achterste knipperlichten met dagrijverlichting china lx aansluiten van kabels

Pimekuhh

Member
dag iedereen, ik heb onlangs voor en achterknipperlichten besteld die dagrijverlichting hebben. om die ledjes te laten branden moet je een kabel van aansluiten op een andere kabel die stroom geeft, in het geval van de voorste set de zwarte kabel van het contact. maar bij de achterste set bij een instructie filmpje van zandri sluiten ze het aan op de tankvlotter (link van het filmpje) zet wel ff ondertieteling aan btw! in de comments hebben een paar mensen gemerkt dat je lichten hard en zacht gaan branden ivm de vlotter die op en neer kan gaan. ik zit er aan te denken om een kabel aan te sluiten op het contact en die kabel naar achter te halen en de achterste lichten zo aan te sluiten, is dit een goed idee? zo nee, wat is een betere oplossing vlogens jullie?
 
Advertisement - register to remove this

Dat zou ik ook doen vanaf het contact slot de geschakelde plus opzoeken met een spanning zoeker , ( is bij mijn chineees ook de zwarte draad) , dit is gelijkstroom van de accu dus kun je via een aparte (zweef) zekering doorlussen naar je dagrij verlichting. Ik zou deze draad dan ook naar achteren brengen , zo heb je je dagrij verlichting op een aparte zekering zitten.
 
Dat zou ik ook doen vanaf het contact slot de geschakelde plus opzoeken met een spanning zoeker , ( is bij mijn chineees ook de zwarte draad) , dit is gelijkstroom van de accu dus kun je via een aparte (zweef) zekering doorlussen naar je dagrij verlichting. Ik zou deze draad dan ook naar achteren brengen , zo heb je je dagrij verlichting op een aparte zekering zitten.
een zweefzekering word niet gebruikt in de video, moet dit of is dit een "gewoon voor de zekerheid" optie?
 
Dit is gewoon voor de zekerheid , en monteer ik altijd als ik extra electra aansluit buiten het schema om . Als zo'n draad van voor naar achter door schuurt op je frame heb je een hoop ellende.
 
Dit is gewoon voor de zekerheid , en monteer ik altijd als ik extra electra aansluit buiten het schema om . Als zo'n draad van voor naar achter door schuurt op je frame heb je een hoop ellende.
En gebruik draad geschikt voor auto's, geen lampsnoer.
 
een zweefzekering word niet gebruikt in de video, moet dit of is dit een "gewoon voor de zekerheid" optie?
Die zekering is niet echt nodig en lijkt me een beetje overkill om 2 zekeringen in serie te zetten.
De draad van de accu naar het contactslot is immers al gezekerd.
Wat anders zou het zijn als je iets rechtstreeks op de accu gaat aansluiten, dan zit er immers geen zekering tussenen zou ik ten allertijden een zweefzekering opnemen, maar dit is hier niet aan de orde.
 
Back
Top