This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

piaggio mono-arm minibike

zo...weer eens wat gedaan.

flens voor de carb gemaakt..hier is hij 6 a 7mm smaller door..en de binnenzijde loopt van 16mm naar 20 oid..met een radius van 100...wat dus lekker aanvoelt!

daarnaast heb je de domme originele klem niet meer.
carb afgedraaid in mijn kleine draaibankje..dit door een asje exact 16mm te draaien..en via de gasnaald met een bus te klemmen.






opstelling in de mal voor het maken van de achterbruggen.
hier zijn 3 stuks van gemaakt:



krukas afgedraaid..alleen nog een spiespaan frezen...vlakke inleg bij het vliegwiel..en halve maan bij de koppeling.



daarnaast nog 4 ringen gedraaid om het achterwiel te klemmen op de achteras.


2 waveschijven gemaakt.
3mm....deze wordt met paspennen op hun plaats gehouden..en de borst waar hij op leunt is langer...3,5mm zodat deze zwevend word!

zo staat het frame schematisch in elkaar..best al een leuk gezicht!


nieuw velgontwerp van me kameraad!...erg mooi!


hier de voorzijde van de ander...het moet zich nog bewijzen..maar hier hebben we zeker vertrouewn in!..dit in combo met een mooi hydr. remtangetje.




de achterassen zijn ook gedraaid...hier alleen geen foto van..dat komt nog.
daarnaast zijn we nu bezig met de vliegwielen...zodat het blok straks definitief in elkaar kan.

kroonplaten zijn strax ook klaar dus dan kunnen de voorzijden in elkaar.

binnenkort nog wat andere foto's!...van de frameplaten etc.

erwin en X
 
wat een dikke Hope m6 remklauw!! super, nof ff steelfex remleidingkje er op en gaan.

verder erg mooi en zeer vet dat je alles zo netjes kan maken met div technieken!!

suc6
 
Ik heb hier maar 1 woord voor RESPECT. Wat zou ik graag de kennis en het materieel hebben om dit te maken pffff. Ben ik wel een beetje jaloers op hoor!
 
wat een boef :+

is die remklauw niet te groot voor een minibike? Een over de koppie lijkt wel makkelijk gedaan met dat ding?... Ziet er verder weer super uit! Dat ene gaatje in de velg is voor snelheidmeter of voor t ventiel?
 
de carbondelen zijn binnen....

hier ff wat foto's....komende week de kappen bevestigen..en het blok staat ook totaal in elkaar (foto's zijn nog zonder cilinder etc)

daarna trekstarterring draaien......en de uitlaat maken.....ook ophangpunten voor de cdi kast en het halve kuipje.
en niet te vergeten...het subframe.

hier een leuk idee voor met carbon, snelsluiters etc.

erwin

foto's:

het blok..nog ff een goede koelslang vinden..met een scherpe bocht...

koppelingskant....met het tandwieltje aan de buitenkant.
nu alleen hopen dat er geen voortandwieltje breekt..maar uiteraard zal er reserve aanwezig zijn.


frame in opbouw:



tussenruimte.....een goede 8 tot 10 mm....

tussenruimte van remtang en velg...zat ruimte!


de lagerbus..met hoekcontactlagers...je moet voor 2 van die lagers zo ongeveer een extra hypotheek nemen maar dan heb je ook wat.

hier het vliegwiel......deze komt met een vlakke spie op de krukas(voor het sleutelen altijd dezelfde positie) en heeft een ring op de buitenzijde waardoor je nog genoeg graden kunt stellen (30 dacht ik)
2 van de 4 m5 boutjes zorgen ook als aanslag zodat de palletjes niet 1080 graden rond gaan.


het vliegwiel is overigens maar 7mm dik.

hier de huidige tekeningen.





komend weekend meer!