Project : Zip ac ---> SP

Pronk

Pronk Racing Service
Omdat er niet zo heel veel meer aan de NRG valt te doen, had ik weer eens zin in wat nieuws. Daarom heb ik van David Lagendijk (Thoms racing Team & D@ve hier op forum) een bouwpakket zip ac gekocht, voor zeer weinig geld.



Ik kon kiezen, of voor 100 euro zorgen dat het ding reedt, en er gaar uitzag, maar dat ik wel vervoer heb, (Dit wordt dus gewoon vervoersscooter) of ik ga er alsnog een projectje van maken. Nja....het is dus dit laatste geworden. Ik heb nog niet echt veel foto's, maar in ieder geval al iets.

Zo kreeg ik het frame, lekkah ranzig.

DSC00664sf.jpg


DSC00666sf.jpg


En het blok lag er zo bij :

DSC00676sf.jpg


DSC00677sf.jpg


Nja...omdat het dus toch een project wordt, moet het er natuurlijk allemaal netjes uitzien....dus. Frame schoonmaken, en opschuren.

Met dit als resultaat :

DSC00671sf.jpg


Daarna ff in de hammerite gezet


M5110024sf.jpg


Nu het frame weer schoon was, was het blok aan de beurt, is nog niet helemaal klaar, maar is al wat beter vertoonbaar dacht ik zo. Ook zie je gelijk wat andere zooi liggen

M5110028sf.jpg




Toen voor weinig een setje SP velgen met ml50's en een SP vork van JohhnyPol kunnen kopen.


M5110022sf.jpg


M5110025sf.jpg


Ik heb laatst nieuwe balhoofdlagers, schaaltjes en ringen gehaald voor een sp voorvork, maar zelfs toen wilde die nog niet in het frame passen. Het balhoofdlager voor de sp voorvork, past niet in de cup die in het frame zit. Dus ik een SP cup halen, die paste wel op de vork, maar weer niet in het frame. Maar gelukkig is daar dan altijd de hulp van Freddy Koopmans! ;) Met andere woorden, Fred gaat een passend busje voor me fixen.

Als de vork past zal ik gelijk weer nieuwe foto's maken!


Toekomstvisie :

Ding wordt dus gewoon vervoermiddel, mag dus ook niet boven de 2KW hebben. Als ik wil blazen pak ik de NRG wel..ja toch? :)

Het is de bedoeling dat ik van dit wrak een scooter ga bouwen, die er echt gewoon netjes uitziet, en waarvan alles het doet. Kabelboom enzo komt er allemaal in.

Motorisch vooruitzicht :

Std cilinder, afgewerkt door pronk tjoening ;)
Std runner uitlaat
Malossi '99 vario
17,5 carb

Het is de bedoeling dat het ding een beetje koppel heeft, want ik ga er ook een beetje mee stunten :#

Optisch vooruitzicht

Sp voorvork + sp spatboard
Sp velgen
sp voorkap
sp stuurkap
Sp2000 velgen met bridgestone ml50 banden
rs3 achterveer

Alleen nog 1 probleem, de voorvelg wordt geen probleem met de sp voorvork natuurlijk. Maar een sp achtervelg past niet op een ac oud type carter :'( :(

Dus...ik ben op zoek naar een sp carter...als je wat weet, meldt het ff please.


*UPDEET1*

Ik heb inmiddels een passend busje voor me sp voorvork laten draaien, en ik heb een sp carter kunnen kopen. Wel met gare krukas, maar dat maakt niet uit.

Carter zonet gesplitst, om te reviseren, en nu kan het blok gelijk gestraald worden :)

sf.jpg



En nog een foto van de kachel en de radio in het rommelige, maar gezellige : Pronk-tjoening-beunhok! 8P



M5110034sf.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Robbert, friendjuh beunhaas :* Je bent weer behoorlijk bezig zie ik. Zorg maar dat je straks geen mailtjes naar je mentor hoeft te sturen :D
 
Originally posted by Sander
Ik zorg dat alles wel goed komt met deze zip :)

Ik geloof wel in een goede afloop!!

Als jij eventuele sponsoring van std piaggio onderdelen in gedachte had die je nog hebt liggen ben ik het wel met je eens ;)
 
Eej dit komt me zeer bekend voor allemaal:) heb het ook gedaan..........had ik het maar nooit gedaan:p maar ja je moet bezig blijven.

Veel succes ermee.
 
Originally posted by dw racing
stunt machientje? leuk


Jah ik wil er gewoon lekker gek mee gaan doen :P Ik begin het wheely-en op vermogen nu goed door te krijgen op de NRG, en wheely's op evenwicht kon ik ookal met de pizzabrommer, dus ga hier ff verder mee oefenen.
 
Jeuhj, er gaat vaart in zitten mensen, cilinder is bijna klaar, uitlaatpoort is af, morgen ff kijken of ik een beetje bij de spoelers kan komen.

Verder heb ik ook een sp blok kunnen regelen, erg gaar, krukas verrot enzo. Dus blok splitsen, laten stralen, en dan ander krukasje erin. Dit weekend blok ff halen, en dan kunnen we weer verder :)
 
hou er ook rekening mee dat als je er zip sp 2000 velgen opzet dat je dan een ander subframe moet hebben (anders staat het achterwiel uit het midden) en dat je ook een andere voornaafding moet hebben dan '99 zip sp omdat anders het voorwiel niet in het midden staat :P
 
Originally posted by jorick
hou er ook rekening mee dat als je er zip sp 2000 velgen opzet dat je dan een ander subframe moet hebben (anders staat het achterwiel uit het midden) en dat je ook een andere voornaafding moet hebben dan '99 zip sp omdat anders het voorwiel niet in het midden staat :P

Er is mij verteld dat een Sp2000 velg zonder moeite op een sp blok kan? :S hhmm...achtervelg heb ik ook nog van oud model sp dus dan zet ik die er wel op als je gelijk hebt.

Dan moet ik alleen nog een voorvelg hebben van oud type sp denk ik :(
 
joh, vet dat je ook aan iets nieuws gaat beginnen :D ben benieuwd wat er van terecht gaat komen... Maar wat is het een zooitje op die foto's gek :O egt alles doormekaar heen gepleurd... nouja, als jij maar weet waar alles ligt :P

Ik snap alleen het probleem van jou met die velgen niet helemaal ?? wat isser aan de hand dan ? bij mij konden er gewoon zonder aanpassingen oud type SP velgen onder... en idd, de achtervelg zit dan niet meer precies in het midden... het scheelt maar een paar mm, en volgens Fred maakt et nix uit... zo racen zij ook met hun zippies... dus je kan er gewoon elke velg op pleuren die je wilt...

Als ik je probleem goed begrijp... maar dat zal wel niet :D en de voorvelg is gewoon hetzelfde... oud/nieuw maakt geen reet uit voor de voorvelg... en dus de achtervelg ook nie, behalve die paar mm's.

Ik w8 op nieuwe foto's...

LaterZzz Jur.
 
Dat schuurtje van jou he robbert, daar is al zoveel gebeund he

Een echt beunhok :)


Ziet er leuk uit robbert, weereens wat anders dan de nrg

Enne voor standaard pia parts kan je me aanspreken

Heb nog een gaar zip lc blokje he
 
Back
Top