Help deze ouwe lul de winter door

Ouwe lul

Well-Known Member
Ik heb een scooter en ik krijg hem niet meer aan de praat. Ik denk dat de accu leeg is. Ik heb een vespa lx 50. 4 taks

Nu heb ik dat klepje achter mn benen open geschroefd en dan weet ik het niet meer. Ik zie 2 soort schroeven. maar ik denk niet dat ik de accukabels daaraan moet zetten

Wil iemand even vriendelijk zijn en mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Erg leuk, maar dat was niet de vraag.

Je sluit simpelweg de acculader aan op de accu met de 2 klemmen. De rode klem op de plus aansluiting (te herkennen aan de + die op de accu staat, of aan de rode kabels die erheen lopen), de zwarte klem plaats je op de min aansluiting(te herkennen aan de -, of aan de zwarte kabels) Eventueel kun je de zwarte klem ook ergens op je frame of andere metalen delen plaatsen, omdat je frame aangesloten zit op de min aansluiting van je accu.
That's it. Het is echt niet zo moeilijk :)
 
Hij heeft aan jullie beiden niets. Als je nou niet nuttigs toevoegt aan een topic, post dan gewoon niet! Of doen jullie het soms voor het aantal posts?
Als ik het daar voor deed ging ik wel in het algemene forum posten... plus ik heb al wat toegevoegd in het topic.

Iig,
een scooter accu ziet er ongeveer zo uit:
http://www.de-brommershop.com/media/IMG_1376.JPG

Blauw = min pool, rood is plus (meestal is het met kleurtjes).
 
Bedankt mannen. Net terug van weekendje weg en dan fijn om de replies te zien.

Ik heb mn scooter een maand niet gebruikt;.vandaar dat ik dacht dat het de accu was. Hij start namelijk totaal niet. Nul geluid!
Bij een auto heb je een zwart en rood kapje;..is makkelijk te herkennen. Maar bij een scooter blijkbaar niet. Ik ga idd even een foto posten vanavond
 
Staat er ook niet gewoon + of - bij? In het plastic bedoel ik...
Meestal is het ook zo dat als je de accu voor je hebt staan (je kijkt tegen de voorkant aan) dat de rechter kant + is en de linker kant -.
 
Back
Top