Project Runner A

Status
Not open for further replies.
@Gariox : we gaan wel ff blazen. :) Sowieso ff een keer meeten.

@Lars#dragster: idd Indus Bodegraven.

@[R]unner [R]eloaded: Ik kom naar oisterwijk en klaaswaal. Ik wil graag ff sporten maar denk niet dat ik win van je.
Leg je uitlaat wel ff vast aan een dik slot anders steel ik m van je :D

@amico-70 cc: Ik lig eerste, Aerox-evo70 (mark) ligt 2de, Addie (zo shrijf je zijn naam toch? ) met die racer van roke ligt 3de, Weshly met sr ligt 4de en Bryan ligt 5de.

Mark reed niet echt helemaal optimaal. Hij scoorde uurtje daarvoor @ teraar maar 16pk en een week daarvoor nog 18.
We hebben gister nog ff gesport en toen had hij std vertanding erin gezet. Hij reed toen nog beroerd (waarschijnlijk poelies) en later brak zijn v-snaar.
Als ie dat allemaal weer in orde heeft (poelies) is de kans klein dat ik de 150 meter nog steeds win.

Maarjah... op filmpje reed ik half gas mdat ie anders verzuipt. Maar veel verschil zal het denk niet worden met de juiste sproeier. Half gas draaid ie 13.490. Op dit moment volgas niet veel meer dan dat.
 
Ik kan er overheen gelezen hebben maar gebruik je nu dat EPC systeem van je ?

Verder vind ik het een hele vette runner :)
 
Originally posted by Bas@Area
Ik kan er overheen gelezen hebben maar gebruik je nu dat EPC systeem van je ?

Verder vind ik het een hele vette runner :)

neej nog niet. Hij zat er wel in en was aangesloten maar hij stond niet aan omdat het buiten koud genoeg was.
Ik stel me scoot straks goed af als het buiten tussen de 5 en 10-15 graden is zodat ik van de zomer met de zelfde afstelling kan rijden. Dan houd ik me buddy tussen de 5 a 10 graden...

Toen het buiten 3 graden was stond me meter in me buddy al op 19 graden na 10 minuten rijden. Van de zomer ( 20a25 graden ) zullen de meeste carbs bij mensen met een buddy filter ,lucht aan zuigen van rond de 35 a 40 graden.
Volgens mijn " berekeningen en testen " kan ik mijn buddy met gemak 2 uur op 10 houden.

Voor elke sprint moet ik dan wel even een minuutje stil staan.
Ben zelf heel benieuwd wat er gaat gebeuren.
 
Originally posted by A-Bizar
neej nog niet. Hij zat er wel in en was aangesloten maar hij stond niet aan omdat het buiten koud genoeg was.
Ik stel me scoot straks goed af als het buiten tussen de 5 en 10-15 graden is zodat ik van de zomer met de zelfde afstelling kan rijden. Dan houd ik me buddy tussen de 5 a 10 graden...

Toen het buiten 3 graden was stond me meter in me buddy al op 19 graden na 10 minuten rijden. Van de zomer ( 20a25 graden ) zullen de meeste carbs bij mensen met een buddy filter ,lucht aan zuigen van rond de 35 a 40 graden.
Volgens mijn " berekeningen en testen " kan ik mijn buddy met gemak 2 uur op 10 houden.

Voor elke sprint moet ik dan wel even een minuutje stil staan.
Ben zelf heel benieuwd wat er gaat gebeuren.

Op 14000 toeren moet je al dik 16 liter lucht per seconde afkoelen. Betwijfel of het je echt gaat lukken. Hoeveel denk je dat er in je buddy gaat?
 
@dries, ben benieuwd of je in oisterwijk nog steeds van me wint...
denks van niet, maar dat zei ik hiervoor ook al :P

@Hans, weegt lucht zo weinig ? weet alleen dat verhouding in kg lucht/benz ongeveer 14:1 moet zijn, en dat je met 1 kg benzine(meer dan 1 liter) vrij lang kan rijden...
 
