Tuned Evo70

Tis dus ingewikkelder dan het mij leek...
Kdenk dat ik dat tog ga testen met een flens van C20 op een C21 tegenover gewoon de flens van C21....
Waarschijnlijk zullen er merkbare resultaten gaan komen...waar vele nog iets aan kunnen hebben.
 
Witte_@_SR said:
Tis dus ingewikkelder dan het mij leek...
Kdenk dat ik dat tog ga testen met een flens van C20 op een C21 tegenover gewoon de flens van C21....
Waarschijnlijk zullen er merkbare resultaten gaan komen...waar vele nog iets aan kunnen hebben.


Dat past iig niet, maar het idee is goed :p
 
Ik snap niet dat jullie over zoiets kleins gaan discussieren, wat wss niet eens merkbaar is op straat.

Jullie gaan toch ook niet perfect meten hoeveel benzine en olie in je tank gaat. En dan heeel nauwkeurig doel ik op.

Mijn motto blijf altijd: Perfectie is een illusie, en illusie's worden nooit werkelijkheid
 
als je 10 dingen verandert die je niet merkt op straat 8P

een heleboel kleine beetjes is weer een wat groter beetje, je kan altijd naar perfectie toe werken! (naar eigen inzicht ;) )
 
Ruben_09 said:
Ik snap niet dat jullie over zoiets kleins gaan discussieren, wat wss niet eens merkbaar is op straat.

Jullie gaan toch ook niet perfect meten hoeveel benzine en olie in je tank gaat. En dan heeel nauwkeurig doel ik op.

Mijn motto blijf altijd: Perfectie is een illusie, en illusie's worden nooit werkelijkheid
Als het goed is staan er grafieken van Dimer (met die streetmagic met speed e.d.) in het vermogens topic. Nadat zijn uitlaat 5mm verlengd was (kan ook 8mm geweest zijn) leverde het ding 3-4pk meer ofzo. Niet echt te verwaarlozen dus.
Het kan ook om een paar tiende gaan, maar de lengte van een uitlaat kan een hoop doen. Dat jij daar niet zoveel om geeft moet je zelf weten, maar ieder beetje is een beetje. Verder meet ik de mengverhouding van mijn benzine + olie ook altijd precies af. Nofi, maar een beetje "respect" voor je blok/scooter kan je een hoop opleveren. Nauwkeurigheid is misschien een beter woord.
 
Ruben_09 said:
Ik snap niet dat jullie over zoiets kleins gaan discussieren, wat wss niet eens merkbaar is op straat.

Jullie gaan toch ook niet perfect meten hoeveel benzine en olie in je tank gaat. En dan heeel nauwkeurig doel ik op.

Mijn motto blijf altijd: Perfectie is een illusie, en illusie's worden nooit werkelijkheid



vooruitgang bereik je door perfectie na te streven.
zo kom je er iig. niet...
 
Mol said:
Als het goed is staan er grafieken van Dimer (met die streetmagic met speed e.d.) in het vermogens topic. Nadat zijn uitlaat 5mm verlengd was (kan ook 8mm geweest zijn) leverde het ding 3-4pk meer ofzo. Niet echt te verwaarlozen dus.
Het kan ook om een paar tiende gaan, maar de lengte van een uitlaat kan een hoop doen. Dat jij daar niet zoveel om geeft moet je zelf weten, maar ieder beetje is een beetje. Verder meet ik de mengverhouding van mijn benzine + olie ook altijd precies af. Nofi, maar een beetje "respect" voor je blok/scooter kan je een hoop opleveren. Nauwkeurigheid is misschien een beter woord.

Verlengen ging het hier niet om naar mijn weten :D Maar tja dan heb ik gewoon respect voor je hoe je met je scooter omgaat :)
 
Bij Dimer ging het wel om verlengen, enige wat ik probeerde te zeggen is dat een kleine aanpassing veel uit kan maken.
En ehm ja, hoe ik met me scoot omga/laat gaan is maybe niet altijd de beste manier, maar daar houd ik me wel stil over :X Motorisch probeer ik het meestal wel goed op orde te hebben en daar presteerd het meestal ook wel naar :)
 
Precies...al die kleine dingen kunnen samen iets groots vormen.
En aangezien ik nu ook wil weten wat de verschillen zijn tussen C21 en C20 flens @ Evo70 ga ik het ook testen over een tijdje....

