Manu,
het is heel simpel.
Bij dat rode pijltje zie je dat kleine gaatje en dat streepje, als je in het verlengde van het streepje kijkt zie je nog een klein gaatje.
Je positioneert het nokkenastandwiel dusdaning dat het streepje parallel loopt met de rand van de cilinder.
Dus de kleine gaatjes staan dan beide ook gelijk met de bovenkant van de cilinder, het grote gaatje staat dan op zijn hoogste punt.
Ook als je bij je vliegwiel kijkt staat het streepje waar meestal een T bij staat bij een nokje van het carter.
En uiteraard staat de zuiger nu in zijn hoogste stand en je merkt dat beide klepstoters een beetje speling hebben ten opzichte van beide kleppen.
Je kunt nu van beide kleppen de speling meten met een voelrmaatje.
Is de speling te groot of te klein, draai je van de betreffende klep het contra moertje los, draait met de hand voorzichtig het boutje met die vierkante kop tot tegen het voelermaatje en draait je het contra moertje weer vast zonder dat het boutje met de vierkante kop meedraait.
By the way, op de foto is de bovenste klep de inlaatklep en de onderste klep de uitlaat klep.
De uitlaatklep heeft in de meeste gevallen een grotere speling omdat deze heter wordt door de uitlaatgassen en niet gekoeld wordt door het brandstofmengsel zoals dit bij de inlaatklep het geval is.
De precieze speling voor jouw scooter weet ik niet, dat zou je moeten opzoeken in het servicemanual.