Tuned carters @ pia

Running_Sp

Timmeh!
Ooi, ik wilde weten hoe en wat je allemaal kan tunen aan je carters.

Heb de spoelers van me blokje op Evo70 formaat gefreest , vroeg me af of ik het wel goed gedaan heb (heb nog geen foto's) .

heeft iemand foto's van tuned pia carter ??

B.v.d.

Tim
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Running_Sp
Ooi, ik wilde weten hoe en wat je allemaal kan tunen aan je carters.

Heb de spoelers van me blokje op Evo70 formaat gefreest , vroeg me af of ik het wel goed gedaan heb (heb nog geen foto's) .

heeft iemand foto's van tuned pia carter ??

B.v.d.

Tim

check de Koopmans Site
 
File%20164.JPG

File%20165.JPG


Tuned by Moi :)
 
ziet er erg goed uit, hoe heb je het zo glimmend gemaakt ? en heb je die kanalen waar de olie uit komt ook helemaal weggefreest?

wordt dus weer blokje uit elkaar halen :)

iemand nog meer foto's ? :W
 
Originally posted by Running_Sp
ja dat wil ik ook wel weten , vertel ons eens wat meer :)

Genoeg....en geen 5 pk ofzo maar ik ga nog niks lopen roepen want ik ben nog niet op de bank geweest, dit gebeurt zeer snel.
 
Ik ben vanmiddag ook weer wat verder gekomen , ff blokje gesplitst en verder uitgefreesd. maar is het beter om de spoelers te polijsten of gewoon beetje groffig oppervlak ? hoorde van iemand dat de olie moet hechten op dat oppervlak van spoelers .. weet iemand hier meer over ?
 
Originally posted by Running_Sp
Ik ben vanmiddag ook weer wat verder gekomen , ff blokje gesplitst en verder uitgefreesd. maar is het beter om de spoelers te polijsten of gewoon beetje groffig oppervlak ? hoorde van iemand dat de olie moet hechten op dat oppervlak van spoelers .. weet iemand hier meer over ?

De boel niet polijsten.. een ruwe oppervlak + olie is VEEL gladder dan iets dat gepolijst is, maar is al erg vaak besproken..
 
carters van nsr500 bv zijn ook vrij grof.

Van de muz/swissauto waren ze trouwens weer wel gepolijst, en die fiets was ook erg snel (helaas niet in bochten)
 
Ik ben bezig met een ander pia lc blok te bemachtigen zodat ik eens goed kan gaan testen met carters bewerken, dus de ene polijsten en de andere ruw maken.....

maar wanneer >? :rolleyes:


Er staat hier nog zoveel dat af moet...:)
 
gepolijste carters werken ook nadelig, wat betreft de werveling van het mengsel...
Slecht gemengt mengsel kan vermogensverlies betekenen, polijsten zou IK dus niet doen!!!
 
Waarom wil je je olie dan overal in het carter hebben eigenlijk?
Lagers smeren lijkt me voor de hand liggender dan je carter smeren :rolleyes:
Zowieso is het de vraag of glad beter is. Het is volgens mij totaal niet te vergelijken met iets wat zichzelf door luchtstroming moet bewegen zoals een auto. Er is namelijk veel meer druk en het word er toch wel doorheen geperst in die afgesloten ruimte.

En als het al helpt is het toch amper te meten.
Daarvoor hebben de andere factoren iets teveel invloed voor lijkt me..
Temperatuur om maar eens wat te noemen.
 
Back
Top