Plamuur glad schuren

StreetAngel

Well-Known Member
Hallo mensen,

Zoals jullie mss al wel gelezen hebben heb ik een monoseat gepolyt op me ark en ik ben nu begonnenn met plamuren, maar ik vraag me af hoe ik dat het best glad kan maken.
Er zitten amaal "krulletjes"op van het glad strijken en het lijkt mij det het schuurpapiertje er van naar de klote gaat als ik daar overheen ga.

Hoe kan ik dat dan het beste eens glad krijgen ?

Greetz,
Marc
 
Advertisement - register to remove this

Mouse schuurmachine korrel 240 "lijkt my"
daarna handschuren met als begin minimaal 400 en zo oplopend t/m jij vind dat het glad zat is ;)
 
ik was begonnen met EEN VIJL :p

daarna met korrel 80 300 800 1000 (1000 met water)

zie link onderin mijn handtekening van de koplamp
 
als ik op dat stadium was,pakte ik eerst altijd de boormachine met een schuurkop waar allemaal plaatje schuurpapier in een rondje zitten.
En als het dan eenmaal wat degelijk glad was ging ik met handschuurpapier,en dat ging dan van 250 tot 800.

En dan had je echt een vet glad oppervlak:D

wel schuurpapier waterproof..na en zo moet het wel goed komen;)

Ik heb trouwens voor een mono seat ook een schuurblok gebruikt..dus waar je zo'n velletje op kan doen en dan schuren zodat je niet ongelijke vlakken krijgt:p


latrz
 
Op mijn werk gebruik ik korrel 80 op een blok om hem voor 90% strak te krijgen. Daarna uitschuren met korrel 120, 220 en 320.

Dan spuitplamuur, glad schuren met korrel 500 en afspuiten maar :)
 
Razma said:
eerst 300 of 400 idd en dan fijner

ik ga zelfs meestal veel fijner.... 800 met waterproof + water

Ik heb geleerd, dat plamuur net als een spons is... De plamuur zuigt het water op en na een tijd gaat het afbrokkelen...
 
Een laagje spuitplamuur of een grond laag doet daarom wonderen.

Mocht je overigens merken dat je plamuur in brokjes uiteen valt tijdens het schuren, en je het nooit glad lijkt te krijgen, dan heb je teveel verharder gebruikt.
 
Cipher said:
Een laagje spuitplamuur of een grond laag doet daarom wonderen.

Niet echt slim. Het plamuur zuigt het vocht in zich op en als je er dan een laagje spuitplamuur op spuit sluit je het in.
Ooit zal dat vocht er weer uit willen (bijvoorbeeld als het gaat uitzetten bij hitte) en dan zal je dat gaan zien in je aflak.
 
InsaneMalebrain said:
Niet echt slim. Het plamuur zuigt het vocht in zich op en als je er dan een laagje spuitplamuur op spuit sluit je het in.
Ooit zal dat vocht er weer uit willen (bijvoorbeeld als het gaat uitzetten bij hitte) en dan zal je dat gaan zien in je aflak.
Welk vocht heb je het over?

Wanneer je het plamuur opschuurt met water? Dat moet je ook niet doen, dat is nergens goed voor. Mooi egaal schuren, afwerken met spuitplamuur, en dan volledig egaliseren.
 
omdat je met waterproof+water dus het veel gladder krijgt dan als je droogt schuurt,en na ik heb met dat opzuigen geen last.Ik zorg er gewoon voor dat het dan dus goed is opgedroogd voor ik verder ga met spuiten oid.:)


en afbrokkelen..ben het er niet direkt mee eens dat het gebeurt als je teveel verharder gebruikt,want zelf donder ik er ook best veel doorheen en brokkelen doet het niet:D

Dus zeg ermee,volgens mij krijg je het eerder met te weinig verharder enzo niet,na dan heb je misschien de verkeerde plamuur gebruikt.
Ik gebruikt zelf B.V elastische plamuur ofzo en echt geen problemen mee.

En daar laat ik het ff bij;)
 
Cipher said:
Welk vocht heb je het over?

Wanneer je het plamuur opschuurt met water? Dat moet je ook niet doen, dat is nergens goed voor. Mooi egaal schuren, afwerken met spuitplamuur, en dan volledig egaliseren.

Miscommunicatie :!

Ik dacht dat jou reactie een reactie was op de vorige post waar het dus over wp schuren ging :)

Tip: schuur met een blok (schuurpapier op een schuurblok), dan schuurt het mooi egaal.
En begin met korrel 80 totdat je hem ongeveer 90% strak hebt en ga dan verder met 120, 220 en 320 tot het glad is.
Daarna kun je er spuitplamuur overheen spuiten en dat ook weer glad schuren :p
 
Back
Top