Help deze ouwe lul de winter door

Ouwe lul

Well-Known Member
Ik heb een scooter en ik krijg hem niet meer aan de praat. Ik denk dat de accu leeg is. Ik heb een vespa lx 50. 4 taks

Nu heb ik dat klepje achter mn benen open geschroefd en dan weet ik het niet meer. Ik zie 2 soort schroeven. maar ik denk niet dat ik de accukabels daaraan moet zetten

Wil iemand even vriendelijk zijn en mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Ok,..ik heb eindelijk fatsoenlijke fotos hahaha. heeft even geduurd.

Eerste foto zie je scooter helemaal en zie je dat onder mijn knieen dat vakjke open is. Op tweede foto zie je van dat vakje een close up.
Kan iemand mij zeggen :

a. Waar ik de accu kan opladen? Ik zie geen rood of zwart

b. Hoe ik de accu eruit krijg. Aan welke schroeven.

Bedank mannen

20ixjxe.jpg



ivg4u8.jpg













http://i39.tinypic.com/ivg4u8.jpg
 
Dat is idd niet je accu.
De accu van een scooter is duidelijk te herkennen aan de 2 blokjes waar kabels op vast geschroefd zitten.

Je accu ziet er waarschijnlijk ongeveer zo uit (kleur kan afwijken):
YUASAACCU.jpg


en die zit vaak op ongeveer zo een manier in de scooter (let even niet op de blauwe draadjes, en de teksten die er bij staan. Dat is voor iets anders):
neon_aansluiten.jpg


Maar probeer eens met je kickstart te starten. Dat is het pedaal links achter aan je scooter. als je die een paar keer hard naar beneden trapt zou de scooter ook moeten starten.
Na een rondje rijden zou je accu dan in principe ook weer genoeg opgeladen moeten zijn.
 
Een Kymco 4-takt doet het ook niet zonder accu, daar de dynamo te veel stroom vraagt. Dus het kan makkelijk dat de Vespa het ook niet doet zonder accu.

De accu zit op de plek zoals hier boven op het plaatje is aangegeven. Dat is dus onder het zadel naast de benzinedop. Op de accu is aangegeven wat plus en min is. Dan wijst het opladen voor zich.
 
bedankt mannen,..idd zonde dat ik al tijd niet heb kunnen rijden. Ik heb ook een goede auto;..maar mis mijn ritjes op mn scooter wel. Nog twee vragen:

1. Kan ik gewoon opladen met auto kabels en gekoppeld aan accu auto?

2. Onder mijn zadel zit gewoon een 'berging'. Dus gewoon een plastic kistje als het ware. Die eruit slopen?


Opstarten met kick lukt niet. denk dat accu te leeg is. OF dat alarm er nog opstaat en accu leeg zuipt.
 
hahahaha.

ALLE vespa's/piaggio's/kymco's starten zonder accu.

je moet gewoon wat harder trappen, 4takt is gewoon wat moeilijker.

alleen de vespa S 4klepper kan niet RIJDEN als er geen accu inzit, starten doet deze wel.
 
hahahaha.

ALLE vespa's/piaggio's/kymco's starten zonder accu.

je moet gewoon wat harder trappen, 4takt is gewoon wat moeilijker.

alleen de vespa S 4klepper kan niet RIJDEN als er geen accu inzit, starten doet deze wel.


Ook als er alarm op zit? Want die zuipt ook accu???

En als ik vaak trap;..verzuipt ie dan niet ofzo? ik heb er geen verstand van (da was al duidelijk :p)

Wat is de beste manier om scooter te kicken? Gas inhouden?
 
nee geen gas in houden want dan versuip je hem wel.
wat ik meestal doe als hij niet wilt starten:
kicken en tergelijker tijd een heel klein beetje gas geven en dan gaat hij vaak aan.
je kan merken dat hij versuipt, is als je benzine ruikt is hij verzopen.
 
Hey mannen,..nog wat hulp aub.

Ik heb de start kabels van mijn auto naar mijn scooter gelinked. En idd begon meteen de knipperlicht te werken. Ik kon alarm eraf halen. En ik kon hem proberen te starten. Echter hoorde ik hem idd proberen..echter "pakte" hij hem niet. dus uiteindelijk startte hij nog niet.

Nu is mijn vraag:
Moet ik hem langer aan mijn auto hangen?
 
Back
Top