Overklokken - Tips, ervaringen & vragen #2

Status
Not open for further replies.
zal dan wel iets fout zijn gegaan:)
nieuwe pm is nu verstuurd:)

de pomp is iig een goeie keuze en kan je iig de hele mikmak op aansluiten:)
ik heb iig aardig wat research gedaan naar waterkoeling en bij mij word het over 2-3 weken ook aangeschaft
maar gezien ik met een mobo of geheugen probleem zit had ik daar even een paar vraagjes over dus vandaar de pm;)

grtz
 
Nee 8P

Je zegt een paar posts terug dat iemand moet lezen, maar dat mag jij zelf ook wel eens gaan doen;) En je kan zelf al wel na gaan dat voor deze prijs je geen goede voeding hebt.

Je hebt gewoon 1x een goeie voeding nodig, en geen honkey tonkey geval die instabiel is.
 
Ik heb een vraagje over het upgraden van mijn geheugen.
Heb nu een setje 2Gb Geil black dragon 1066 in mijn pc zitten.
En wil graag 4 Gb erin hebben.
Nu wil ik graag aardig kunnen overclokken met het systeem. Welk merk/type raden jullie mij aan?

Verder bevat het systeem:
rampage formula
E8600
4870x2
coolermaster 550watt voeding
 
Kan Mark wel goed uitleggen denk... :#

Nee sorry, ik kom er niet op, behalve dat het gewoon moeilijker gaat :)

Hoe gaat dat in z'n werk?

Je voegt gewoon 2 netwerkkaarten (die dat ondersteunen) samen in een team.
Je hebt dan 1 netwerkkaart, zegge 'Team 1' en dat is een kaart die verbonden is @ 2gbit.

Je hebt dan wel een switch nodig die het ondersteund.
Daarnaast is het vrij nutteloos, je mag sowiezo niet spreken van 2Gbit, maar 2x 1Gbit max troughput per conversatie....

Vond het meer een leuk experiment, maar het is totaal nutteloos voor een werkstation. Het is wel makkelijk voor servers die erg veel conversaties hebben en dan load sharing toepassen.
 
ik wil me pc wat sneller gaan maken en toen zei een maat van me om mijn fsb te verhogen ofzo (front side bus) werkt dat goed en hoe moet dat? (mobo ondersteund geen overclocken)
 
Als je mobo geen functies heeft voor overclocken dan kun je het ,, sneller '' maken dus vergeten, want de FSB verhogen = overclocken.
 
Ik heb ook een heel erg gelikt bordje in de aanbieding voor je, Asus Rampage Formula X48 t.w.v. 240 eu. Helemaal niks mis mee, weet niet wat voor bordje je nu hebt maar ik sta ook open voor een ruil met een goedkoop P45 bord met bijbetaling offcourse. :)
 
heb nu abit x-max 680I chipset, maar die gaat naar mijn andere pc dan!

en ik zoek juist een maximus formula 2 omdat die bijna dezelfde aansluitpunten heeft op het bord!
 
neehoor, met name ingaande voedingen zijn anders...

En er is ook nog prijs & uiterlijk, ik vind de Maximus II mooier dan het oude type :)


wat wil je er btw voor hebben?
 
De 2x 4 pin en 24 pins voeding connector zitten @ precies dezelfde plaats bij die P45 Maximus 2 en mijn Rampage Formula X48. :#

Gaat weg voor 170, laagste prijs nieuw op dit moment is 240. :) Alles zit erbij uiteraard, LCD scherm, optionele fan, geluidskaart, garantie bon en gaat zo maar door. :)

Bij interesse moet je maar even PM'en! :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top