Slangetje los bij tweedehands gekochte Sym Orbit 2 een probleem?

Jurim

Member
Dag allemaal,

Ik heb zojuist een Sym orbit 2 gekocht. Hierbij zie ik dat een snoertje los zit. De scooter doet het verder prima en alles doet het, en ik heb er ook al een uur onondergebroken op gereden. Ik wil echter zeker weten of dit geen probleem is.

Weet jij wat voor slangetje dit kan zijn (met groene pijl aangegeven foto 4).
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2023-06-09 at 19.27.17.jpeg
    WhatsApp Image 2023-06-09 at 19.27.17.jpeg
    149.7 KB · Views: 12
  • WhatsApp Image 2023-06-09 at 19.27.17 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2023-06-09 at 19.27.17 (1).jpeg
    96.1 KB · Views: 12
  • WhatsApp Image 2023-06-09 at 19.27.17 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2023-06-09 at 19.27.17 (2).jpeg
    99.1 KB · Views: 12
  • WhatsApp Image 2023-06-09 at 19.28.10.jpeg
    WhatsApp Image 2023-06-09 at 19.28.10.jpeg
    205 KB · Views: 11
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Lastig te zien zo , als je het kabeltje met het oogje , op foto 1 bedoelt , zou ik gokken dat het op die plek hoort met dat gaatje , waarschijnlijk een massa draad , en krijgt het onderdeel genoeg massa ergens anders vandaan , zodat je niets merkt
 
Je bedoelt dus niet dat "slangetje" met dat oogje eraan? Maar evengoed moet dat oogje ergens opgeschroefd worden als , ( denk ik ) massa
 
Je bedoelt dus niet dat "slangetje" met dat oogje eraan? Maar evengoed moet dat oogje ergens opgeschroefd worden als , ( denk ik ) massa
Bedankt. Ik zal er even naar kijken, wel beter als dit soort dingen vast zitten inderdaad. Weet je toevallig waar ik online goedkoop moertjes, schroefjes en boutjes kan kopen voor scooters? Ik heb ook bij een andere Sym Orbit 2 dat er wat missen. We willen natuurlijk niet dat de scooter onderweg spontaan uit elkaar valt.
 
slangetje kan overigens heel goed je overloop van je carburateur òf de schaal rond je vuldop zijn (even volgen.. ) en dan hoort het zo.
 
slangetje kan overigens heel goed je overloop van je carburateur òf de schaal rond je vuldop zijn (even volgen.. ) en dan hoort het zo.
Bedankt. Weet je zeker dat het niet voor de vertandingsolie is bijvoorbeeld? Dat is dus mijn vrees, dat de scooter lekker loopt maar op een gegeven moment blijkt dat ik de motor ver***** heb omdat deze geen vertandingsolie krijgt. Er lekt overigens niks uit.
 
1686333277734.png

Voor zover ik zie een aftapslang voor de carburateur.
Schroefje ernaast open draaien en loopt de vlotterbak leeg.
Post automatically merged:

Bedankt. Weet je zeker dat het niet voor de vertandingsolie is bijvoorbeeld? Dat is dus mijn vrees, dat de scooter lekker loopt maar op een gegeven moment blijkt dat ik de motor ver***** heb omdat deze geen vertandingsolie krijgt. Er lekt overigens niks uit.
Vertandingsolie zit helemaal achteraan in je blok t.h.v. je achterwiel.
Daar zit hoogstens een ontluchtingsgat, aftapbout en vulbout.

Tenzij je bewijs hebt dat er recent onderhoud is gedaan zou ik hem sws wegbrengen voor een beurtje.
Kleine prijs, groot plezier.
 
ik weet heel zeker dat het geen vertandingsolie is en die heeft ie, of heeft ie niet. die "krijgt" ie bij een beurt (vers) nadat de oude is afgetapt.
 
Back
Top