft een betere belichting, de ander is net wat scherper.

De hardware van de PS3 kan ( nog ) niet op de huidige HD tv's worden weergegeven, dus aan die zogenaamde mooiere kwaliteit heb je geen drol.

Het is al een paar x getest, dus kom aub niet met van: Ja maar de ps3 is echt wel mooier blaat...
 
Hmm, ik denk dat ik wel afwacht rond de zomer vakantie. Want Vissa heeft wel gelijk, de PS3 is net uit dus je kan er eigenlijk nog niks over oordelen lijkt mij. (Alleen als je hem zelf hebt.)

Maar een 360 zou volgens jullie me geld beter kunnen waar maken?
 
De PS3 wordt pas voor 25% benut.
Puur omdat de gameontwikkeling nog neit zo ver is om de volle kracht te kunnen benutten.

En zoveel verschil is er nu nog niet kwa graphics.
Dat kan nog wel komen, maar dan zal je wel een full HD TV moeten hebben.
En zullen de games ook wel weer wat in prijs stijgen omdat de ontwikkelings kosten van games dan omhoog gaan.

Maar dit is puur een nutteloze discucssie want het gaat over meningen.

En dat er vette games komen op de PS3 wil ik best geloven.
maar aangezien exclusief niet meer bestaat, vooral niet bij developers zoals:
Rockstar,Ubisoft,etc.
Komen de meeste games ookw el op de andere consoles.
 
ikkan je alleen zeggen dat mijn broertje (14 jaar en zaterdag ochtend in e kas :S ) een PS3 heeft gekocht en er heeel erg tevreden mee is. een vriend van hem vind deze qua beeld en spel handling beter dan zijn nieuwe 360...


dat er een harde schijf van 60 gig op zit is natuurlijk wel mooi meegenomen!
 
De PS3 wordt pas voor 25% benut.
Puur omdat de gameontwikkeling nog neit zo ver is om de volle kracht te kunnen benutten.

Om even duidelijk te maken dat het BS is dat de ps3 pas voor 25% wordt benut:

Dev-kits PlayStation 3 zijn al verzonden
Nieuws | 6 januari 2006 - Directeur van Sony, Howard Stringer, maakte op de Consumer Electronics Show bekend dat de definitieve development kits van de PlayStation 3 al zijn verzonden. Een slordige 4000 kits zijn wereldwijd verzonden naar, vanzelfsprekend, ontwikkelaars.

Veel over de PlayStation 3 liet Sony niet los op de Consumer Electronics Show. Het enige wat medewerkers van het bedrijf los lieten was dat de PlayStation 3 ergens rond de lente zal verschijnen.

Geplaatst op vrijdag 6 januari 2006 om 14:23 door Björn Groenveld - Bron: EE Times


Dus begin 2006 hadden de onwikkelaars al de dev-kits. Dat wil dus zeggen dat ze al ruim 1 jaar ontwikkelen. In dat ene jaar weten ze heus wel flink wat kracht te gebruiken van dat ding. Ik zou wachten op de xbox360 elite:

MS onthult 360 Elite; loop van 2007 in Europa
Nieuws | 28 maart 2007 - Microsoft heeft het bestaan van de Xbox 360 Elite bevestigd en heeft bekend gemaakt dat de zwarte spelcomputer in de loop van 2007 in Europa verschijnt. Eerst is echter de Verenigde Staten aan de beurt. Daar verschijnt de Elite op 27 april voor een prijs van 479 dollar. De zwarte Elite komt gebundeld met een 120 GB harde schijf en heeft een HDMI port. Een saillant detail is dat je meteen ook een HDMI kabel bij de Elite krijgt, in tegenstelling tot bij de PlayStation 3.

Moet je nu als Xbox 360 bezitter nu meteen een Elite gaan kopen? Alleen als je echt op de HDMI port zit te wachten of zwart een geile kleur vindt. De 120 GB harde schijf zal namelijk ook los te koop zijn (in de VS gaat hij 179 dollar kosten). Hoe je daarbij jouw data kunt overzetten die je nu op je 20 gig hebt staan, is nog niet bekend, maar Microsoft schijnt aan een oplossing te werken.

Een tegenvaller is wel dat er voorlopig nog geen plannen zijn om een zwarte HD-DVD speler uit te brengen. En zeg nou zelf, een witte add-on naast een zwarte Xbox 360 staat wel een beetje raar. En tot slot wist Microsoft ook nog te melden dat de Elite een toevoeging zal gaan worden op de Premium en Core paketten en dus geen limited editie of een vervangende werking heeft.


