Plamuur op kale kap; eerst primer of niet?

smonjirez

Well-Known Member
Hoi daar,

Ik moest mn kappen tot het kale kunststof terugschuren omdat de 1e laag verf door 1 of andere beunhaas nooit goed erop is gespoten, waardoor bijna al mn verf er langzaam af knapte.

Maar, bij het eraf slopen van alle verf heb ik het kunststof op sommige plekken licht beschadigd (putjes tot 1mm, 0,5mm diepe krassen etc.)

Ik wou dit dus dicht plamuren, heb al albastine plamuur gehaald (staat op dat het ook op soorten polyester hecht), moet ik dan alsnog het beste eerst plastic primer erop doen, of kan ik dit gewoon gelijk zo gebruiken?
 
Advertisement - register to remove this

Plamuren, dat weer schuren, hele zooi in de primer, licht opschuren, spuiten, licht opschuren, spuiten, licht opschuren, lak erop

Ok dus gewoon geen primer voordat de plamuur erop gaat =) tnx.
T zit trouwens in zon potje wat je daarna niet meer kunt afsluiten. Betekent dat dan ook dat je alles in 1x zou moeten verwerken (dus als ik meer kappen heb met putjes, dat ik die dan ook direct moet doen) of is afsluiten mbv bijvoorbeeld een boterhamzakje ook voldoende om het nog bruikbaar te laten tot 2 weken na opening ofzo?
 
Ooh wacht ik dacht dat het over het spuiten ging. Met plamuren heb ik geen ervaring, zou je gewoon op de verpakking moeten kijken wat erop staat wat je moet doen. Primer is om een KLEURverf te laten hechten, volges mij heb je daar met plamuren niets mee te maken

Ik zou het wel op de KALE kap laten hechten en niet op die rotte verf want dan komt je plamuur gewoon met die verf mee er weer af zetten lijkt me.
 
Duh; ik schuur ze dus ook VOLLEDIG kaal ;).
Maar goed, ik wou ook niet normale primer gebruiken, ik dacht meer dat wellicht plastic primer nodig zou zijn, omdat dat wel goed hecht sowieso aan kale kappen.
 
Primer hecht sowieso wel goed, daar is het primer voor. Als je gewoon 1 stapje boven de goedkoopste gaat zitten moet het wel goedkomen, gaat er gewoon om dat alle verf die je erop spuit net dik genoeg is dat het in elkaar gaat overvloeien. En na elke laag ff met 600 ofzo erover heen om het weer net iets ruw te maken zodat de volgende laag nog weer beer hecht. Je hebt dus ook goede verlichting nodig waar je spuit, en natuurlijk stofvrij, goede temperatuur, geduld, etc :p
 
zelfs dat niet, grof opschuren, met 400, dan hecht het beter, afvegen met een natte doek ofzo. Droog maken en erop zetten.

Die plamuur kan je blijven gebruiken, zit normaal toch een deksel bij?
 
zelfs dat niet, grof opschuren, met 400, dan hecht het beter, afvegen met een natte doek ofzo. Droog maken en erop zetten.

Die plamuur kan je blijven gebruiken, zit normaal toch een deksel bij?

Mja wel sort-of deksel maar die gaat dan niet meer goed afsluiten, tis geen draaideksel ofzo.

Maar goed, het spuiten is ook geen probleem heb al een aantal onbeschadigde kappen gespoten en das gewoon mooi geworden. Alleen het stofvrij is altijd een probleempje =P.

Maar goed plamuur kan dus gewoon gelijk op de kale kap, das mooi.
 
En dan even op de kop houden zodat daar waar het nog niet perfect dicht zat, het met verf afgedicht wordt (gaat om een soort verfblik als ik het goed begrijp toch..)
 
Inmiddels de hele zooi geplamuurd enzo.

Ik doe het nu zo
- Geplamuurd
- Glad schuren tot 500 nat
- Niet ontvetten want ik merkte dat ontvetter de plamuur oplost =P. Altijd handig, kleine stukjes testen.
- Zo goed mogelijk schoon gemaakt met water
- Plastic primer
- Spuitplamuur
- Schuren met 500 nat
- Normale primer 2x
- Zwart 2x
- Schuren 1200 nat
- Zwart
- Blanke lak 2x

Zo goed? :p
 
Klinkt goed!:)

Ben benieuwd naar de foto's

Post them xD...Op bijna dezelfde manier heb ik mijn kappen ook gedaan, die kan je bekijken door linkje te klikken in mn sig;)
 
Back
Top