PIABOOST
Piaboost
###Piaboost MHR powered JS-tuned###
Ik heb dus een nieuwe pagina omdat het vorige nogal rommeling was geworden en omdat er achter gevraagd werd.
Het is dus allemaal begonnen met men stunt, ik kreeg deze 2 jaar geleden voor men 16de verjaardag, ik mocht hem niet sneller laten gaan dan 45km/h dus deed ik dat maar niet, na achteraf eens dikwijls naar meetings te gaan kijken stelde men stiefvader zelf voor dat ik ook maar eens een snelle scoot moest maken. Ik heel dus heel gelukkig.
Maar aangezien ik altijd met men stunt naar school rijdt enzo was dat niet bepaald de goede scoot om snel te laten gaan, aangezien ik elke dag 3 maal politie tegen kom. Ik kocht me dus een booster spirit aan. Ik dus begonnen met alle kappen af te schuren en een nieuw kleurtje gegeven.
De setup waar ik toen met men AC blokje aan begon was:
-Hebo alu 70cc
-Yasuni R
-19mm dell orto
-Malossi multi-var
-Hebo verstelbare koppeling
-6-kleps membanen
-speciaal spruitstuk voor 6 kleps membranen
-...
Na hiermee een tijd te hebben gereden vond ik dit ook niet meer snel genoeg gaan en heb ik dus besloten om een LC projectje te maken.
Maar aangezien er al zoveel boosters waren met een mina hor. LC blok onder besloot ik maar eens een Piaggio LC carter er onder te steken.
Setup:
-MHR speed 70cc JS tuned
-MHR team 2004 uitlaat
-MHR Binnenrotor + eprom
-hebo racing krukas
-MHR overrange set
-Keihin PWK 28mm D-slide tuned (De ECHTE ! )
-MHR VL13 membranen
-MHR rechtspruitstuk
-MHR wing bell
-Hebo verstelbare koppeling
-Hebo powerfilter rood
-Carters SH tuned
-cilinder 5mm afgedraaid voor 80mm drijfstang
accesoires:
-Domino snelgas
-kill switch
-...
foto's van stunt waar men scooterliefde dus mee begon
Zo was hij bij de eerste veranderingen:
En zo is hij nu:
Zo was mijn booster toen ik hem aanschafte:
Zo was mijn booster in progresse:
Foto's van schuur/plamuur/polier werk:
Foto's van toen hij gespoten was:
Foto's van gepolierde onderdelen:
Foto's met AC setupje:
Nog enkele spulletjes aangeschaft zoals : TNT stuur, Lexus achterlicht, wit zadelhoes, Rocket voorspatbord,...
Exclusief spruitstuk:
Foto's...
Ikke op meeting LINT 2004:
Foto's van pia carters
- gepolijst blok:
-foto's van het strippen:
-Verwijderde kabelboom:
frame met nog wat rommel:
setup:
IK @ LINT 2005:
Filmkes van lint komen nog.
Ik ga wss ook aanwezig zijn op meeting in Best.
Booster gaat een totaal nieuw uiterlijk krijgen, nieuwe kleur enzo.
Is mss al iets van te zien in Best, maar het kan ook zijn van niet.
Ligt eraan hoe ik verder werk
UPDATE 1/06/2005
Ik heb nog enkele foto's gevonden van mij op lint:
Tentje opstellen:
LC stunt van menne maat:
Ik nog ff snel beunen aan kvs slangen:
mijn boosterke samen met men 2 maten hun stunt lc's:
UPDATE 7/06/2005
Booster staat klaar om naar Best te gaan.
Ik heb alle kappen er afgehaald en ga dus als frame naar ginder.
Spijtig genoeg wel nog steeds onafgesteld.
Ik zou er eigenlijk eens werk van moeten maken
Ik heb ff photoshoot gehouden en hier dus de pics:
SMAL UPDATE 11/06/2005
Ik zal niet op Best aanwezig zijn want heb vandaag dikke pech gehad.
Ik was even bij ons in het straat aan het rijden en 2 lichte vastlopers gehad na elkaar en lagers wss kapot.
