Orbit verrekt het om harder te gaan.

korbach

Well-Known Member
Hi,

Ik heb een Orbit 1 met 7000 km op de klok.
Scoot trok niet best meer, dus ik heb de vario vervangen door een compleet nieuwe (inclusief nieuwe, en ietsepietsie zwaardere rollen).
Toen ik de half-poulie etc. eraf haalde zag ik dat er geen varioring meer in zat.
Hij zou dus wat harder moeten gaan dan een standaard scoot. Dat doet hij dus niet!
Hij trekt nu als een lier, maar verrekt het om harder dan 50 te gaan.
Wat kan hier aan de hand wezen?
Ik heb verder niks veranderd aan de scooter.
 
Advertisement - register to remove this

Het is een bromscooter

Bromscooter. Dus dat cdi-verhaal zou zo maar eens kunnen.
Maar stel dat ik de cdi vervang? Wat moet ik dan nog meer vervangen of veranderen? En gaat hij dan niet nog meer toeren maken?
 
Ja dat heeft ie

heeft ie ooit wel sneller gelopen dan?

Heel in het begin liep ie rond de 55 op de teller.
Zoals gezegd heb ik de variateur en rollen vervangen. snaar is nog prima.
snaar loopt netjes tot bovenin de vario, en achterin tot onderin.
uit de transmissie zal de winst dus niet komen qua snelheid.
Het issue is voor mij nu gewoon dat de scooter niet harder wil en bovendien onregelmatig loopt als ie 50 rijdt.
50 km/u is 43 in het eggie ! Levensgevaarlijk gewoon, want je komt niet mee met het verkeer.
Die achterlijke automobilisten rijden bijkans de stiksels uit mijn spijkerbroek.
Ik heb horen vertellen dat er op de carburateur een koperen busje zit wat je weg kan halen, zodat je meer gas kan geven. Maar moet je dan ook niet gaan rommelen met sproeiers enzo? en levert het snelheidswinst op? Ik hoef de TT er niet mee te rijden; ik wil gewoon met het verkeer mee kunnen komen, zonder de kans dat ik mijn blok aan gort draai.
Ook schijn je de cdi te kunnen wisselen met een snelle. Maar betekent dit dat je scooter dan meer toeren gaat maken om dan vervolgens op een hoger toerental weer begrenst te raken, of betekent dit dat het vertragingspulsje niet meer wordt doorgegeven, waardoor de ontsteking op hoge toeren gewoon "op tijd " ontsteekt?
Ik hoor van alles, maar iedereen heeft volgens mij de melk horen klotsen, maar niemand weet waar de tepel hangt....:)
 
Back
Top