Pia blok op Mina bouwen, tips?

cvz

Well-Known Member
Oi, ik ben dus van plan een Pia blok op een aerox te bouwen, nou weet ik dat de ophangpunten van een Pia blok onderaan zitten en dat ik die er dus op moet lassen, verder zal ik wat aan moeten passen aan de achterveer en moet ik gewoon een pia achterwiel gebruiken. Zijn er nog andere dingen die voor problemen gaan zorgen? Ben van plan dit door te zetten dus wat tips/opmerking zouden handing zijn, alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Moet toch iets doen om orgineel te blijven :), iig, waarom zou dit niet lukken? Slaat et nou op dat ik zelf wel wat kan verzinnen, gaat het hier toch helemaal niet om of wel? Ik vraag gewoon tegen welke problemen ik zal stuiten op die dingen na die ik zelf al noemde.
 
pia blokophanging zit onder, en mina boven... dat word ff lastig maar is te doen natuurlijk.

+ je moet ff wat vinden om je achterveer passend te maken, bij piaggio zit het namelijk compleet anders vast. voor de rest is het geen probleem lijkt me
 
Die speed 2004 + pijp kan ook op een mina blok hoor, beetje creatief zijn :)
Verder zou ik als ik jou was een pia subframe pakken en gewoon eens naar de constructie gaan kijken. Houd het subframe bij je rox frame en ga kijken of je er wat van kan gebruiken of niet, dan nog verzinnen hoe je het stevig en goed kan bevestigen aan je frame en klaar ben je.
Als je dit zelf wilt gaan maken zul je vast wel wat technisch inzicht hebben. En dan moet een subframepje maken/omlassen geen probleem zijn toch?
 
Dat lassen gaat wel lukken denk ik, maar hoe zit het bijvoorbeeld met de lengte van de carters, zijn die hetzelfde als mina? veer kan dan nog wel een probleem worden
 
nrg carters zullen niet veel langer/korter zijn als mina carters denk ik.

vergeet niet dat je (zonder veel aanpassingen enzo) je aerox velg niet meer kan monteren :X
 
Waarom koop je niet gewoon een NRG oid ?

Er zijn idd andere manieren om orgineel te blijven. En daar bij komt je moet gewoon doen wat je leuk vind, ookal is het al een keertje eerder gedaan.
 
Omdat ik bij me roxje wil blijven, simpel omdat die gewoon (imo) het mooiste is en ik er optisch al veel aan gedaan heb.

ps, Mol, wat zijn de grote verschillen tussen een Pia cil/pijp en Mina?
 
Last edited:
ff een pia subframe scoren dus, en goed bij een pia scooter afkijken hoe het precies zit... en dan na-apen :P

veel succes
 
cvz said:
Dat lassen gaat wel lukken denk ik, maar hoe zit het bijvoorbeeld met de lengte van de carters, zijn die hetzelfde als mina? veer kan dan nog wel een probleem worden
OMG, koop een carterset. Je wilt dit gaan bouwen, dan heb je een cartersetje nodig om te passen en meten. Eerder kan je zowieso weinig doen denk ik.
Zonder blok kan je niet bepalen hoe alles moet komen, omdat de carb bijvoorbeeld ook anders is geplaatst, net als koelslangen e.d.

cvz said:
Omdat ik bij me roxje wil blijven, simpel omdat die gewoon (imo) het mooiste is en ik er optisch al veel aan gedaan heb.

ps, Mol, wat zijn de grote verschillen tussen een Pia cil/pijp en Mina?
Ik zou het niet weten voor de cilinders, bij mina zijn iig de tapeinden dikker :D
De uitlaten moet je je niet druk om maken, dat is gewoon te verlassen zonder prestatieverlies.
 
Back
Top