UPDATE 22/06/2005
Het is weer een tijdje geleden maar morgen ga ik men blokje binnen doen bij JS-tuning en laat ik cilinder tunen en nieuwe lagers steken. Daarna kunnen we weer gaan vlammen Als hij klaar is dan ben ik wss aanwezig op meeting in nijmegen.
Gr Piaboost
UPDATE 2/07/2005
Men kader is al zo goed als klaar, nu de kappen nog en dergelijke.
M'n blok ligt nog steeds bij JS-tuning want er moet een nieuwe krukas in want de lagers waren vastgesmolten op de krukas.
Hier al foto's van de kader:
UPDATE 28/07/2005
UPDATE
Ik heb m'n blokje terug van JS-tuning.
Cilinder is getuned en nieuw krukas en lagers erin.
Zondag avond gaan halen en maandag verder gemonteerd.
Hij draaid al terug. En knalt als een gek
Ik wou vandaag naar VRC gaan om te laten afstellen maar nu blijkt dat vinny in Spanje zit dus ging het niet. Dus ik zal weer onafgesteld op lelystad zijn. Maar we gaan vanavond ff banken bij een scooterdealer hier in de buurt en gewoon ff kijken wat hij al doet en of de sproeier groot genoeg is enzo... Maar hij <wordt daar dus niet compleet afgesteld, dat zal gebeuren bij VRC na lelystad.
Frame is nu helemaal fluo geel gespoten, velgjes ook.
De buitenste rand van voorvelg en carterkap moet nog gepolijst worden maar heb hier geen tijd meer voor voor lelystad.
Heb nog een stage 6 tep/rpm teller gekocht bij van der kruijs en fluo gele handvatjes.
Men kappen ga ik vrijdag halen bij de spuiter.
UPDATE 30/07/2005
Ik ben vandaag toch naar scootermania geweest. Booster is afgesteld.
Door men "kleine" carb (24mm) heb ik maar 18.232 pk kunnen neer zetten. Na lelystad komt er een 28mm op. Maar ik vind het toch een redelijk mooie score. Het voordeel is dan weer dat ik wel een hoog koppel heb. 50Nm onderin.
De kappen zijn terug van de spuiter. In de bewerkte voorkap zitte nog een paar foutjes. Na lelystad wordt ze dus terug afgeschuurd, afgewerkt en terug gespoten.
Deze nacht om 3 uur opstaan om naar lely te gaan. Dus ga nu maffe en hopen dat ik nog een 2 uurtjes kan slapen
See you @ lely
UPDATE 31/07/2005
Ik ben dus terug van Lelystad. Ik vond het er erg plezant, alleen spijtig van het slechte weer vandaag. Ik heb weer veel gewonnen op lely, enkel tegen 1 zipje ben ik verloren, dat ding starte iets beter dan mij maar we bleven toch samen.
De kappen staan dus terug op de booster. In Lelystad heb ik wel zonder voorkap gereden. Hier enkele foto's van hoe de booster er nu bijstaat met de bewerkte voorkap.
UPDATE 10/08/2005
FF photoshoot gehouden
Carterkap is al afgeschuurd (te zien @ foto's) nu moet ze nog gepolijst worden.
Hier dan de foto's:
Hij zal ook zo te zien zijn aanstaande zondag in Harelbeke.
C U
UPDATE 14/08/2005
Ben dus vandaag naar meeting harelbeke geweest. Ik vond het wel gezellig. Heb veel gewonnen en een paar keer verloren. Meestal door slechte start, Klote wheelspin en paar keer gas moeten lossen. Booster vlamde wel lekker.
Hier eindelijk enkele filmpjes.
http://www.megaupload.com/?d=29RGOBCO
http://www.megaupload.com/?d=30PER8SC
http://www.megaupload.com/?d=307DT83U
http://www.megaupload.com/?d=4311K4GG
PS als iemand nog filmpjes of foto's heeft van mijn booster mag je ze altijd posten.
UPDATE 22/08/2005
Keihin 28mm pwk D-slide aangeschaft
De echte dus.
