Paint/Photoshop/Illustrator creaties #2

Wie kan mij op weg helpen:(

Ik wil voor mijn bedrijf een logo ontwerpen, maar ik weet me god niet hoe ik moet beginnen. In mijn koppie zit al grofweg hoe ik het wil hebben, maar om dat op (digitaal;)) papier te krijgen vind ik erg lastig.

Ik heb zelf photoshop op de computer staan, en kan er redelijk mee overweg (voorheen auto's shoppen enzo), maar is dit ook geschikt om een logo te ontwerpen.

Grofweg wil ik de tekst Banga Car Care op een chique uitstralende manier in een ovaal figuur hebben. Vooral de tekst zelf zie ik tegen op, ik wil natuurlijk niet een lettertype kiezen uit een programmatje. Hoe maken jullie tekst, gewoon met de hand of bewerken jullie bijvoorbeeld een tekst gemaakt in een bestaand lettertype?

edit// zoiets, maar dan spannender en toch zakelijk.

15i0vuf.jpg
 
Last edited:
Wie kan mij op weg helpen:(

Ik wil voor mijn bedrijf een logo ontwerpen, maar ik weet me god niet hoe ik moet beginnen. In mijn koppie zit al grofweg hoe ik het wil hebben, maar om dat op (digitaal;)) papier te krijgen vind ik erg lastig.

Ik heb zelf photoshop op de computer staan, en kan er redelijk mee overweg (voorheen auto's shoppen enzo), maar is dit ook geschikt om een logo te ontwerpen.

Grofweg wil ik de tekst Banga Car Care op een chique uitstralende manier in een ovaal figuur hebben. Vooral de tekst zelf zie ik tegen op, ik wil natuurlijk niet een lettertype kiezen uit een programmatje. Hoe maken jullie tekst, gewoon met de hand of bewerken jullie bijvoorbeeld een tekst gemaakt in een bestaand lettertype?

edit// zoiets, maar dan spannender en toch zakelijk.

15i0vuf.jpg

Je zou eigenlijk eens Illustrator moeten ritselen, daar kan je prima logo's mee maken (ook zelf lettertype's enz).
Ben er zelf alleen nog niet echt handig mee, dus kan je niet verder helpen.
 
Ik zou toch echt voor een bestaand lettertype gaan ,zeker als je geen ervaring hebt met ontwerpen, of dergelijke programma's.

En: less is more. Houd het strak en classy, vermijd al die crappy schaduw en glow filters, daardoor ziet het alleen maar crappy uit.

Ga eens op zoek naar strakke postscript fonts.
 
Mee eens, , zoek naar iets wat jouw logo herkenbaar maakt voor jouw bedrijf, wat past bij wat je wil uitstralen! Hou het strak, less is more.. En vermijd FOTO's in je logo!!!
 
Ik ben ook weleens eerder op een logo-aanvraag hier van 't forum ingegaan, maar daar hoor ik ook nogsteeds bar weinig over, na best wat werk..
 
Ik ben ook weleens eerder op een logo-aanvraag hier van 't forum ingegaan, maar daar hoor ik ook nogsteeds bar weinig over, na best wat werk..

Same here.. Ook vroeger zoveel dingen gedaan voor mensen hier @ forum, daarna nooit meer wat van gehoord..

PS: ik zie alleen kruisjes bij je foto's :)
 
Zijn er ook mensen die door studeren naar HBO?

Zit nu namelijk op het MA, en geven mij de kans om in de 4e extra lessen te volgen en examens te doen einde van het 4e jaar waardoor ik me HBO op een x aantal HBO scholen kan halen in 3 jaar ivm 4.

Nu weet ik alleen niet naar welke HBO school ik wil en welke richting.
Misschien mensen met referencies?
 
Zijn er ook mensen die door studeren naar HBO?

Zit nu namelijk op het MA, en geven mij de kans om in de 4e extra lessen te volgen en examens te doen einde van het 4e jaar waardoor ik me HBO op een x aantal HBO scholen kan halen in 3 jaar ivm 4.

Nu weet ik alleen niet naar welke HBO school ik wil en welke richting.
Misschien mensen met referencies?

Kijk eens @ HKU.nl
 
Thanks voor de tips, ik zal er eens goed voor gaan zitten. Opzich vind ik het best leuk om te doen, maar wel erg lastig (veel lastiger dan verwacht).
Logo moet iig op mijn (nog te maken:X:+) website komen, en op mijn facturen en visitekaartjes.

Jullie hoeven het niet voor me te maken, dat wil/ga ik zelf doen. Zal eens wat posten en hoor graag jullie mening dan:*
 
vaak word een logo/huisstijl bepaald door sterke herkenbare kleuren, primaire vormen en/of een strak font.

90% van de logo's is zelfs alleen maar een font.

Maar zoals razma en bjorn al zeiden, als je iets doet voor iemand hoor je er niks meer van:P Wel goed van je dat het tenmisnte zelf probeert, en niet llame gaat requesten zoals die andere figuren:P
 
[ir]http://www.hotlinkfiles.com/files/1288568_xntw0/DSC_0001.jpg[/ir]
Lekker weertje en snel voordat 't donker werd.
Volgende week als 't goed is houten muurtje op die plek. 8)

Ja, ik ben een toy. +pippi+
 
Back
Top