Originally posted by Hans F.
tja, niet heel nauwkeurig maar toch wel een indicatie gevend: rekensommetje 0,07x(140000/60)=16,3 liter

Ik kijk wel ff of het werkt :) Ben zelf ook best benieuwd of het in de pratijk gaat werken.
Buddy zal een litertje of 10 a 15 wezen denk...
 
Originally posted by A-Bizar
Ik kijk wel ff of het werkt :) Ben zelf ook best benieuwd of het in de pratijk gaat werken.
Buddy zal een litertje of 10 a 15 wezen denk...

dat is dan dus in een seconde op :)
 
Originally posted by Hans F.
dat is dan dus in een seconde op :)

neuj... mijn scoot zuigt niet in 1 seconde 15 liter lucht weg hoor. ;)
Lijkt me heel stug....

Sommige mensen zeggen dat je lucht zo weg is. Dat hebben ze "getest" door de buddy lucht dicht te maken en kijken hoelang ze er mee kunnen rijden. 8P . vacuum effect....

Trust me. het komt wel goed ;)
 
Originally posted by Hans F.
dat is dan dus in een seconde op :)

damn... don't trust me.
Heb nog eens na gerekent en je hebt helemaal gelijk.

me scoot maakt 13460 toeren per min. Gedeeld door 60 sec. = 224.33 x 70cc = 15703.33 gedeeld door 1000cc ( =1 liter ) = 15.703 liter dat per seconde door me cilinder gaat.

Nu heb ik het megsel als het goed is berekend. Hier zit dus de bezine ook bij.
als de berekening van Mark klopt is de verhouding goed op 1-14. Dus 1 liter benzine op 14 liter lucht.
Dan kom ik uit op 1.121 ongeveer wat er aan benzine bij zit.

15.703 - 1.121 = 14.582 liter lucht.

Hans , je had helemaal gelijk ;)

Of klopt mijn berekening niet?
 
Originally posted by A-Bizar
damn... don't trust me.
Heb nog eens na gerekent en je hebt helemaal gelijk.

me scoot maakt 13460 toeren per min. Gedeeld door 60 sec. = 224.33 x 70cc = 15703.33 gedeeld door 1000cc ( =1 liter ) = 15.703 liter dat per seconde door me cilinder gaat.

Nu heb ik het megsel als het goed is berekend. Hier zit dus de bezine ook bij.
als de berekening van Mark klopt is de verhouding goed op 1-14. Dus 1 liter benzine op 14 liter lucht.
Dan kom ik uit op 1.121 ongeveer wat er aan benzine bij zit.

15.703 - 1.121 = 14.582 liter lucht.

Hans , je had helemaal gelijk ;)

Of klopt mijn berekening niet?

kan je me ff uitleggen hoe je in godsnaam 1.1 liter benz in 1 seconde opmaakt, ken je nog beter gaan autorijden.|(
zal wel iets agterzitten dat ik niet weet lijkt mij8P
 
Originally posted by foxrider
kan je me ff uitleggen hoe je in godsnaam 1.1 liter benz in 1 seconde opmaakt, ken je nog beter gaan autorijden.|(
zal wel iets agterzitten dat ik niet weet lijkt mij8P

Denk je nu echt dat er een liter per seconde doorheen gaat 8P

de massa(gewicht)verhouding is 1:14, en 1 liter benzine weegt IETS :) meer dan een liter lucht......
 
Originally posted by ABT
Denk je nu echt dat er een liter per seconde doorheen gaat 8P

de massa(gewicht)verhouding is 1:14, en 1 liter benzine weegt IETS :) meer dan een liter lucht......


damn... niet eens opgelt :P lol

neej dat kan idd niet 8P

Maarjah zat ff in me hoofd met die 1:14 van mark en dacht er verder niet bij na.

Maar in iedergeval klopt die 15 liter mengsel wel.... :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top