Overklokken - Tips, ervaringen & vragen #2

Status
Not open for further replies.
Ik vind persoonlijk Vista een wereld OS, maar ik schijn de enige te zijn.
Vista is er overigens ook in de smaken 32 en 64 bit, dat staat daar los van.

Ik zou lekker XP draaien, en later overstappen naar Windows 7.
Over windows 7 hoor ik erg veel goede verhalen.

Ik zie aan je omschrijving alleen niet hoeveel geheugen je pakt. Als het een 3GB kit is, zit je goed, als het een 6GB kit is heb je een 64bit OS nodig.

Verder niets op aan te merken. Ik neem aan dat je de harde schijven in Raid 0 gaat zetten? Misschien kan je er een losse schijf bijprikken voor je data.

@de papkarre. Op linux kan je vrij weinig games draaien.
Verders geen verstand van AMD :)
 
Zonde van je geld om een ander moederbord daarvoor te halen. Die AMD's clocken toch niet lekker (met 2,8Ghz moet je blij zijn) winst die je daardoor haal is te weinig om je trage cpu te compenseren. Beter hou je het geld in je zak en koop gewoon een keer wat anders ;).
 
jah ik weet niet hoe het tegenwoordig zit met compatibliteit met spellen en 64 bits. Maar ik denk dat ik het beste dan gewoon 4 gig kan pakken denk ik de mooiste tussen oplossing. Harde schijven gaan in raid 0, maar of ik dat echt nodig heb voor gamen betwijfel ik. Ik heb hier nog 2x een spinpoint f1 1tb liggen dat is gewoon voor me download data maar die zet ik om.
 
Ik ga zo 64 bits vista op mijn i7 systeem installeren. Ben benieuwd hoeveel snelheid het me oplevert!. Mijn cinebench scores vallen wat tegen @ 32bits xp......
 
helaas dat mijn tussenhandelaar geen spullen kan krijgen:(
en omdat de gtx295 opzich best prijzig is en moeilijk te leveren ga ik denkik toch maar voor een 4870x2:) en mushkin 1600mhz ddr3 6gig geheugen:)
 
wat draai je nu rudi? nog steeds stnd volt? Ik hoop 3,5 straks te halen met de i7 met minimaal aan me vcore te schroeven.

Ik draai nog steeds met std voltage ja. Heb nog helemaal geen serieuse poging gedaan hem echt te overclocken, in prime ook nog steeds geen foutmeldingen gezien. Het eind is dus nog (lang niet) in zicht.

Momenteel bezig x64 vista te installeren. Dat updaten schiet echt niet op....... Heb overigens op alle punten een score van 5,9 :#.
 
Ik heb geen idee hoe die scores zijn @ vista. Je scoor blijkbaar met iedere aftandse pentium 2 al 5,9 punten? :D

5,9 is ook het meest haalbare, dat haal je echt niet snel hoor. Die rating slaat echt nergens op.

Heeft iemand trouwens een voorkeur voor een mobo voor een E6300 goed over te klokken ? Vroeger toen ik de processor kocht was de P5B Deluxe het ultieme bord. Momenteel zit ik met een gigabyte Ga945P-S3, daar haal ik maar 2543 mhz mee.
Maar ik was een beetje aan het rond kijken en de P5K viel mij te binnen. Zijn er nog betere mobo's voor de E6300 ? En zit er nog overklok verschil tussen de P5K en P5K pro e.d. kwa overklokken ?
 
5,9 is ook het meest haalbare, dat haal je echt niet snel hoor. Die rating slaat echt nergens op.


Mn i7 920 sys haalde meteen 5,9, overigens is dat de eerste keer dat ik het uberhaubt heb aangeraakt dat Windows Indexing gebeuren.
Is kijken hoe ver ik kom met de i7.. laatste keer echt benchen was jaren geleden toen de eerste A64jes de toonbank over gingen :)
 
38387 Cooler Master CM 690 Zwart, Geen Voeding € 57,10
46502 Cooler Master Real Power M 850 Watt, € 115,08
75857 LG GH22LS30 S-ATA, Retail, Zwart, Wit € 21,85
76316 OCZ Platinum XTC 6 GB, PC3-12800, 1600 MHZ € 142,86
68149 WD Caviar Black 640 GB, 2x € 119,66
79369 Scythe Mugen 2 Aluminium, Koper € 31,09
72031 GigaByte GA-EX58-UD5 € 214,29
68573 Intel Core I7 920 2.66 GHz, 8 MB, Boxed € 226,85
59078 Sapphire Radeon HD 4870X2 2048 MB, PCI-e 16x € 348,74
-------------
€ 1530


Prijzen daarboven is zonder btw en onder met btw. Dit heb ik nu even beetje verbeterd en dit is toch wel echt naar mijn wensen toe. Wat zeggen jullie bestellen of nog iets eraan veranderen! vergeet niet ik speel op een 30 inch. met 2560x1600. Ik heb besloten vista 64bit te gaan draaien. met een xp 32 bit meeste spellen van tegenwoordig ondersteunen 64bit. verder heb ik even voor 850watt gekozen ipv 700 ik vond het toch nog beetje eng zeker met het aantal randappartuur qua usb wat ik nog heb. En het geheugen wat geupgrade omdat ik die toch op hun flikker geef met spellen.
 
nou mijn systeem is nu ook compleet:P
na lang wachten op verschillende onderdelen :P

coolermaster cosmos S
core i7 920
boxed intel koeler -----> word waterkoeling;)
asus rampage 2 extreme
his hd4870x2 ----> word x2 :P
mushkin 1600mhz 6gig
coolermaster realpower 1kw voor quad cf
samsung spinpoint f1 1tb x2

nouja dit was het zo'n beetje:)
 
ik vind die coolermaster kasten maar lelijk, de antec 900 die ik heb bevalt me echt super, en hij sleuteld ook nog eens super.

2e pc wordt nu ook een antec :love:
 
ik stap net over van antec 1200 naar de cosmos en ik moet toch zeggen dat het sleutelen mij beter bevalt en de ruimte die ik nu heb vergeleken met de antec kast:)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top