Hier 2 onduidelijke pics van m'n carbje
UPDATE 05/09/2005
Heb nieuwe stuurpen geplaatst en carb is ook gemonteerd. Gasreactie is veeeeel beter en booster vlamt nu met 28mm ook al beter dan met 24mm. Binnenkort nog maar eens gaan banken en afstellen. Hopen op 20+pk's wat wel mogelijk is.
UPDATE 07/09/2005
Ik heb nog ff photoshoot gehouden nu met nieuw stuurpen, 28mm en NRG achtervelg.
De achtervelg moet nog fluo geel gespoten worden en de randen van beide velgen moeten nog gepolijst worden.
Hier dan de pic's:
-Nieuw stuurpen. (veel beter voor te sprinten o.w.v. dat stuur veel lager staat)
-totaal pic:
-Blokje (let op 28mm )
-NRG achtervelg
-en de rest van de pic's
UPDATE 19/10/2005
Weer een Update.
Het is weer even geleden. Ik heb de rand van achterste velg gepolijst en het resultaat mag er wel zijn. Nu komt er nog vanvoor nog een sonic voorvelg in maar die moet ik eerst zien te bemachtigen. Beugel voor voorkap heb ik ook aangepast zodat de voorkap nu perfect past met de radiator en dat hij niet meer zo schuin naar voor staat zodat hij mijn voorwiel niet meer raakt. En heb dus weer even een photoshoot gehouden.
Enjoy
Hier dan de gepolijste rand van de NRG velg:
Nog enkele foto’s:
En dit staat ook nog in onze garage
Groepsfoto:
2 schoonheden als je het mij vraagt
Update 22/10/05
Vandaag even naar Van der Kruijs geweest en enkele kleine spulletjes gaan ophalen.
* aangekochte spullen:
-MHR e13 filter 42-58mm recht model
-Universeel benzinekraantje
-Benzine filter (chroom )
Hier dan de foto:
UPDATE 31/10/05
IK heb ff een zwart zadelhoes gestoken om eens te zien of het mooier zou zijn dan het wit. Heb ook enkele foto's getrokken. Zeggen jullie maar wat jullie het beste vinden. Zwart of Wit...
Dat was het dan.
En nu reacties plaatsen hé gasten want het is blijkbaar lang geleden
Ik heb dus een nieuwe pagina omdat het vorige nogal rommeling was geworden en omdat er achter gevraagd werd.
Het is dus allemaal begonnen met men stunt, ik kreeg deze 2 jaar geleden voor men 16de verjaardag, ik mocht hem niet sneller laten gaan dan 45km/h dus deed ik dat maar niet, na achteraf eens dikwijls naar meetings te gaan kijken stelde men stiefvader zelf voor dat ik ook maar eens een snelle scoot moest maken. Ik heel dus heel gelukkig.
Maar aangezien ik altijd met men stunt naar school rijdt enzo was dat niet bepaald de goede scoot om snel te laten gaan, aangezien ik elke dag 3 maal politie tegen kom. Ik kocht me dus een booster spirit aan. Ik dus begonnen met alle kappen af te schuren en een nieuw kleurtje gegeven.
De setup waar ik toen met men AC blokje aan begon was:
-Hebo alu 70cc
-Yasuni R
-19mm dell orto
-Malossi multi-var
-Hebo verstelbare koppeling
-6-kleps membanen
-speciaal spruitstuk voor 6 kleps membranen
-...
Na hiermee een tijd te hebben gereden vond ik dit ook niet meer snel genoeg gaan en heb ik dus besloten om een LC projectje te maken.
Maar aangezien er al zoveel boosters waren met een mina hor. LC blok onder besloot ik maar eens een Piaggio LC carter er onder te steken.
Setup:
-MHR speed 70cc JS tuned
-MHR team 2004 uitlaat
-MHR Binnenrotor + eprom
-hebo racing krukas
-MHR overrange set
-Keihin PWK 28mm D-slide tuned (De ECHTE ! )
-MHR VL13 membranen
-MHR rechtspruitstuk
-MHR wing bell
-Hebo verstelbare koppeling
-Hebo powerfilter rood
-Carters SH tuned
-cilinder 5mm afgedraaid voor 80mm drijfstang
accesoires:
-Domino snelgas
-kill switch
-...
foto's van stunt waar men scooterliefde dus mee begon
Zo was hij bij de eerste veranderingen:
En zo is hij nu:
Zo was mijn booster toen ik hem aanschafte:
Zo was mijn booster in progresse:
Foto's van schuur/plamuur/polier werk:
Foto's van toen hij gespoten was:
Foto's van gepolierde onderdelen:
Foto's met AC setupje:
Nog enkele spulletjes aangeschaft zoals : TNT stuur, Lexus achterlicht, wit zadelhoes, Rocket voorspatbord,...
Exclusief spruitstuk:
Foto's...
Ikke op meeting LINT 2004:
Foto's van pia carters
- gepolijst blok:
-foto's van het strippen:
-Verwijderde kabelboom:
frame met nog wat rommel:
setup:
IK @ LINT 2005:
Filmkes van lint komen nog.
Ik ga wss ook aanwezig zijn op meeting in Best.
Booster gaat een totaal nieuw uiterlijk krijgen, nieuwe kleur enzo.
Is mss al iets van te zien in Best, maar het kan ook zijn van niet.
Ligt eraan hoe ik verder werk
UPDATE 1/06/2005
Ik heb nog enkele foto's gevonden van mij op lint:
Tentje opstellen:
LC stunt van menne maat:
Ik nog ff snel beunen aan kvs slangen:
mijn boosterke samen met men 2 maten hun stunt lc's:
UPDATE 7/06/2005
Booster staat klaar om naar Best te gaan.
Ik heb alle kappen er afgehaald en ga dus als frame naar ginder.
Spijtig genoeg wel nog steeds onafgesteld.
Ik zou er eigenlijk eens werk van moeten maken
Ik heb ff photoshoot gehouden en hier dus de pics:
SMAL UPDATE 11/06/2005
Ik zal niet op Best aanwezig zijn want heb vandaag dikke pech gehad.
Ik was even bij ons in het straat aan het rijden en 2 lichte vastlopers gehad na elkaar en lagers wss kapot.
UPDATE 22/06/2005
Het is weer een tijdje geleden maar morgen ga ik men blokje binnen doen bij JS-tuning en laat ik cilinder tunen en nieuwe lagers steken. Daarna kunnen we weer gaan vlammen Als hij klaar is dan ben ik wss aanwezig op meeting in nijmegen.
Gr Piaboost
UPDATE 2/07/2005
Men kader is al zo goed als klaar, nu de kappen nog en dergelijke.
M'n blok ligt nog steeds bij JS-tuning want er moet een nieuwe krukas in want de lagers waren vastgesmolten op de krukas.
Hier al foto's van de kader:
UPDATE 28/07/2005
UPDATE
Ik heb m'n blokje terug van JS-tuning.
Cilinder is getuned en nieuw krukas en lagers erin.
Zondag avond gaan halen en maandag verder gemonteerd.
Hij draaid al terug. En knalt als een gek
Ik wou vandaag naar VRC gaan om te laten afstellen maar nu blijkt dat vinny in Spanje zit dus ging het niet. Dus ik zal weer onafgesteld op lelystad zijn. Maar we gaan vanavond ff banken bij een scooterdealer hier in de buurt en gewoon ff kijken wat hij al doet en of de sproeier groot genoeg is enzo... Maar hij <wordt daar dus niet compleet afgesteld, dat zal gebeuren bij VRC na lelystad.
Frame is nu helemaal fluo geel gespoten, velgjes ook.
De buitenste rand van voorvelg en carterkap moet nog gepolijst worden maar heb hier geen tijd meer voor voor lelystad.
Heb nog een stage 6 tep/rpm teller gekocht bij van der kruijs en fluo gele handvatjes.
Men kappen ga ik vrijdag halen bij de spuiter.
UPDATE 30/07/2005
Ik ben vandaag toch naar scootermania geweest. Booster is afgesteld.
Door men "kleine" carb (24mm) heb ik maar 18.232 pk kunnen neer zetten. Na lelystad komt er een 28mm op. Maar ik vind het toch een redelijk mooie score. Het voordeel is dan weer dat ik wel een hoog koppel heb. 50Nm onderin.
