Paint/Photoshop/Illustrator creaties #3

Status
Not open for further replies.
3 uur op dit soort brol zitten is imo aardig lang.

Meestal begint een logo ontwerpen ook met SCHETSEN, niet direct dit soort shit maken.
Dit is echt een volgende stap wanneer je erachter bent dat je idee wel kans van slagen heeft.

Zit overigens nogal een verschil tussen een website & een logo. Op een website kan het soms inderdaad wel een toevoeging zijn! Logo imo vaak niet!
Enne gradients zijn over het algemeen uit de boze! Noem nog eens 5 merken behalve windows die een gradient in hun logo hebben zitten..
 
3 uur op dit soort brol zitten is imo aardig lang.

Meestal begint een logo ontwerpen ook met SCHETSEN, niet direct dit soort shit maken.
Dit is echt een volgende stap wanneer je erachter bent dat je idee wel kans van slagen heeft.

Zit overigens nogal een verschil tussen een website & een logo. Op een website kan het soms inderdaad wel een toevoeging zijn! Logo imo vaak niet!
Enne gradients zijn over het algemeen uit de boze! Noem nog eens 5 merken behalve windows die een gradient in hun logo hebben zitten..

google
tom tom
vodafone
dell
upc

en omdat niemand het zou gebruiken moet je het niet doen?
hmmm dan kan je beter stopen in de reclame wereld denk ik

en owja onthoud even dat ik in het 1e jaar van me opleiding zit en heb daarvan 2 maanden in het ziekenhuis geleegen dus sorry dat ik wat langer bezig ben omdat ik niet elke functie van de programa's blind op kan zoeken
 
Tom Tom, Dell sowieso niet.

Maar punt met gradients is het drukken. Vaak betaal je per kleur (en een gradient zijn een hoop kleuren) dus niet echt heel praktisch.

Maar hoezo moeten we dat onthouden ? Je showt hier je werk, en er komt onderbouwd commentaar. Of je dan 1e jaars bent of al 20 jaar aan het werk maakt niets uit. Het commentaar blijft hetzelfde ;)
En ook omdat je niet alle functies kent in het programma is het verstandiger om EERST te schetsen en naderhand pas uit te werken. Als ik alle schetsen moet gaan uitwerken op de computer ben ik 20x langer bezig dan dat ik even vlug een schets maak. En aangezien tijd geld is ;)
 
voor school schets ik wel
maar dit is werk dat ik er buiten doe dus vergeet ik dat soms weleens :p

maar ik had het er over dat jij 3uur veel vind, en daarom zeg ik 1e jaars en dat ik de programa's nog niet ken :)

en owja

tom tom
logo_tomtom_cool.jpg

gradient

dell
www.techgadgets.in-images-dell-logo-01.jpg

die die gebruiken meerdere logo's de 1 met en de ander zonder gradient
 
Er is niets mis met gradients, maar een logo mag er niet van afhankelijk zijn.
Dell is ook prima te gebruiken zonder gradient.

En regel twee is dat je gradients alleen subtiel moet gebruiken, anders is het net Word-art :+
 
Mag ik ook videoedit hierin plaatsen? Dank niet dat hier een aparte topic voor hoeft...

Ben dus sinds een maand begonnen met het editen van filmpjes, tot nu toe 3 gebakken op volgorde:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=tnuzyoua3ao"]YouTube - Teaser Meeting The Saints Helmond 20-02-2011[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=_yB2FkhaF50"]YouTube - The Saints Meeting Bunnik 27-02-2011[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=OzjVMJ2gxsg"]YouTube - Scooter Meeting Hillegom 06-03-2011[/ame]

Laatste filmpje heb ik vooral zelf stukjes gefilmd, wat ook terug te zien is hoop ik.

