pia blok onder Rox

Bernd

PiaPimp.
Ik vroeg me laatst iets af: Tegenwoordig is namelijk alles mogelijk dus waarom niet een pia blok onder bijv een Aerox. Maar wat voor aanpassingen zijn er dan zoal nodig? Ik weet verder wel dat er een gigantische aanpassing in het subframe zit. Ik wil niet horen van: Mja zet het maar uit je hoofd blablabla want pia schopt mina kont 8P. Blijf gewoon serieus in dit topic aub. Als ik de antwoorden die ik wil hebben heb (of als een admin dit een belachelijk topic vind) zeg/hoor ik het zelf wel. Alvast bedankt:)
 
Advertisement - register to remove this

het is zo moeilijk omdat het subframe ongeveer 15 cm lager ligt ofzo... als je een goed subframa kan laten lassen (kijk eens naar een area51) dan is het wel mogelijk.
 
Maar kom je dan ook in de knoop kwa bobine etc ? En kun je me met een foto wat meer duidelijkheid geven over het subframe van een area51?
 
heb ik niet, sorry. maar dat is het enige mina hor scooter waarbij de ophanging aan de onderkant van het blok zit, dus zou met een kleine aanpassing wel pia op passen denk.
 
Aerox-Evo70 said:
heb ik niet, sorry. maar dat is het enige mina hor scooter waarbij de ophanging aan de onderkant van het blok zit, dus zou met een kleine aanpassing wel pia op passen denk.

area heeft ophanging zelfde als iedere andere mina scoot, wat jij bedoelt is voor de vering, lijkt me niet dat je daar een compleet blok aan gaat hangen :)
 
Bij Mina zit de ophanging boven en bij Pia beneden, dus ik denk dat je heel je subframe moet verlassen of hellemaal weghalen en zelf een nieuw subframe maken of laten maken.
Ik denk iig dat het wel mogelijk is en zkkr leuk zal zijn !!
suc 6 verder mzzl bjorn
 
Zoek iemand die een beetje technisch inzicht heeft en kan lassen. Fix desnoods een Piaggio subframe en ga het gewoon eens bekijken. Er is vast wel een manier op het zooite in elkaar te bakken. Ga uit van veiligheid, dan zit je altijd goed.
 
Tis vrij lastig, maar zeker niet onmogelijk. Ben nu zelf bezig met een pia blok onder een slider te hangen. Ik zou er iig van uitgaan, om dan een extra stukkie frame te maken voor onder je rox. In dat extra stukkie frame een pia subframe, en knallen maar.
 
ik zou zeggen kijk eens hoe ze het hebben gedaan bij de sr van 2004, die rijden nu toch ook met pia blok en het lijkt me dat ze nog steeds hetzelfde frame gebruiken als toen ze met mina reden en alleen een ander subframe hebben gemaakt zodat er een pia blok onder kan.
 
Mol said:
Zoek iemand die een beetje technisch inzicht heeft en kan lassen. Fix desnoods een Piaggio subframe en ga het gewoon eens bekijken. Er is vast wel een manier op het zooite in elkaar te bakken. Ga uit van veiligheid, dan zit je altijd goed.

bedankt voor jullie reacties verder :)
Maar ik kan zelf wel aardig lassen en als het ff tegen zit heb ik nog een vader :) En btw: ik heb een een runner :X dus pia-sub heb ik iig al. Naar mijn inzien is het dan beter om een mina-sub om te lassen. Ik zal verder ook eens bekijken hoe zon area subframe eruit ziet.

chezzmo said:
Tis vrij lastig, maar zeker niet onmogelijk. Ben nu zelf bezig met een pia blok onder een slider te hangen. Ik zou er iig van uitgaan, om dan een extra stukkie frame te maken voor onder je rox. In dat extra stukkie frame een pia subframe, en knallen maar.


mja is idd mogelijk, maar zoals gezegd heb ik dus een pia blok maar nog geen rox tot beschikking :) Ben je verder al met het subframe bezig ?
 
Last edited:
Aerox Evolution said:
area heeft ophanging zelfde als iedere andere mina scoot, wat jij bedoelt is voor de vering, lijkt me niet dat je daar een compleet blok aan gaat hangen :)

Area heeft NIET de zelfde ophanging... het subframe zit daar WEL onder en de "achterveer" zit daar dus boven.

onder een area een pia blok bouwen lijkt me daarom totaal niet moeilijk :), het is gewoon subframe ws. breder maken en een achterveer monteren.

ik zal even kijken of ik een leuke pic voor je heb.

edit:
DSCN0006.jpg


tadaa :)

sub onder, middenveer boven.

edit 2 : let maar niet op mijn nog niet gepolijste carter :X
 
Last edited:
thnx voor de foto + uitleg jeroen ;) maar heb je misschien een foto van het subframe alleen? Of wat meer gericht op het subframe ?

en als ik een pia blok eronder wil dan moet ik dus ook de bobine / cdi vervangen van mina --> pia
 
ronnie_nrg said:


heej thnx...had ik nog niet eens gezien :X mja ...
zo te horen is het idee er allang maar is het nog door niemand uitgevoerd ?

Jeroen: ik zal je wel ff toevoegen dan gaan we wel es msn slette :p

Maar is het niet zo dat als ik een subframe van een area wil gebruiken dat het niet mogelijk is omdat het frame van een area en aeorox zo verschillend is ?
 
Back
Top