De kappen zijn terug van de spuiter. In de bewerkte voorkap zitte nog een paar foutjes. Na lelystad wordt ze dus terug afgeschuurd, afgewerkt en terug gespoten.
Deze nacht om 3 uur opstaan om naar lely te gaan. Dus ga nu maffe en hopen dat ik nog een 2 uurtjes kan slapen
See you @ lely
UPDATE 31/07/2005
Ik ben dus terug van Lelystad. Ik vond het er erg plezant, alleen spijtig van het slechte weer vandaag. Ik heb weer veel gewonnen op lely, enkel tegen 1 zipje ben ik verloren, dat ding starte iets beter dan mij maar we bleven toch samen.
De kappen staan dus terug op de booster. In Lelystad heb ik wel zonder voorkap gereden. Hier enkele foto's van hoe de booster er nu bijstaat met de bewerkte voorkap.
UPDATE 10/08/2005
FF photoshoot gehouden
Carterkap is al afgeschuurd (te zien @ foto's) nu moet ze nog gepolijst worden.
Hier dan de foto's:
Hij zal ook zo te zien zijn aanstaande zondag in Harelbeke.
C U
UPDATE 14/08/2005
Ben dus vandaag naar meeting harelbeke geweest. Ik vond het wel gezellig. Heb veel gewonnen en een paar keer verloren. Meestal door slechte start, Klote wheelspin en paar keer gas moeten lossen. Booster vlamde wel lekker.
Hier eindelijk enkele filmpjes.
http://www.megaupload.com/?d=29RGOBCO
http://www.megaupload.com/?d=30PER8SC
http://www.megaupload.com/?d=307DT83U
http://www.megaupload.com/?d=4311K4GG
PS als iemand nog filmpjes of foto's heeft van mijn booster mag je ze altijd posten.
UPDATE 22/08/2005
Keihin 28mm pwk D-slide aangeschaft
De echte dus.
Hier 2 onduidelijke pics van m'n carbje
UPDATE 05/09/2005
Heb nieuwe stuurpen geplaatst en carb is ook gemonteerd. Gasreactie is veeeeel beter en booster vlamt nu met 28mm ook al beter dan met 24mm. Binnenkort nog maar eens gaan banken en afstellen. Hopen op 20+pk's wat wel mogelijk is.
UPDATE 07/09/2005
Ik heb nog ff photoshoot gehouden nu met nieuw stuurpen, 28mm en NRG achtervelg.
De achtervelg moet nog fluo geel gespoten worden en de randen van beide velgen moeten nog gepolijst worden.
Hier dan de pic's:
-Nieuw stuurpen. (veel beter voor te sprinten o.w.v. dat stuur veel lager staat)
-totaal pic:
-Blokje (let op 28mm )
-NRG achtervelg
-en de rest van de pic's
UPDATE 19/10/2005
Weer een Update.
Het is weer even geleden. Ik heb de rand van achterste velg gepolijst en het resultaat mag er wel zijn. Nu komt er nog vanvoor nog een sonic voorvelg in maar die moet ik eerst zien te bemachtigen. Beugel voor voorkap heb ik ook aangepast zodat de voorkap nu perfect past met de radiator en dat hij niet meer zo schuin naar voor staat zodat hij mijn voorwiel niet meer raakt. En heb dus weer even een photoshoot gehouden.
Enjoy
Hier dan de gepolijste rand van de NRG velg:
Nog enkele foto’s:
En dit staat ook nog in onze garage
Groepsfoto:
2 schoonheden als je het mij vraagt
Update 22/10/05
Vandaag even naar Van der Kruijs geweest en enkele kleine spulletjes gaan ophalen.
* aangekochte spullen:
-MHR e13 filter 42-58mm recht model
-Universeel benzinekraantje
-Benzine filter (chroom )
Hier dan de foto:
UPDATE 31/10/05
IK heb ff een zwart zadelhoes gestoken om eens te zien of het mooier zou zijn dan het wit. Heb ook enkele foto's getrokken. Zeggen jullie maar wat jullie het beste vinden. Zwart of Wit...
Dat was het dan.
En nu reacties plaatsen hé gasten want het is blijkbaar lang geleden
Last edited: