Malossi RC-One Piaggio (slow build)

Ik kan uit ervaring vertellen dat je met 34pk meeeeeeeer dan genoeg plezier gaat hebben. Maar waar wil je het onder monteren? Want een minimaal verlaagde Zip op standaard wielbasis is het vrij pittig hoor sowieso waar je het onder hangt trouwens. Vergeet in elk geval je frame niet flink te verstevigen, voor die op de bank dubbelvouwt. Vergis je er niet in en koop een fatsoenlijk pak en helm.

Ben benieuwd

Vandaar dat ik mij bezig houd met Runners ,, Tank onder de voeten , en Balansgewicht / verdeling is totaal anders dan een ZIP

Er komt bij mij echt geen tank achterin te hangen :fearscream: Snel monteerbaar voor extra liters tijdens een leuk dagje is verder prima natuurlijk. Wellicht een parachute.... (grapje) Vroem...

Prachtig, en kan er niets mee omdat het niet aan mijn wensen voldoet; voor tuning. Ik ga alleen voor persoonlijke records, ik zie geen race voor mij tegen een ander. Leuk als ik sneller ben dan een ander, maar niet mijn doel.

WBtuning gebeld. Cilinder over een maandje leverbaar vanuit de pre-order en krukas komt ook over een x aantal weken online in pre-order.

Voor wie het wil bestellen is de pre-order de moeite waard, scheelt toch aanzienlijk en een leuke manier om een mooi project bij elkaar te sprokkelen als je het geld niet raghard op de plank hebt liggen zoals mij. Wees er vroeg bij want de prijs gaat wel op den duur omhoog. Als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief https://www.wbtuning.nl krijg je vanzelf bericht. Verder is het voordeel van Pre-order ook dat je WB ermee helpt om een grotere dealer te worden van Malossi en hij makkelijker in staat is om spullen te leveren op den duur. Nu is het nog een beetje rechten gedoe wie mag leveren van het nieuwste spul.

PS: Ik begrijp dat je het ergens in het buitenland ook kunt aanschaffen, maar vergeet dan niet dat je de scene in Nederland niet helpt en een NL-dealer geeft voordeel van service en fijn contact kunnen hebben. Ik word gewoon prettig te woord gestaan door Wouter en geen BS verhaal van iets (legt duidelijk uit hoe het zit met dealer zijn en hoe het werkt). Ook nog zo attent om te zeggen dat hij even speciaal een mailtje stuurt naar mij als hij info over de krukas heeft, ik vraag er niet eens om en toch zo netjes om je persoonlijk op de hoogte te gaan houden. Ook niet vragen wie je bent en gewoon de klant kennen geeft een gevoel van binding waar ik van hou, bij de meeste ben je maar een nummertje op de order.

Ik documenteer mijn build zo goed als ik kan, omdat ik dit eenmalig kan doen, dus zal het ook goed doen en ook een dagje WB tuning meenemen voor het filmen. Ook het contact tussen mensen neem ik mee om te laten zien wie mij helpt en de credits zullen daar niet bij ontbreken.

IMG_3238[1].JPG

Mijn OP:
Ah, the concept of “slow build”! It’s often associated with gradual progress or development. Whether it’s constructing a physical structure, learning a new skill, or nurturing a relationship, the idea is that quality results take time and patience.

Last edited:
Iets anders. Ik zie geen bestaande scoot, ik zie de RC-One Piaggio en wat onderdelen waarmee ik kan werken.
Er zijn 2 types rc-one.
1 is minarelli en de andere piaggio.
Nou is dus het mooie van dat carter dat je in principe zowel minarelli en piaggio onderdelen in kunnen. Enkel pia vertanding volgens mij.

En wat je zei over het bestellen in Nederland zodat we hier ook het een en ander aan winkels houden, daarom stuur ik veel mensen door naar de lokale scooterboer voor klein spul.

Maar mijn duurdere blokdelen zoals 100cc 8.1 cil en krukas rechtstreeks bij 8 1 in italie gekocht. Scheelde ook een hoop geld en hadden meteen laatste race Polini cup gekeken. Als je ergens toch paar honderd euro kan besparen ben je gek als je het niet doet. Kosten al genoeg

Ik had dus de krukas besteld en de uitlaat staat nu ook online voor de nieuwe cilinder tegen een nette prijs, maar daar moet ik even een maandje mee wachten nu omdat het budget even op.

Verder heeft WBtuning nu een Halloween korting van 15% op alles tot 3 november.
Post automatically merged:

Maar mijn duurdere blokdelen zoals 100cc 8.1 cil en krukas rechtstreeks bij 8 1 in italie gekocht. Scheelde ook een hoop geld en hadden meteen laatste race Polini cup gekeken. Als je ergens toch paar honderd euro kan besparen ben je gek als je het niet doet. Kosten al genoeg

Het valt mij nog mee doordat ik de pre-orders te pakken heb en dan scheelt het een paar tientjes, daarvoor wil ik niet moeilijk doen en heb dan liever 1 dealer die ik vertrouw en waarmee ik goed contact kan hebben. Het is nu even een eenmalig duur project, maar er komen in de toekomst wel extra zipjes voor klussen en dan wil ik ook gewoon makkelijk mijn onderdelen kunnen bestellen. Zoals nu stel ik vragen en hij is aan het werk daarmee en regelt de dingen, daar zit tijd in en dat kost ook geld denk ik dan.

---

Edit, dit is ongeveer mijn planning:
November de uitlaat
December de ontsteking
Januari de carburateur
Februari de deksels en tandwielen
Maart de koeling
April is kijken waar het blokje heen kan om BHP te meten.
Mei weet ik niet en dan kan er wat extra door vakantie geld.

Last edited:
Phoe de pre orders zijn inmiddels in prijs verandert, wat heb ik dan een geluk gehad want anders was het echt vrijwel geen doen! Mag wel heel blij zijn dat WBtuning mij dan de gunst heeft gegeven om ze op tijd te kunnen bestellen.

Het is raar om hier voor te sparen en er voor te gaan, het begon ergens met een grapje en inmiddels zit ik er te diep in.
Krukas had je ook van Ottopuntouno kunnen kiezen en die was 200 euro goedkoper.
Maar als je alles Malossi bouwt had ik ook dezelfde krukas gekocht hoor.
Mooi dat je er zo fanatiek mee bent, tegen de tijd dat je wil banken hebben Twan en ik onze bank ook misschien weer in elkaar staan.
Maar bereid je maar voor op een hoop kosten die je nog niet hebt meegerekend. 100van de 100 projecten vallen het dubbele uit van de oorspronkelijke berekening.

En godver wat is die uitlaat toch een mooi ding.
En wat je al zei over alles zoveel mogelijk bij 1 persoon kopen dat doen de meeste, als je dan ergens eens niet uitkomt of gewoon wat wil weten dan zijn ze ook bereid om je te helpen. Dat had ik bij Dennis van DDL ook altijd, hoe vaak die mensen wegstuurde die niks haddengekocht en dat ik weer 1 ding kwam vragen en vervolgens een hele middag bleef ouwehoeren, mooie tijd.

Back