Paint/Photoshop/Illustrator creaties #3

Status
Not open for further replies.
Juist:)

Ter vergelijking

Total quartz 9000 5w40 = 17,95
EigenMerk Excel 5w40 = 13,95

Zelfde specs, Alleen zit onze olie niet in een fancy fles met glimmende etiketten. Daarnaast zijn wij producent en zit er geen wederverkoper tussen zoals bij de Total olie.
 
Ik vind m leuk :D

Niemand/weinig willen iets wat er goedkoop uitziet.
Iedereen/veel willen het beste voor de laagste prijs.

Of zet dan op je etiket : Wij hebben geen geld gespendeerd aan het ontwerpen van deze fles. Daarom is deze olie net zo goed, maar voor een betere prijs.

Onzin. Er is al veel onderzoek naar gedaan en de symbolische betekenis/kleurgebruik/teksten op producten en alles moet bij elkaar passen. Als iets cheap is, mag het er cheap uitzien. Als iets duur is, hoort het er duur uit te zien. Heeft te maken met 'processing fluency', oftewel hoe makkelijk iemand een boodschap verwerkt. Als een consument op zoek is naar goedkope olie voor in zijn auto, mag dat er ook goedkoop uitzien!

Je zou dit eens kunnen lezen: http://www.ijdesign.org/ojs/index.php/IJDesign/article/viewFile/566/245
 
Last edited:
Onzin. Er is al veel onderzoek naar gedaan en de symbolische betekenis/kleurgebruik/teksten op producten en alles moet bij elkaar passen. Als iets cheap is, mag het er cheap uitzien. Als iets duur is, hoort het er duur uit te zien. Heeft te maken met 'processing fluency', oftewel hoe makkelijk iemand een boodschap verwerkt. Als een consument op zoek is naar goedkope olie voor in zijn auto, mag dat er ook goedkoop uitzien!

Je zou dit eens kunnen lezen: http://www.ijdesign.org/ojs/index.php/IJDesign/article/viewFile/566/245

Volledig met je eens dat het er goedkoop uit mag zien. Al vind ik het persoonlijk niet slim.
De hele wereld verdient dik geld met goedkope dingen wikkelen in een duur ogend jasje.
Dat is gewoon wat blijkt te werken.

De uitstraling van het product (zeker als de consument nog niet bekend is het met product) is in eerste instantie het belangrijkst.
De prijs staat in de winkel altijd bij het product, dus het is niet zo dat iemand die iets zoekt wat goedkoop is, mooie flessen overslaat.
Als je geen keuze kan maken (en de prijs nagenoeg gelijk is) zal je altijd kiezen voor een beter verzorgde fles. Dat is gewoon menselijk (voor het grootste deel van de bevolking dan)

Er is wel een verschil tussen een cheap uiterlijk en een simpel uiterlijk. Simpel is namelijk niet per definitie cheap.

Als je de kans hebt om een mooi etiket te maken (wat in dit geval mogelijk was want Tommy was imo goed opweg), snap ik niet dat er NOG meer tijd/geld in gestoken word om het etiket totaal anders en lelijker te maken.
Dus niet simpeler... maar lelijker.


Maargoed, begrijp me verder niet verkeerd hoor.
Het is niet mijn product en ik hoef het etiket niet te maken. Dus mij maakt het verder totaal niet uit wat er gebeurd.
De feedback die ik geef is mijn persoonlijke kijk erop, dus je kan er wat mee doen... of niet. :)
 
Niet helemaal mee eens.. Lees eerst mijn laatste bericht even op de vorige pagina.

Daarbij heb je naast de doelgroep en prijsklasse ook te maken met een bepaald verwachtingspatroon.
Je moet goed uitkijken dat je iets niet mooier of beter vormgeeft dan het product eigenlijk waard is aangezien het dan ongeloofwaardig word. Bijvoorbeeld de verpakking nog mooier maken als de duurste en beste oliesoort van een concurrent maar ze voor de helft van de prijs verkopen, kan niet goed zijn zullen de meeste denken.

Iemand die bereid is meer geld uit te geven wil er ook iets voor terug, dit begint bij de verpakking die daar het beste bij past.
 
16667569.jpg
 
Niet helemaal mee eens.. Lees eerst mijn laatste bericht even op de vorige pagina.

Daarbij heb je naast de doelgroep en prijsklasse ook te maken met een bepaald verwachtingspatroon.
Je moet goed uitkijken dat je iets niet mooier of beter vormgeeft dan het product eigenlijk waard is aangezien het dan ongeloofwaardig word. Bijvoorbeeld de verpakking nog mooier maken als de duurste en beste oliesoort van een concurrent maar ze voor de helft van de prijs verkopen, kan niet goed zijn zullen de meeste denken.

Iemand die bereid is meer geld uit te geven wil er ook iets voor terug, dit begint bij de verpakking die daar het beste bij past.

Klopt. Ben het met je eens dat er een zekere balans moet zijn. :)
 
Ziet er goed uit, ben alleen geen fan van de plaatsing van " friday en okt26" zou ik lekker horizontaal houden en iets groter naast ' t ILL logo. Ook 'tivoli spiegbar 7,-" zou ik iets groter doen.

Neem aan dat je t posste voor feedback, zo niet mag je mijn. Commentaar buiten beschouwing laten ;)
 
Hij is al live en de posters onderweg. :)

De plaatsing is allemaal via een grid gegaan en onder hoeken van 45gr, zoals de lijnen van t logo. Ik ben er iig tevreden over.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top