Pronk
Pronk Racing Service
Omdat er niet zo heel veel meer aan de NRG valt te doen, had ik weer eens zin in wat nieuws. Daarom heb ik van David Lagendijk (Thoms racing Team & D@ve hier op forum) een bouwpakket zip ac gekocht, voor zeer weinig geld.
Ik kon kiezen, of voor 100 euro zorgen dat het ding reedt, en er gaar uitzag, maar dat ik wel vervoer heb, (Dit wordt dus gewoon vervoersscooter) of ik ga er alsnog een projectje van maken. Nja....het is dus dit laatste geworden. Ik heb nog niet echt veel foto's, maar in ieder geval al iets.
Zo kreeg ik het frame, lekkah ranzig.
En het blok lag er zo bij :
Nja...omdat het dus toch een project wordt, moet het er natuurlijk allemaal netjes uitzien....dus. Frame schoonmaken, en opschuren.
Met dit als resultaat :
Daarna ff in de hammerite gezet
Nu het frame weer schoon was, was het blok aan de beurt, is nog niet helemaal klaar, maar is al wat beter vertoonbaar dacht ik zo. Ook zie je gelijk wat andere zooi liggen
Toen voor weinig een setje SP velgen met ml50's en een SP vork van JohhnyPol kunnen kopen.
Ik heb laatst nieuwe balhoofdlagers, schaaltjes en ringen gehaald voor een sp voorvork, maar zelfs toen wilde die nog niet in het frame passen. Het balhoofdlager voor de sp voorvork, past niet in de cup die in het frame zit. Dus ik een SP cup halen, die paste wel op de vork, maar weer niet in het frame. Maar gelukkig is daar dan altijd de hulp van Freddy Koopmans! Met andere woorden, Fred gaat een passend busje voor me fixen.
Als de vork past zal ik gelijk weer nieuwe foto's maken!
Toekomstvisie :
Ding wordt dus gewoon vervoermiddel, mag dus ook niet boven de 2KW hebben. Als ik wil blazen pak ik de NRG wel..ja toch?
Het is de bedoeling dat ik van dit wrak een scooter ga bouwen, die er echt gewoon netjes uitziet, en waarvan alles het doet. Kabelboom enzo komt er allemaal in.
Motorisch vooruitzicht :
Std cilinder, afgewerkt door pronk tjoening
Std runner uitlaat
Malossi '99 vario
17,5 carb
Het is de bedoeling dat het ding een beetje koppel heeft, want ik ga er ook een beetje mee stunten :#
Optisch vooruitzicht
Sp voorvork + sp spatboard
Sp velgen
sp voorkap
sp stuurkap
Sp2000 velgen met bridgestone ml50 banden
rs3 achterveer
Alleen nog 1 probleem, de voorvelg wordt geen probleem met de sp voorvork natuurlijk. Maar een sp achtervelg past niet op een ac oud type carter :'(
Dus...ik ben op zoek naar een sp carter...als je wat weet, meldt het ff please.
*UPDEET1*
Ik heb inmiddels een passend busje voor me sp voorvork laten draaien, en ik heb een sp carter kunnen kopen. Wel met gare krukas, maar dat maakt niet uit.
Carter zonet gesplitst, om te reviseren, en nu kan het blok gelijk gestraald worden
En nog een foto van de kachel en de radio in het rommelige, maar gezellige : Pronk-tjoening-beunhok! 8P
Ik kon kiezen, of voor 100 euro zorgen dat het ding reedt, en er gaar uitzag, maar dat ik wel vervoer heb, (Dit wordt dus gewoon vervoersscooter) of ik ga er alsnog een projectje van maken. Nja....het is dus dit laatste geworden. Ik heb nog niet echt veel foto's, maar in ieder geval al iets.
Zo kreeg ik het frame, lekkah ranzig.
En het blok lag er zo bij :
Nja...omdat het dus toch een project wordt, moet het er natuurlijk allemaal netjes uitzien....dus. Frame schoonmaken, en opschuren.
Met dit als resultaat :
Daarna ff in de hammerite gezet
Nu het frame weer schoon was, was het blok aan de beurt, is nog niet helemaal klaar, maar is al wat beter vertoonbaar dacht ik zo. Ook zie je gelijk wat andere zooi liggen
Toen voor weinig een setje SP velgen met ml50's en een SP vork van JohhnyPol kunnen kopen.
Ik heb laatst nieuwe balhoofdlagers, schaaltjes en ringen gehaald voor een sp voorvork, maar zelfs toen wilde die nog niet in het frame passen. Het balhoofdlager voor de sp voorvork, past niet in de cup die in het frame zit. Dus ik een SP cup halen, die paste wel op de vork, maar weer niet in het frame. Maar gelukkig is daar dan altijd de hulp van Freddy Koopmans!
Als de vork past zal ik gelijk weer nieuwe foto's maken!
Toekomstvisie :
Ding wordt dus gewoon vervoermiddel, mag dus ook niet boven de 2KW hebben. Als ik wil blazen pak ik de NRG wel..ja toch?
Het is de bedoeling dat ik van dit wrak een scooter ga bouwen, die er echt gewoon netjes uitziet, en waarvan alles het doet. Kabelboom enzo komt er allemaal in.
Motorisch vooruitzicht :
Std cilinder, afgewerkt door pronk tjoening
Std runner uitlaat
Malossi '99 vario
17,5 carb
Het is de bedoeling dat het ding een beetje koppel heeft, want ik ga er ook een beetje mee stunten :#
Optisch vooruitzicht
Sp voorvork + sp spatboard
Sp velgen
sp voorkap
sp stuurkap
Sp2000 velgen met bridgestone ml50 banden
rs3 achterveer
Alleen nog 1 probleem, de voorvelg wordt geen probleem met de sp voorvork natuurlijk. Maar een sp achtervelg past niet op een ac oud type carter :'(
Dus...ik ben op zoek naar een sp carter...als je wat weet, meldt het ff please.
*UPDEET1*
Ik heb inmiddels een passend busje voor me sp voorvork laten draaien, en ik heb een sp carter kunnen kopen. Wel met gare krukas, maar dat maakt niet uit.
Carter zonet gesplitst, om te reviseren, en nu kan het blok gelijk gestraald worden
En nog een foto van de kachel en de radio in het rommelige, maar gezellige : Pronk-tjoening-beunhok! 8P
Last edited: