plamuur

raven stalker

Unbreakable
hey, ik heb nu net de oneffenheden in me voorkap weggeplamuurt en geschuurt, maar als ik deze spuit zie je de plekken waar de plamuur zit erdoor, het is echt volledig vlak geschuurt want als ik me buurman het laat betasten enz zegt die dat het goed is, werkt tog al ff in carroseriezaak, kheb het geschuurt met waterproof 180,400,600 en dan 1000.
Hoe komt nu dat je die plekken blijft zien :? want dat s nu niet echt de bedoeling.

MvG
Jorg
 
Advertisement - register to remove this

Leg er ook nog even een laagje spuitplamuur over.
Polyesterplamuur is poreus en absorbeerd de verf deels. Spuitplamuur heeft hier minder last van. Dat ook weer opschuren, maar niet met korrel 1000!

Verf moet zich kunnen vasthechten op een oppervlak, tot korrel 400 is meer dan genoeg. Verf heeft een vullend vermogen waardoor, als je goed spuit, het een glad resultaat wordt.
 
Cipher said:
Leg er ook nog even een laagje spuitplamuur over.
Polyesterplamuur is poreus en absorbeerd de verf deels. Spuitplamuur heeft hier minder last van. Dat ook weer opschuren, maar niet met korrel 1000!

Verf moet zich kunnen vasthechten op een oppervlak, tot korrel 400 is meer dan genoeg. Verf heeft een vullend vermogen waardoor, als je goed spuit, het een glad resultaat wordt.

ok, dan zal ik dit zo eens proberen :)
thx

MvG
Jorg
 
=o

400 genoeg? denk het niet, heb nadat het in de grondverf gespoten was, met waterproof geschuurd tot korel 1000 =o, maarja hier was sprake van oneffenheden/overgangen,

of je het nou met korrel 400 doet of 1000, je zal het verschil niet zien maar als je de eerste laag erover spuit komt er toch een rand op bij korrel 400, ben ik vrij zeker van, zelf me velgen gedaan, ook tot 1000 (waterproof)

MvG

Xander
 
Het plamuur moet natuurlijk wel volledig vlak overlopen in de kap ja. Maar als het oppervlak gaaf is is schuren tot korrel 400 volgens mij voldoende.
 
Back
Top