Bestelling laat nog lang op zich wachten.. Dus maar in de omgeving wat gereden en uitgekomen bij EPC sittard.
Daar 2 dure 6204 C3 lagers meegenomen van 18,50 euro per stuk (wel OEM wallaroo) een goedkope voetpakking en setje circips voor de piston pen lager.
Vond het nogal zonder om een bruikbare vrije dag niet te gebruiken.
Heb ondertussen wel de krukas in het blok zitten..
Ik mis nog een spruitstuk in de bestelling van easyparts.
Voordat ik de cilinder erop wilde zetten even mee gestopt omdat het alweer etens tijd was.
Overigens is ook me hoofd pc 2 dagen geleden kapot gegaan.. Dus daar ben ik ook nog even zoet mee.
Van het eerste gekochte blok gebruik ik die nieuwe cilinder die erbij zat. (is van TNT)
Als die omgezet is van snor naar brom, komt er de originele onder.
TNT is pruts kwaliteit maar voor een snelheids meting ga ik niet een originele cilinder voor verkrachtten.
Heb ook nog een nieuwe startmotor van RMS onderweg.. Kon wel de oude oppoetsen, maar ondanks die het nog doet, wel al lang gebruikt geweest.. En als die binnen 4 maanden kapot is niet weer het blok onderuit hoeft.
Ga dit blok ook nog uittesten met de langere vertanding die ik op het vertikale blok had.. Kijken wat het verschil doet..
Setup word waarschijnlijk:
Cilinder peugeot origineel (anders een polini 50 giet of zo) (70cc vind ik niet zo nodig)
Gurtner 12mm insteek
DR spruistuk (de originele is dubbel zo duur plus je de rubbere ring aan de onderkan moet vervangen als die al gebruikt is geweest.
Membraan, liefst origineel, anders doppler of artek.
Vermoed de tecnigas silent Pro met tuitje in het midden (zonder prop uiteraard na de omzetting)
Sport vario (misschien de polini hi-speed proberen, al heb ik ook nog een z.g.a.n naraku liggen waarmee ik op vertikaal niet zo goed resultaat had.
Misschien een torque driver als dat nodig blijkt te zijn.