PIA Carters zuigen of?

i agree, staat er nog 1 te koop @ pia marktplaats ook... en zou niet alleen 1 losse carter helft kopen, t is en blijft een setje...
 
Het "schijnt" dat mensen deze topic gelezen hebben , en met twins hebben gebeld of iets. dat ik negatieve dingen zegt over twins. leest paar replys hierboven en je weet genoeg.

Ik wil hierbij zeggen dat ik twins altijd top vond. altijd snel/netjes/goed werk afgeleverd. , ik vind alleen dat ik nu wel op een manier word behandeld die niet echt netjes is.., als je wilt weten hoezo pm me maar.
 
Sjah...

de muren hebben oren, zullen we maar zeggen. Het kan een productiefout zijn in de fabriek, maar het kan ook een andere reden hebben.

Al contact gehad met Anthony of Patrick? Je komt er heus wel uit....even een avondje overschroeven, en klaar is kees :)
 
Tot op heden ben ik er dus nog niet uitgekomen. beetje jammer.. , er bestaat nog een wet van de consument, die ik maar eens gaat doorlezen., beetje jammer dat het zo moet.
 
Als jij voor een redelijk aannemlijk bedrag iets koopt. Dan mag je er vanuit gaan dat het product een aannemlijke tijd naar behoren functioneerd.

Dat is de belangrijkste wet van de consument.

Voorbeeld 1. Je koopt een Vectra uit 1990 voor 5000,-. Als je dan na 2 weken je motor opblaasd dan is dat het probleem van de dealer. Ookal heeft hij het product zonder garantie verkocht.

Voorbeeld 2. Je koopt een Vectra voor 900,- die er prima uit ziet. Als je dan na 2 weken je motor eruit blaasd dan had je dat op voor hand kunnen verwachten met een dusdanig lage prijs.

Nu moet jij kijken welk voorbeeld op jou van toepassing is.
 
teun said:
ik zou hem aanklagen.....

Wat een achterlijk reply:L
Zeg niks of voeg wat zinnigs toe...

Gewoon ff met je dealer bespreken waar je hem gekocht heb wat hij er aan kan doen. Als hij dus echt gloed nieuw is kan je misschien wel wat regelen met de improteur af wat dan ook.

Als jij een product koopt, moet het deugdlijk zijn en dat is deze zeker niet...
 
Nou ik niet dan tover ik wel ergens een 2de hands blokje vandaan en laat het dan wel ff stralen dan lijkt het weer als nieuw het is toch niet anthony zijn schuld dat het blok scheurd zal vast wel een fabrieks fout zijn.
Ik neemaan als de piaggio leverancier oid niet mee werkt om een nieuw blok te geven denk ik dat twins er verder ook weinig aan kan doen.
 
twins is de winkelier , en moet dus zorgeen dat het voor elkaar komt, alleen op opvoer onderdelen word geen garantie verstrekt


helaas pindakaas dus..
 
het is toch geen opvoeronderdeel, het is een carterdeel...

ik DENK dat anthony er wel mee instemt om het grote carterdeel tegen inkoopsprijs te leveren in dit geval, dan kost ie nog geen 100 euro...
 
Heb bericht naar antony gestuurd, maar nog niks gehoord van hem.(ondanks dat hij gewoon meeleest) hij zei dat hij niks kon regelen via zijn importeur,.

Hem probleem, ik koop als gvd een klant die daar al 2000 euro heeft betaald ,een nieuw carter, en ik ga daarvan uit dat die goed werkt.

vertel mij niet dat ik met carterkap moet rijden.. iemand die zoveel geld daaraan uitgeeft, zou vast wel weten wat hij doet of niet soms..
 
rs-ruud said:
twins is de winkelier , en moet dus zorgeen dat het voor elkaar komt, alleen op opvoer onderdelen word geen garantie verstrekt


helaas pindakaas dus..


Ehm...

een blok is toch geen opvoer onderdeel , of eerder dat ik uit je opmerking haal dat het getuned is : dus opgevoerd :+


en ik snap het niet , hoe kan het blok halverwege scheuren , daar wordt in mij ogen toch niks aan gedaan , dus hoe kan je het dan verslappen oid. :?
ik denk dat het gewoon puur een productiefout is , carter mag gewoon niet breken !
 
Als consument heb je een helehoop rechten die de winkelier verplichten een goed en degelijk product te leveren .
Ga eens langs een rechtsbijstandswinkel die kunnen je opweg helpen .
Als het goed is heb je gewoon garantie ondanks de berichtgeving van Twins dat ze geen garantie verlenen .
Een winkel moet je in elk geval tegemoet komen en/of met een gepast voorstel komen .

Ik citeer :

BURGERLIJK WETBOEK Boek 7,Artikel 6a Burgerlijk Wetboek (nieuw per 01-05-2003)

1. Indien in geval van een consumentenkoop in een garantie door de verkoper of de producent bepaalde eigenschappen zijn toegezegd, bij het ontbreken waarvan de koper bepaalde rechten of vorderingen worden toegekend, dan kan de koper deze uitoefenen onverminderd alle andere rechten of vorderingen die de wet de koper toekent. De rechten die de koper krijgt door de garantievoorwaarden komen bovenop de rechten die de koper krijgt door de wet. (De een kan geen rechten van de ander afpakken.)

2. In een garantie moet op duidelijke en begrijpelijke wijze worden vermeld welke in lid 1 bedoelde rechten of vorderingen een koper worden toegekend en moet worden vermeld dat deze een koper toekomen onverminderd de rechten of vorderingen die de wet hem toekent. Voorts moeten in een garantie de naam en het adres worden vermeld van de verkoper of de producent van wie de garantie afkomstig is, alsmede de duur en het gebied waarvoor de garantie geldt.

3. De in lid 2 bedoelde gegevens moeten de koper op zijn verlangen worden verstrekt. Dit geschiedt schriftelijk of op een andere ter beschikking van de koper staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager.

4. De aan de koper door de verkoper of de producent in een garantie-bewijs toegekende rechten of vorderingen komen hem ook toe indien de zaak niet de eigenschappen bezit die in een reclame door deze verkoper of producent zijn toegezegd.

5. In dit artikel wordt verstaan onder:
a. garantie: een in een garantiebewijs of reclame gedane toezegging als bedoeld in lid 1;
b. producent: de fabrikant van de zaak, degene die de zaak in de Europese Economische Ruimte invoert, alsmede een ieder die zich als producent presenteert door zijn naam, zijn merk of een ander onderscheidingsteken op de zaak aan te brengen.
 
rs-ruud said:
twins is de winkelier , en moet dus zorgeen dat het voor elkaar komt, alleen op opvoer onderdelen word geen garantie verstrekt


helaas pindakaas dus..
Gelul, ik heb al op enkele onderdelen garantie gehad.
 
Helaas valt e.e.a. deze ronde niet binnen de garantiebepalingen van Piaggio.

Mocht jij ( jeffrey ) ze alsnog kunnen overtuigen ga ik direkt voor je aan de slag. Mij is het deze ronde niet gelukt helaas.

PS. ik heb je blok nog niet gezien, kom er maar eens mee langs als je tijd hebt.


Voor de duidelijkheid gaat het hier dus NIET om een nieuw carter maar een blok waar jeffrey al ± 1 jaar mee rijdt, ik heb de indruk dat dit niet helemaal duidelijk is.
 
Last edited:
Back
Top