Post je huisdier(en) #3

Onze Cocker Spaniel doet dat ook :+
Onze tibetaanse terrier gekruist met een of andere Spaniel (kan goed Cocker zijn maar heb geen idee) doet dat ook. 1 lamp staat nét in een hoek en daar rent 'ie zo hard langs af/tegen aan dat die lamp voortaan helemaal schuin staat. Dan onder de tafel door (soms inderdaad incl kopstoot), 180 graden handrembocht op het tapijt en zo weer terug schuivend/schaatsend het laminaat over met z'n achterpoten zowat voor z'n voorpoten8P
Beest is ondertussen alweer 13 volgens mij, dus zo heel vaak doet hij het niet meer. Maar als je 'm opfokt...:D
 
DSC00451klein.jpg


DSC00454klein.jpg


8)
 
wij hebben een plant in de woonkamer.. mijn bull gaat daar dan onder staan, zodat de bladeren z'n rug net raken... en zo blijft hij dan 10/15min helemaal onder trance heel langzaam heen en weer bewegen.. heel raar is dat...

Vaag idd, honden van mn ouders doen dat ook wel eens, in slowmotion bewegen hahah

En dat bullrun achtige heeft mijn hond ook vaak, maakt zich zo klein mogelijk en raced als een haas door t huis heen, vol gas tegen muren en meubels 8P krank in die kopf :7
 
Bloedlijn enz = doekoeee :p

+ volgens mij mag je bepaalde rassen niet eens zonder stamboom hebben..



Per 9 juli 2008 is door de minister van LNV de Regeling Agressieve Dieren ingetrokken.

In een brief aan de 2e kamer heeft de Minister van LNV een wijziging in de Regeling Agressieve Dieren, kortweg RAD of vaak pitbull-wet genoemd, aangekondigd die per 1 januari 2009 in werking is getreden. Honden die ongewenst agressief gedrag vertonen in het openbaar kunnen in beslag genomen worden, ongeacht de grootte van het dier.

Dit wil zeggen dat honden niet meer worden beoordeeld op uiterlijk of grootte en op basis daarvan in beslag kunnen worden genomen. Honden kunnen bij klachten over ongewenste agressie op basis van een Algemene Politie Verordening in beslag genomen worden. Deze honden zullen met behulp van een nog door de overheid te ontwikkelen valide gedragtest worden beoordeeld.

De minister heeft tevens besloten dat in beslag genomen pitbullachtigen die enkel op basis van uiterlijke kenmerken in beslag waren genomen, direct werden teruggegeven aan de rechtmatige eigenaar.

zover ik weet zijn er genoeg kennels die miniatuur bulletjes fokken,misschien is het een idee om naar een show tegaan.zo ben ik ook in het staffordshire bullterier wereldje gerolt.
 
Stamboom maakt niet heel veel uit hoor, maar vaak hebben de honden met stamboom het wel beter dan honden zonder stamboom. Zonder stamboom zijn vaak broodfokkers, die zoveel mogelijk nesten per jaar willen hebben om daar geld mee te verdienen.

Sowieso eens langs de fokker/aanbieder gaan om te kijken hoe de honden het daar hebben en hoe de mensen zijn. Bij ons waren het echt liefhebbers die een grote boerderij hadden met een heel stuk ingedeeld voor alleen de honden. Dat zat wel goed, plus dat ze aangesloten waren bij alle benodigde verenigingen.

Maar qua gezondheid, tja...mijn vorige buren hadden ook een herder pup met stamboom maar die viel binnen een paar maanden dood neer door een hartstilstand. Het kan altijd gebeuren. Ik vind 1000+ alleen wel erg duur voor zo'n kleine hond, kan je beter een herder nemen zodat je meer hond voor je geld heb :+
 
Het begint nu echt een border collie te worden maw NIET TE HOUDEN. 's Avonds echt vreeeeeeeselijk irritant, tot hij zijn balletje neemt en op je schoot legt om te spelen :love:

uvqk3377ac2jvjnhgsld.jpg


2aulbgq3ximwd94yi2el.jpg
 
Back
Top