Originally posted by Lars#Dragster
Is dat filmpje in B'graven?... in de industrie?
Originally posted by Bas@Area
Ik kan er overheen gelezen hebben maar gebruik je nu dat EPC systeem van je ?
Verder vind ik het een hele vette runner
Originally posted by amico-70 cc
ziet dr goed uit , maar tegen wie rij je nou allemaal ???
ps wanneer ben ik uitgenodigd
Originally posted by A-Bizar
neej nog niet. Hij zat er wel in en was aangesloten maar hij stond niet aan omdat het buiten koud genoeg was.
Ik stel me scoot straks goed af als het buiten tussen de 5 en 10-15 graden is zodat ik van de zomer met de zelfde afstelling kan rijden. Dan houd ik me buddy tussen de 5 a 10 graden...
Toen het buiten 3 graden was stond me meter in me buddy al op 19 graden na 10 minuten rijden. Van de zomer ( 20a25 graden ) zullen de meeste carbs bij mensen met een buddy filter ,lucht aan zuigen van rond de 35 a 40 graden.
Volgens mijn " berekeningen en testen " kan ik mijn buddy met gemak 2 uur op 10 houden.
Voor elke sprint moet ik dan wel even een minuutje stil staan.
Ben zelf heel benieuwd wat er gaat gebeuren.
Originally posted by Hans F.
tja, niet heel nauwkeurig maar toch wel een indicatie gevend: rekensommetje 0,07x(140000/60)=16,3 liter
Ik kijk wel ff of het werkt Ben zelf ook best benieuwd of het in de pratijk gaat werken.
Buddy zal een litertje of 10 a 15 wezen denk...
dat is dan dus in een seconde op
dat is dan dus in een seconde op
Originally posted by BaRt@Sp
neej andries het klopt nie weet je waarom omdat je me vliegwieltrekker kwijt ben.......
damn... don't trust me.
Heb nog eens na gerekent en je hebt helemaal gelijk.
me scoot maakt 13460 toeren per min. Gedeeld door 60 sec. = 224.33 x 70cc = 15703.33 gedeeld door 1000cc ( =1 liter ) = 15.703 liter dat per seconde door me cilinder gaat.
Nu heb ik het megsel als het goed is berekend. Hier zit dus de bezine ook bij.
als de berekening van Mark klopt is de verhouding goed op 1-14. Dus 1 liter benzine op 14 liter lucht.
Dan kom ik uit op 1.121 ongeveer wat er aan benzine bij zit.
15.703 - 1.121 = 14.582 liter lucht.
Hans , je had helemaal gelijk
Of klopt mijn berekening niet?
Originally posted by foxrider
kan je me ff uitleggen hoe je in godsnaam 1.1 liter benz in 1 seconde opmaakt, ken je nog beter gaan autorijden.|(
zal wel iets agterzitten dat ik niet weet lijkt mij8P
Originally posted by ABT
Denk je nu echt dat er een liter per seconde doorheen gaat 8P
de massa(gewicht)verhouding is 1:14, en 1 liter benzine weegt IETS meer dan een liter lucht......