Geplaatst op woensdag 28 maart 2007 om 07:11 door Jelle van Es - Bron: Gamespot
 
Beste members,

Ik zit met het volgende dilemma, wat misschien sommige wel herkenen.
Ik kan namelijk niet kiezen wel Game-Console ik zal kopen. Ik zat zelf aan de 360 tedenken, zal even laten zien waarom. :)


360
- Goedkoper dan PS3
Dat klopt
- Betere Online modus
Ik vind "home" wat eraan komt van de PS3 er erg leuk uitzien. Het moet nog beter blijken natuurlijk. Je kan op gametrailers.com zoeken op Home om te snappen wat ik bedoel :)
- Xbox is niet echt mijn ding (nog nooit een Xbox gehad)
Tja :)
- Minder leuke spellen als op de PS3 ?
Ook puur persoonlijk

PS3
- Beetje duur €600
Ik vind persoonlijk duur een groot word, veel geld is beter. Voor wat je krijgt is hij niet duur.
- Minder goede Online modus
Zie verhaaltje over home
- Ben nou eenmaal een Playstation fan, heb PS1 en PS2 gehad.
Is persoonlijk
- Betere spellen ?
Persoonlijk

Dus mensen die me raad kunne geven zijn altyd welkom :)

Ik weet niet of er al z'n topic, dus als het niet gewenst is mag je het per-die-rekt verwijderen

Verder nog wat puntjes:
- De Xbox360 is langer uit, er zijn meer spellen voor te verkrijgen. Hij is geloof ik ook al te kraken.
- Hij is goedkoper
- De Xbox360 maakt herrie
- Sommige bekrassen schijfjes, microsoft erkent dit probleem niet. Dit is voor mij de grootste reden er geen te kopen.
- Er zullen nooit spellen met meer data als 9GB op 1 schijfje passen. Dit kan de komende jaren een beperking worden, of je mag schijfjes verwisselen.
- Op de PS3 zijn bluetooth apparaten aan te sluiten. Zo kan elk bluetooth headset & toetsenbord worden aangesloten. Je kan verder via USB een externe harde schijf aansluiten. En in het boekje staat zelfs beschreven hoe je de harde schijf kan vervangen door een grotere (elke 2,5" SATA schijf, dit mag dus blijkbaar van Sony)

Verder is het puur persoonlijk allemaal, ik hoef jou niet te overtuigen wat je moet kopen, ik kan hooguit een paar puntjes noemen waar je op kan letten, zoals hierboven :)

ik zou voor de ps3 gaan playstation krijgt weer hele zieke spellen op de ps3,beeld kwaliteit is stuk beter op de ps3 op de 360 vind ik het tegen valen!

De 360 zit je ook met laad tijden tijdens de spellen dat is bij een ps3 niet het geval ,en even ter ver duidelijking is het online game gratis!!!! blue ray is zeker leuk blue ray is gewoon vele male mooier als dvd,en is meer mee te doen,kortom ps3 komt erwel en zal zeker een concurent gaan worden,maar inderdaad de prijs is absurt mischien nog even wachten tot die wat gezakt is?

De PS3 heeft wel laadtijden :) het restarten van een potje motorstorm gaat wel zonder laadtijden, maar de levels moeten zeker ingeladen worden.

De PS3 wordt pas voor 25% benut.
Puur omdat de gameontwikkeling nog neit zo ver is om de volle kracht te kunnen benutten.

En zoveel verschil is er nu nog niet kwa graphics.
Dat kan nog wel komen, maar dan zal je wel een full HD TV moeten hebben.
En zullen de games ook wel weer wat in prijs stijgen omdat de ontwikkelings kosten van games dan omhoog gaan.

Dat klopt half, de processor van de PS3 is erg ingewikkeld. Het schrijven van spellen hiervoor is veel moeilijker als voor de 360 / pc. ontwikkelaars moeten dit onder de knie krijgen, als spellen straks slimmer geprogrammeerd zijn halen ze dus meer uit de ps3. Spellen zullen vanzelf nog mooier worden. Dit was met de ps2 trouwens idem dito.

De keuze is verder helemaal aan jezelf, iedereen zal een console aanprijzen hier. Ik vertel alleen wat ik weet omdat ik zelf zo'n ding heb staan ben ik een beetje pro PS3 natuurlijk :)

Succes
 
Last edited:
@Kees:
Omdat het ontwikkelen voor een PS3 moeilijker is wordt hij nog lange niet ten volle benut. Dit is door sony zelf gezegd dat het maar 25% van de totale kracht van de PS3 is. dat ze al een jaar ontwikkelen dat kan. Maar als je de specs bekijkt van een PS3 weet je dat hij tot zeer zware dingen in staat is. En dat wordt nu nog lange na niet benut.