Resultaten horen jullie wel;)
 
Het is niet erg dat sommige mensen de discussies over deze kleine verfijningen niet kunnen waarderen. Als zij het niet leuk vinden om over dingen als dit te lezen, hou je er dan buiten en vervuil het topic niet met negatieve opmerkingen.
Maar even on-topic:
rs-ruud said:
bij mij is de poort in de cilinder kleiner dan de flens, die poort ga ik dan ook groter maken, dit zoiezo omdat me een naadloze aansluiting altijd beter is dan een "rand" , alleen hij word wel iets groter maar denk niet dat dat de prestatie omlaag haald ofzo, kzieut wel als het niet loopt, weten we dat ook weer
Een positief verval is voor de uitstromende gassen in mindere mate een belemmering. De puls die terug komt heeft meer hinder van de rand tussen cilinder en uitlaat flens. Wat ik weet is dat de cilinder van een 'Van Veen' Kreidler wel een half ronde uitlaatpoort heeft. Aangenomen dat er een ronde uitlaatfles is gebruikt is er door hun gekozen voor een randje. Zij zullen dat proefondervindelijk hebben ontwikkeld. Een perfecte aansluiting tussen cilinder en uitlaatflens zal dus niet ten alle tijden het gewenste resultaat geven.
 
Last edited:
je gaat er van uit dat ie een ronde flens heeft ;) zegt dus ook niet zo veel :x

wij beuken na toch nog wat te hebben na gedacht gewoon een laag alu uit de uitlaatpoort, vooral omdat de cilinder toch al een veel grotere uitlaatpoort heeft ondertussen (tjoent) vinden we dat je aan die originele uitlaatpoort diameter ook niet zoveel waarde hoeft te hechten, we denken dat de uitlaat dan meer naar een bepaalde poortdiameter is berekend en dat we beter deze als richtlijn aan kunnen houden. Zo hebben we ook geen vernauwing in het gas circuit wat naar ons idee voordelig moet werken (ja merk je alleen door te testen) misschien dat de cilinder zo ook wat beter koelt bij zijn uitlaatpoort... we gaan het vanzelf wel zien aan de resultaten.
 
rs-ruud said:
je gaat er van uit dat ie een ronde flens heeft ;) zegt dus ook niet zo veel :x

wij beuken na toch nog wat te hebben na gedacht gewoon een laag alu uit de uitlaatpoort, vooral omdat de cilinder toch al een veel grotere uitlaatpoort heeft ondertussen (tjoent) vinden we dat je aan die originele uitlaatpoort diameter ook niet zoveel waarde hoeft te hechten, we denken dat de uitlaat dan meer naar een bepaalde poortdiameter is berekend en dat we beter deze als richtlijn aan kunnen houden. Zo hebben we ook geen vernauwing in het gas circuit wat naar ons idee voordelig moet werken (ja merk je alleen door te testen) misschien dat de cilinder zo ook wat beter koelt bij zijn uitlaatpoort... we gaan het vanzelf wel zien aan de resultaten.

Dus ik neem aan dat je met de volledig identieke setup, maar dan zonder aanpassingen aan het kanaal meerdere testbankruns hebt gemaakt met correctie van de weersomstandigheden (SAE), en dat na aanpassing weer gaat doen?

Anders zijn die resultaten nogal nietszeggend...
 
heb je ook gelijk in, aan de bankresultaten kan je weinig merken dan, we gaan het meer zien de scooter als geheel omdat alleen de cilinder zelf eens gerunt heeft verder is veel verandert, maar ik snap je punt.

ik bedoelde ook 'we gaan het zien met de resultaten als geheel', mocht het zwaar prestatie verminderend zijn zie je dat denk ik wel terug in je grafiek voor zoveel als het waard is...
 
Back
Top