Cam: Sanyo Xacti
Prog: Adobe After Effects CS5
 
de tering :p

doe maar rustig mensen
zeg er toch bij dat het deze richting op zou gaan, niet dat het af is :p
dit was 2 a 3 uurtjes werk, normaal doe je wel iets langer over een logo

en frank, dat de kleuren te hard zijn komt doordat ik het jpeg op moet slaan om te posten
de kleuren horen het zelfde te zijn als het logo van run dmc
en gradients en schaduwen -1
dus jij vind zo goed als elke website een -1 :p
geeft toe dat dit overdone is
maar zoals ik al zij is dit voor een ontwerp snel gedaan

en als je het correct spelt is het idd indecent
maar het bedrijf heet Indescent events ;)

Kleuren komt door het converteren van CMYK naar sRGB ;) Even goed instellen bij het exporteren.

Verlopen/gradients moet kunnen mits juist toegepast.


Ik weet niet welke opleiding je volgd en waar precies? maar ik neem aan dat je ook wel wat tekenlessen naast het digitaal vormgeven hebt?

Stileren is vaak de kracht! Opzich zit je wel een end in de richting denk ik, play button zou je kunnen gebruiken, muzieklijn kán ook ergens in terugkomen, font is iets minder geschikt.

Fix eerst eens een font onderzoek, schreef, strak, gestileerd etc welke kant ga je op?
Dan kom je bij bijvoorbeeld je ''muzieklijn'', op deze manier is het te druk en is het voor drukwerk niet echt prettig werken.
Als je dit wat gaat stileren kán je er wel meer mee als je begrijpt wat ik bedoel :)

Gewoon mee aan de gang gaan, schetsen, wat opmaken, printen, checken etc

En gewoon hier blijven posten :) niemand bedoeld het boos oid maar zie het als opbouwende kritiek :)
 
de tering :p

doe maar rustig mensen
zeg er toch bij dat het deze richting op zou gaan, niet dat het af is :p
dit was 2 a 3 uurtjes werk, normaal doe je wel iets langer over een logo

en frank, dat de kleuren te hard zijn komt doordat ik het jpeg op moet slaan om te posten
de kleuren horen het zelfde te zijn als het logo van run dmc
en gradients en schaduwen -1
dus jij vind zo goed als elke website een -1 :p
geeft toe dat dit overdone is
maar zoals ik al zij is dit voor een ontwerp snel gedaan

en als je het correct spelt is het idd indecent
maar het bedrijf heet Indescent events ;)

Er is niets mis met gradients, maar een logo mag er niet van afhankelijk zijn.
Dell is ook prima te gebruiken zonder gradient.

En regel twee is dat je gradients alleen subtiel moet gebruiken, anders is het net Word-art :+

dit bedoel ik dus, kwam wellicht wat bot over in mijn reactie.
uiteraard is het allemaal opbouwende kritiek en niet kwaad bedoeld :)

ervaring met de diverse software heeft niets te maken met het creëren van een sterk logo.
digitaliseren is maar een klein onderdeel van het proces, en meer exact dan creatief.

zelf zou ik graag zien dat opleidingen meer aandacht besteden aan onderzoek, brainstormen, schetsen (heel belangrijk), typografie, kleurenleer, semiotiek ed. in plaats van studenten blind te laten tekenen in illustrator, photoshop.
Tijdens mijn opleiding Media Design was dit nogal ondergeschikt, terwijl er op mijn huidige opleiding Communicatie veel meer aandacht aan wordt besteed.

zoals al gezegd:
ga eerst schetsen maken; neem een groot papier (A3 tekenvellen), en ga die vullen adhv een visual brainstorm waarbij je ook de opdrachtgever betrekt.
alle associaties die in je opkomen zet je op papier; eerst divergeren, daarna convergeren.

dit is een heel creatief proces, waar je echt voor open moet staan.

ter inspiratie:
http://logopond.com/

op het gebied van typografie, design etc. heb ik nog wel enkele websites,
maar er is natuurlijk ook nog altijd google ;)
 
VascoscooterserviceLentestunts.jpg


Poster/flyer gemaakt voor Vasco :) Zat redelijk tijdsdruk achter aangezien ik hem ''tussendoor'' moest maken ivm andere opdrachten en hij snel klaar moest zijn, ben er best tevreden over zo :)
 