@Extera:
Microsoft erkent het niet omdat het onzin is dat ze krassen maken.
Dat gebeurt alleen als je de console verplaatst terwijl die een cd aan het draaien is. Laat je hem gewoon staan is er niks aan de hand. en de gemiddelde PC maakt meer herrie dan een XBOX 360.

Je argumenteert alles goed.
En het is toch eigenlijk allemaal puur persoonlijk.
maar je argumenten zijn goed.

@Algemeen:
Ik zou kiezen voor een XBOX 360 op dit moment.
Dit komt ook omdat hem zelf al heb staan al sinds de launch, sinds een paar weken is hij omgebouwd en speel ik copy games. Natuurlijk een stukgoedkoper en online kan je nog steeds gamen. Er zijn al zeer veel vette games voor verschenen en er staan er nog veel op de lijst die moet uit komen.
 
:) dat is inderdaad het zwakke argument van Microsoft ja. Mijn buurjongen heeft zijn xbox in een eikenhouten kast staan, verplaatst hem nooit, en zet hem aan via zijn controller, je raakt dat ding dus alleen aan met het verwisselen van een schijfje. Ondertussen zijn 3 spellen bekrast.

Daarbij krassen diskman uit het jaar 0 ook niet als je er mee gaat hardlopen. Hardware.info heeft laten zien dat er rubberjes in de speler ontbreken en dat de lens is afgesleten nadat ze een schijf expres in onbalans hebben gebracht.

Deze disscussie hoort hier verder niet, maar het is een probleem wat er niet hoort te zijn.

By the way, ik vond het wel humor dat de PS3 nu al voor meer als 50% van de rekenkracht in het folding @ home project zorgt. De Cell cpu schijnt 5x krachtiger te zijn als een Intel E6600 :+ (puur een weetje, dit zijn zulke domme berekeningen dat je de vergelijking qua games niet zo mag maken)
 
Bij kassa was het getest en was het alleen als je hem bewoog.
Maar dat is wel klote voor je buurjongen.
Ik heb er nog geen last van ;)

Maar over de prijs van de PS3:
Voor wat je krijgt vind ik hem te hoog omdat een XBOX 360 nog het zelfde presteert.

Maar vroeger waren de consoles net zo duur:
PS2 1300 gulden
PS1 800 gulden
nintendo 64 500 gulden (dacht ik)
NES 200 gulden (Dacht ik)
 
Wat een onzin dat de PS3 pas 25% benut allemaal marketing praat om jullie lekker te gaan maken, jezus denk na dat ding is vast sneller dan de 360 maar ze kunnen zo een brute game in elkaar zetten voor de PS3 om die zogenaamde kracht te benutten, dus dat is echt klinklare onzin want die kracht is er niet.

Spellen zullen wel wat mooier worden voor de PS3 maar er komen dit jaar/volgend jaar ook steeds mooiere games voor de 360. het is maar net hoe de programmeurs die dingen goed in elkaar zetten.

Als je NU een console koopt koop dan een 360, er zijn al vette games voor uit en er komen nog meer vette games dit jaar.
de PS3 moet nog op gang komen en voor de prijs van 1 PS3 heb je 2 360's dus als ik jou was ging ik lekker voor de 360.

Mensen die zeiken dat dat ding lawaai maakt en andere sheit moeten gewoon niet zo zeiken, zet je dat ding maar wat verder weg dan vlak voor je voeten.
een Desktop computer maakt ook lawaai, klaar.
Een snelle auto maakt ook lawaai, puur kracht weet je zeker dat er wat gebeurd.

Ik was ook altijd PS fan, maar ik heb nu een 360 en moet zeggen dat het allemaal prima bevalt. kan je dus echt zo'n ding aanraden.

Dus de 360 zou ik nemen op DIT moment, over een jaar weet ik het niet maar op dit moment wel, en beschouw het maar als 2 gelijke machines. punt.
 
DAMN! :X Nu weet ik helemaal niet meer welke ik zou moeten nemen haha. Ik lees dat veel mensen de PS3 goed vinden door Gratis Online modus en vettere games. Maar de 360 heeft ook hele vette games (denk aan PRO6) dus nu weet ik het helemaal niet meer..

Ik denk dat ik gewoon nog even 1/2 maandjes wacht en dan ga kijken, want dan is de PS3 ook wat verder en dan kan je beter beslissen :) Is er misschien ook al ergens een Review tevinden van PS3 vs. 360 ?
 
Back
Top