piaggio mono-arm minibike

yo,
echt respect kerel !!
welke radiator is dat ? oogt wel mooi en aerodynamisch

grtz

bzm radiateur.....je hebt een 80euro versie..(kleiner uiteraard)...en deze grote versie..en die kost 280:)

1malige invenstering..hiervoor altijd gepield met kachelradiateur etc:)..altijd koelproblemen en moeite met aansluiten etc.

Inderdaad ziet er echt vet uit :W Ben benieuwd ! :D

Heb je een link van je oude project btw :)
http://forum.scooterforum.net/forum/f66/piaggio-evo-minibike-131000/
 
wat een vakwerk zeg! erg gaaf allemaal. Ben je met dat vorige ding nog een beetje in de prijzen gevallen? De meeste chroommob frames worden gehardsoldeert om spanningen te voorkomen (die vrij hoog zijn bij tig lassen, maar dat weet jij ook wel :)), is dat niet mogelijk?
 
wat een vakwerk zeg! erg gaaf allemaal. Ben je met dat vorige ding nog een beetje in de prijzen gevallen? De meeste chroommob frames worden gehardsoldeert om spanningen te voorkomen (die vrij hoog zijn bij tig lassen, maar dat weet jij ook wel :)), is dat niet mogelijk?

eerlijk gezegd heb ik zelf nog nooit gehardsoldeert:), maar daarentegen heb ik er wel goede verhalen over gehoord.

gister heeft mijn collega de framen opgehaald om af te lassen...we hebben afgesproken tussendoor de framen tijdig in de oven te doen om het materiaal overal warm te krijgen etc (dus niet alleen in een x straal van je las)...en dit moet wel goedkomen.

vandaag op wintersport..dus het ligt nu 9dagen stil...en na de vakantie werken.
afgesproken dat er aardig wat gesneden kan worden als ik terugkom..omdat het bedrijf dicht is en de watersnijder dus niet gebruikt wordt.
voor wat hoort wat...dus ik ga tekenen en ondertussen worden dingen voor mijn gesneden (zo helpen ze mij uit de brand:P)

de framedelen zijn dan af en de voetsteunen/kroonplaten en frameplaten ook.
vervolgens een achterbrug maken (1e week van januari/vakantie) en dan staat het rollend gedeelte er!
vervolgens een zitgedeelte/subframe maken....en als die klaar is daar een mal omheen maken (omdat ik maar moet kijken hoe het uitkomt met de kap etc...die krijg ik niet strak genoeg in tekening)
als die mal er is worden er meerdere stuks gemaakt:)

gister nog een hpi programmeerbare ontsteking aangeschaft...type waar je een externe accubron voor nodig hebt....
ben benieuwd!...

groeten,
erwin
 
zo...we hebben weer eens wat gemaakt...

de koppelingskom! (zijn voor 3 blokken ook 3 stuks van)
86j1d0i.jpg


ik heb de frameplaten afgewerkt (afbramen)...moet nog 1 stukje wegfrezen..dus daar geen foto's van.

tussendoor besloten met een programmeerbare ontsteking te rijden...jeroen is de leverancier van deze mooie onstekingen...bedankt voor de service!
de ontstekingen liggen bij de kamaraad..dus foto's volgen nog.

daarvoor wel accupacks gezocht..en via koen heb ik wat te pakken gekregen.
hij had nog wat liggen....en ze kwamen vandaag binnen!..bedankt voor de snelle levering!
6l1p0et.jpg

nu nog een lader bij conrad bestellen...en dan zijn we compleet.

verder nog 2 pasbussen voor het carter gedraaid (oude waren gaar) en de koelpijpjes gedraaid en schuin afgeslepen.
deze moeten geTIGt worden....het is van 14x2 hydr. pijp gemaakt..en dat last door de coatlaag erg bagger.

6jb9kc5.jpg


daarnaast nog 3x een uitlaatpakket gesneden..kijken of het goed uitkomt en of er nog andere versies nodig zijn...tevens ook wat deelflenzen uitlaatflenzen gesneden:

8fjpnxv.jpg

8evlrwo.jpg


naaf voor de voorvelg...de schijf blijft aan de poot hangen..en velg gaat er met naaf af.
81svhc7.jpg


daarnaast nog 4 kroonplaten gesneden.. (oude zijn te koop..2 verschillende breedte's!)
de naloop van de voorvork is te verstellen...in 3 standen..in de kroonplaat worden de stukjes weggefreesd die erboven liggen...

dit principe wordt ook bij de 20mm dikke frameplaten gedaan. maar die lopen krom (door de afstand ''radius'' van de onderste beverstingsbus ten opzichte van de vasten ''bovenste'' bus).

8fu0hu0.jpg

hieronder nog eens inclusief een stuurklem voor de stuurdemper.
8ek4c4y.jpg

721ju3a.jpg


standen voor de achterbrug...dit moet nog ''negatief '' in de platen gefreesd worden.
85dvdq0.jpg


daarnaast nog 8 voetsteunen gesneden....voor beide fietsen 1 set reserve.
oude voetsteunen (staat wel 48 in..wat je eruit kunt halen..) zijn te koop en hebben dezelfde afmetingen als grc.

7w9rin6.jpg

7ygteso.jpg


nu snel de achterbruggen maken en alles eens in elkaar friemelen.

tot horens!
 
respect voor je werk, beter dat je grotere series in een keer maakt, scheelt ook werk met programmeren denks..

veel succes met de verdere opbouw:W
 
Back
Top