big prob met plamuur !

Rene

Jupiler pilsener
ik heb een big prob. !
zoals menige al hebben gezien in mijn project page zie je dat mijn Zip sp koplamp ingeplamuurd zit !
nou heb ik gewoon de kap grof opgeschuurd , goed ontvet en plamuren maar:

moest ik nou eigenlijk onder matjes gebruiken of bepaalde opvul manieren hanteren of is dit goed zo ?

want als me kap gespoten wordt en k ga lkkr rijden en wheely's onbewust maken dan krijgt me plamuur wel iedere keer een klapper en heb je kans dat de hele handel scheurt !

mijn koplamp zit met de orginele bouten vast en er zijn 3 schroefjes in de lip geboord dus die "koplampunit" krijg je er niet uit maar gaat erom dat me plamuur niet brokkeld en dus me lak scheurd. of beter alles eruit halen , polyeren, + purschuim , matjes en dan afwerken met plamuur , want mijn gevoel zegt dat het niet de harde schokken en klappen aan kan :S
aan de achterkant van me kap zit duct tap om het plamuur tegen te houden dat was er gewoon op gedaan...

wie kan mij tippen !
 
Advertisement - register to remove this

Gaten maak je dicht met polyester. Hierbij gebruik je glasvezelmatjes icm polyesterhars.
Deuken en krassen werk je weg met plamuur.

Plamuur is van zichzelf niet echt stevig. Je hebt dus kans dat het zaakie gaat barsten of brokkelen als er krachten op komen te staan. Je moet polyesterhars icm glasvezelmatjes gebruiken om gaten te dichten.
 
Plamuur scheurt snel
Liever veel polyester en veel schuren en weinig plamuur , dan weinig polyester en veel plamuur ;)

Je kan het beter in 1 keer goed doen , stel je voor dat je het gespoten hebt en het gaat allemaal kapot , dat vraagt dan natuurlijk allemaal 2x zoveel tijd ( en geld )
 
hier voorbeeld van me kap ter indicatie :







dit is alleen maar plamuur wat je ziet hier zit niks onder behalve de orginele koplamp unit.

ik baal er wel goed van :(
 
oeh.. dat had je dus niet moeten doen idd...
net zoals Cipher net zei. De basis is altijd polyester of hars of wat ook en plamuur is enkel voor afwerking etc
 
Razma said:
oeh.. dat had je dus niet moeten doen idd...
net zoals Cipher net zei. De basis is altijd polyester of hars of wat ook en plamuur is enkel voor afwerking etc



Het resultaat ziet er echt super gaaf uit , k denk dat ik eerst ff kijk wat de kap doet op me scooter met schokken etc. zndr dat die gespoten is ...
maar k kan de uitslag denk ik al raden en dat is dat het over kan helaas.
gelukkig staat er een how to over polyesteren, moeten we wel uitkomen.
 
Schuur anders een deel van de bovenlaag weg, en leg er alsnog een paar matjes over met polyesterhars. Doe hetzelfde aan de onderkant.
Zonde om het volleidg overnieuw te doen...het is te zien dat er veel tijd en moeite in is gestoken

Op je scoot monteren en testen zou ik niet doen, gaat geheid kapot...
 
Polyestermatjes heb je in verschillende soorten : Grof, Middel, Fijn.

de fijne matjes zijn gewoon platgedrukte vezels en is erg dun. Als je dit matje hier bovenop de plamuur doet en daarna strak schuurt, dan kun je met een laagje spuitplamuur al een heel strak resultaat hebben :)
 
Aprilia_area 51 said:
Polyestermatjes heb je in verschillende soorten : Grof, Middel, Fijn.

de fijne matjes zijn gewoon platgedrukte vezels en is erg dun. Als je dit matje hier bovenop de plamuur doet en daarna strak schuurt, dan kun je met een laagje spuitplamuur al een heel strak resultaat hebben :)


ja maar zown matje kan je toch niet schuren ""lijkt mij"
ik overleg gewoon ff met me zwager want er zat toch nog lak van de piaggiofabriek onder het plamuur wat ook los liet na het gaten boren toen kon ik gewoon met me nagel de alle lagen lak + de fabriekslaag eraf halen :(
ik denk dat het beste gewoon is om te polyesteren dat kan toch zo :

matjes kopen bij Auto slager spijkenisse
bij formido polyesterhars
bij formido pur schuim
bij formido wat kwasten en een bakky of emmertje
bij formido verharder

dan dat plamuur eraf halen helaas :(

matjes op de gaten gooien en afplakken met schilderplakband dan dat hars aanmaken en smeren maar..
k neem weer de knipperlichtgaten mee want dit is echt een gaaf gezicht vond ik...
dan het gat opvullen met purschuim toch :rolleyes:
moeten er dan weer matjes met hars overheen of....

en als dit goed gehard is plamuren :)

klopt dit ?
 
Als je purschuim gebruikt zou ik daarover iig 1 of 2 matjes doen. purschuim is flexibel en dat laat je plamuur breken.
 
De polymatjes kun je btw wel gladschuren hoor :), gewoon niet te zuinig zijn met de hars, en daarna kun je dat mooi strak schuren.
 
Probeer idd zoveel mogelijk met polyester te doen, of maak van dit een mal en dan kan je een totale polyester kap maken. Vooral die aerox kontjes lijken mij snel te breken.
 
Aprilia_area 51 said:
Polyestermatjes heb je in verschillende soorten : Grof, Middel, Fijn.

de fijne matjes zijn gewoon platgedrukte vezels en is erg dun. Als je dit matje hier bovenop de plamuur doet en daarna strak schuurt, dan kun je met een laagje spuitplamuur al een heel strak resultaat hebben :)

euhm, er bestaat heel veel meer als grof middel en fijn :|

De glasweefsels kunnen kriskras door elkaar heen, en op heel veel verschillende manieren geweven. Verder zijn ze in heel veel gewichten/m^2 leverbaar.

Ga eens langs een speciaalzaak (http://www.polyservice.nl/). Ipv bouwmarkten waar ze alleen prutspul verkopen.
 
Waarom meteen zo boos hans :*

natuurlijk is er veel meer, maar als jij erbij gaat zetten : extra grof, mega grof, medium grof, grof, extra medieum, mega medium, medium medium, medium, medium fijn, fijn, mega fijn, extra fijn... dan moet je dat zelf weten :*
 
gaten kan je trouwens ook opvullen met glasvezelplamuur.

en als ik jou was zou ik altijd bumperplamuur (van die zwarte) gebruiken voor op plastice delen maar hier @ forum blijkt niemand dat te kennen dus ga er nou geen eindeloze reacties op geven dat het niet werkt oid. Die plamuur is gewoon elastischer en beter voor kappen.

wel spijtig dat je al je plamuur kan gaan verwijderen :X
 
kickje, weet iemand misschien een manier om plamuur makkelijk te verwijderen, zonder te schuren :p


ik bedoel dus een chemisch middeltje ofso:#
 
Bart@Sp said:
kickje, weet iemand misschien een manier om plamuur makkelijk te verwijderen, zonder te schuren :p


ik bedoel dus een chemisch middeltje ofso:#

ehm ik moet gelijk aan verfafbijt denken ? :p
 
ik heb eerst de kap gemaakt met veel plamuur en weinig glasvezel en toen ie "klaar" was heb ik er nog een glassvevelmatje overheen gedaan en flink met het schuurmachientje geschuurt, daarna een paar legen spuitplamuur.
dus ik zou de plamuur gewoon laten zitten, wel een beetje schuren en dan glasvezel erover.

zkr wel stevig.
 
Back
Top