Plamuur glad schuren

wolvie said:
en afbrokkelen..ben het er niet direkt mee eens dat het gebeurt als je teveel verharder gebruikt,want zelf donder ik er ook best veel doorheen en brokkelen doet het niet:D
Met teveel verharder heeft het plmauuur niet de stevigheid welke he tkan hebben. Het hard te snel uit waardoor je knel brokjes krijgt in plaats van 1 geheel. Diversen malen ondervonden met Alabastine polyester plamuur.

Mensen die een oppervlak niet glad krijgen zonder water moeten wat eerder hun schuurpapiertje wisselen.
Bij waterproof schuren houd het water de losgelaten korrels van he schuurpapier vast, waardoor je een egaler en krasvrijer resultaat krijgt. Bij het opschuren van plamuur, waar nog een grond en lak laag overheen komen, is dat onzinnig om te doen.
 
Cipher said:
Met teveel verharder heeft het plmauuur niet de stevigheid welke he tkan hebben. Het hard te snel uit waardoor je knel brokjes krijgt in plaats van 1 geheel. Diversen malen ondervonden met Alabastine polyester plamuur.
hehe ja leuk ik gebruik ook niet van alabastine,ik heb van Motip fijnplamuur..misschien dat er verschil inzit..naja ik heb in iedergeval nog niet meegemaakt.
Dus ieder zo zijn ervaring;)


maar waarom onzinnig om water te schuren waar nog grond/lak laag overheen komen:?
Ik bedoel als jij gaat spuiten zie je meestal de oneffen heden heel goed..nou na mijn ervaring krijg je het gladder enzo door dus waterproof te schuren met water.
of begrijp ik je nou verkeerd?
 
wolvie said:
maar waarom onzinnig om water te schuren waar nog grond/lak laag overheen komen:?
Ik bedoel als jij gaat spuiten zie je meestal de oneffen heden heel goed..nou na mijn ervaring krijg je het gladder enzo door dus waterproof te schuren met water.
of begrijp ik je nou verkeerd?

Als je de kap hebt strak geschuurd spuit je er 2 á 3 lagen spuitplamuur overheen. Dat schuur je vervolgens glad zodat echt alle onneffenheden (randtekening, gaatjes ed.) er uit zijn :)
 
InsaneMalebrain said:
Als je de kap hebt strak geschuurd spuit je er 2 á 3 lagen spuitplamuur overheen. Dat schuur je vervolgens glad zodat echt alle onneffenheden (randtekening, gaatjes ed.) er uit zijn :)
hey...uuh ja ik snap wat je bedoeld maar ik vind zelf tot nu toe die spuitplamuur vies tegenvallen..want bij vult het geen gaatjez..enzo...dus ik gebruik het wel..maar puur als primer..want vooor oneffen heden werkt het bij niet geweldig :|
 
Back
Top