VascoscooterserviceLentestunts.jpg


Poster/flyer gemaakt voor Vasco :) Zat redelijk tijdsdruk achter aangezien ik hem ''tussendoor'' moest maken ivm andere opdrachten en hij snel klaar moest zijn, ben er best tevreden over zo :)

Wat thomas zegt; het logo vind ik minder. (Zou hem sowieso iets naar rechts uitlijnen zodat de verste punt (links boven) gelijk in lijn staat met de 1e van de 3 foto's onder.

Verder wat opmerkingen:
Bij de tekst van zondag 3 april zou je het 2e punt (20% korting op onderdelen van alle merken) daar zou je het woord merken (wat op nieuwe regel staat) beter door kunnen schuiven dat het gelijk staat met de 20% (en de 3 de regel eronder).

Bij op de testbank idem!

Daarbij zou ik de onderste 2 regels (Adres gegevens & logo's) zo uitlijnen dat ze gelijk staan tussen de 3 foto's erboven. Zorgt ervoor dat het iets meer 1 geheel is. (En vasco heeft links minder ruimte dan het telefoonnummer rechts dus sowieso even uitlijnen ;) )

Verder wel tof! :)
 
Hoort dat ribbelige logo zo? Vindt dat persoonlijk niet zo mooi

Haha nee, dit is een lage resolutie jpeg. Vandaar ribbeld/pixeld het logo een beetje. @Björn, had hem idd hier en daar iets kunnen uitlijnen, ook de tabs. ivm tijd iets minder secuur geweest maar geen excuus ;) Had wel een paar woorden gemerkt, echter vond ik het iets te druk worden. Formaat is a3 btw, dus alles is best groot ook :). Thanx voor puntjes manne :). Altijd plek voor verbetering :)
 
Mag ik ook videoedit hierin plaatsen? Dank niet dat hier een aparte topic voor hoeft...

Ben dus sinds een maand begonnen met het editen van filmpjes, tot nu toe 3 gebakken op volgorde:

filmpje

filmpje

filmpje

Laatste filmpje heb ik vooral zelf stukjes gefilmd, wat ook terug te zien is hoop ik.

Cam: Sanyo Xacti
Prog: Adobe After Effects CS5

Ten 1e: edit je in AE? Zoja.. waarom? AE is geen edit programma. Pak dan eerder Premiere of Final Cut Pro.

Verder een paar tips:

Probeer altijd op de maat van het nummer wat je er onder zet te knippen. Alle knips zitten naast de maat, wat storend werkt.

Probeer bij een druk nummer de shots kort te houden en veel te knippen in je shots. Doordat je beelden ook op het ritme van de track lopen, kijkt het filmpje veel lekkerder weg.
 
@ Frank B.

Logopond.com is inderdaad een top site. Staan een aantal logo's van mij op.
Ook logomoose.com is een goede website..
 
Ten 1e: edit je in AE? Zoja.. waarom? AE is geen edit programma. Pak dan eerder Premiere of Final Cut Pro.

Verder een paar tips:

Probeer altijd op de maat van het nummer wat je er onder zet te knippen. Alle knips zitten naast de maat, wat storend werkt.

Probeer bij een druk nummer de shots kort te houden en veel te knippen in je shots. Doordat je beelden ook op het ritme van de track lopen, kijkt het filmpje veel lekkerder weg.

Thnx, ik ga even kijken naar premiere :)
 
Heb een lange tijd niks gedaan.

maar hierbij laat ik dan ook maar wat werk zien..

Vol Gas! flyer & poster design
[ir]http://img251.imageshack.us/img251/8750/volgasinvitesangerfist1.jpg[/ir]
[ir]http://img853.imageshack.us/img853/8750/volgasinvitesangerfist1.jpg[/ir]

[ir]http://partyflock.nl/images/upload/260886_original.jpg[/ir]
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top