PIA Carters zuigen of?

Ik zal er eens mee langs komen ja, ik zal ook nog wel kijken /bellen evt naar de fabricant. Wat er dus ook duidelijk hier staat dat het carter dus wel nieuw is gekocht bij jouw en ja heb hem onderhand 1 jaar, maar wat zijn 4-5 meetings?, niet veel dus, dat is wat ik er mee gereden heb, niet veel. en natuurlijk altijd met alle boutjes etc ., mischien is het wel een fabricage fout, omdat volgens een dealer hier in de buurt wel wat daaraan te zien was..
 
De datum van aanschaf is wel degelijk van belang. Maar daar weet je vader vast meer van.
Ik heb je vorige week al de nummers gegeven van de importeur, dat zijn de mensen die bepalen of we een blok voor garantie mogen geven.

PS. die dealer waar je het over hebt kan ook een garantieaanvraag doen, hij is officieel zelf verplicht dit in behandeling te nemen, echter zal hij net als ik ook niets los krijgen van de hoge heren bij Piaggio. Dat wil dus niet zeggen dat ik niets meer voor je wil doen alleen kan hij wel een soort van seccond opinion geven.

Ik ben benieuwd
 
Uhm waarom bellen jullie niet? ( twin )

of mis ik weer eens iets?

Nou moet hij zelf de mensen bellen waar jullie je spul vandaan halen omdat jullie er geen zin in hebben een klant te helpen met een vreemd probleem?

Als ik er naast zit ... sorry :*
 
Jammer dan voor de naam piaggio. Heb nl pas nog een heel gesprek met een vertegenwoordiger van hun gehad. Maar het is wel lullig dat ze een fabricagefout niet fatsoenlijk vergoeden. Ik bedoel als je het ding nu zwaar had verneukt maar dat is in dit geval niet zo. Hoop dat er nog een lampie gaat branden daaro.
 
We hebben gebeld etc. maar ik denk dat antony zijn verhaal hier ook deels wilt doen:).
Zoals jullie zien, kon hij niks regelen met de importeur. ik ga van de week wel eens bellen. jammer dat antony zelf niks los kreeg daar.. maarja.

Ik ben trouwens hier in de buurt naar de dealer gegaan, omdat ik die bout niet los kreeg van de vario, die zat echt muurvast. ze hadden zelf moeite, met de luchttol.
toen vroegen/zeiden ze wat over mijn carter.
 
A-Bizar said:
Uhm waarom bellen jullie niet? ( twin )

of mis ik weer eens iets?

Nou moet hij zelf de mensen bellen waar jullie je spul vandaan halen omdat jullie er geen zin in hebben een klant te helpen met een vreemd probleem?

Als ik er naast zit ... sorry :*

Je mist i.d. iets.
Ik heb al heel wat tijd aan dit geval besteedt, groothandel importeur enz. Gezien ik denk dat Jefrey mij niet gelooft heb ik liever dat hij het OOK van een ander hoort.
Ook voor Piaggio is dit dus geen vreemd probleem, zij zeggen keihard dat dit niet kan gebeuren met een juist gemonteerde variodeksel. Dat is hier nu juist het probleem, die was niet 100% gemonteerd. Ik zelf heb natuurlijk ook wel e.e.a. meegemaakt. Ik denk dat het niet mogelijk is om een carter te laten breken als de variodeksel goed gemonteerd is. Als de deksel goed had gezeten kan het er bij mij niet in dat het carter breekt, zonder dat de variodeksel ook maar iets beschadigd.
Over productiefouten hoef je dus niet te spreken denk ik. Als er die wel in gezeten hadden was het blok hoogstwaarschijnlijk al een jaar geleden gebroken.( samen met de carterdeksel )
 
Last edited:
Twin said:
Je mist i.d. iets.
Ik heb al heel wat tijd aan dit geval besteedt, groothandel importeur enz. Gezien ik denk dat Jefrey mij niet gelooft heb ik liever dat hij het OOK van een ander hoort.

Dan is het inderdaad vervelend naar jullie toe. Ik bedoel dit is niet iets wat jullie naar een klant uit willen stralen. Weet heel goed hoe dit voelt. Iig hoop ik dat dit idd gewoon opgelost kan worden.
 
Het ergste is dat wij er zelf geen enkele invloed op hebben.Ik bedoel dan dat het geen enekle relatie heeft tot de werkzaamheden die wij hebben uitgevoerd aan die scooter.

Ook heb ik hem nog behoorlijk gematst met de rekening, voor de korting die ik hem op die ene rekening heb gegeven kan hij bij mij meteen een nieuw carter kopen. :L :)
 
Last edited:
zijn er nog onderdelen beschadigt verder??
zo nee, koop dan gewoon een ander setje carters, nieuw of oud, boeiend.
ik snap best dat dit klote is voor je (TS) maar het kan iedereen overkomen. plaats eens een paar foto's, dan kan iedereen zien waar het precies gebroken is.
 
In deze denk ik idd ook dat je zelf niet efficient genoeg bent geweest in het monteren van je carterdeksel . Twins heeft hier verder niets mee te doen .
 
Moet tog wel te lassen zijn, Normaal gesproke is een las zelfs sterker dan het metaal zelf :X tenminste dat heb ik geleerd bij me stage, ik zou het gewoon proberen als ik jou was.
 
wowalt said:
Moet tog wel te lassen zijn, Normaal gesproke is een las zelfs sterker dan het metaal zelf :X tenminste dat heb ik geleerd bij me stage, ik zou het gewoon proberen als ik jou was.

daar heb je gelijk in, maar het materiaal om de las zal verzwakken, en dan zal het op een gegeven moment weer gebeuren denk ik :)
 
En niet te vergeten de OORZAAK van het probleem wegnemen !

Dat vindt ik persoonlijk altijd het meest belangrijk aan een garantieverhaal.
 
zoals ik al eerder vertelde was mijn carter ook gebroken geweest precies bij het honing raad in het midden maar het vreemde was me carter kap zat er nog op en die is nooit gebroken geweest,hierbij wil ik zeggen dat het best ken

enjah hoe razorr reageerde is niet goed in mijn ogen nee
 
ik had het laatst ook.. blok opgebouwd, carterdeksel met alle boutjes vast en na 5 rondjes kartbaan amsterdam ook carter doormidden.. deksel nix mee aan de hand :rolleyes:
 
hier ook eens aan de hand gehad(wel met mina), carterdeksel was ook niets aan, maarja het kan gewoon gebeuren, en dat ligt niet aan de dealer maar is gewoon pech hebben. als je bv je krukas over blaast van 2 weken oud krijg je toch ook geen nieuwe? :rolleyes:
 
Back
Top