Sym Orbit 2 (euro4, Dell'orto) zonder speedconvertor schakelbaar opvoeren

Status
Not open for further replies.

Saffi

New Member
ik weet niet of ik me voor moet stellen, ben nieuw.

mijn zoon heeft een Sym Orbit 2 (snor) uit 2018 met rond de 13K op de teller. Het was een sloper (ongeluk gehad, voorvork volledig naar binnen geslagen). Balhoofd was goed dus ik heb een oudere Sym 2 (brom) op de kop kunnen tikken en van die twee een goed werkende scooter gemaakt. Hij liep rond de 50 met een gladde variobus maar trok voor geen meter. Ook kwam de motor niet goed op toeren en vervuilde met slechte startprestaties etc. etc.

Ik heb de rolletjes van 9 naar 4,9 verwisseld en de hele motor schoongemaakt (carb uit elkaar getrokken, nieuwe luchtfilter, nieuwe bougi, olie etc. etc. Nu start hij prima, loopt mooi op toeren en gaat precies 33 op de GPS. Op zich prima maar 33 is toch echt te langzaam. Ik wil hem graag schakelbaar (met remote) kunnen wisselen tussen begrensd (33) en onbegrensd. Ik zie setjes waarbij je de begrenzer kan vervangen.

Echter, nu komt mijn probleem: hij heeft helemaal geen begrenzer. het is een soort tussenmodel met een Dell'orto ECS CLC V504 ecu. Ik kan natuurlijk een onbegrensde kopen maar wil graag kunnen wisselen. Ik heb overwogen hem om te bouwen naar Euro 3 of 2 (de donor scooter, weet ff niet wat het was) maar vind dat teveel werk hoewel ik wel alle onderdelen nog heb. Ik heb bij een scooterzaak gevraagd naar een oplossing maar dat zou 300 euro kosten. Dat is de scooter niet waard. En ik wil het sowieso zelf doen. Welke opties zijn er? Wat ik kan bedenken is een onbegrensde ECU en een begrenzer op de bobine? Wat zou daarvoor nodig zijn? overigens zit er een loze stekker bij de accu (groen/groen-zwart/zwart) waarvan ik geen idee heb wat de functie is. Hij gaat de kabelboom in dus kan niet echt traceren.

Alvast dank voor het meedenken!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Nog een vraagje, resulteerd een slappere veer bij de achteroverbrenging niet in een hogere topsnelheid bij hetzelfde toerental?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top