Orbit 2 vonk benzine en compressie maar start niet.

Ik bedoel eigenlijk geen varioring , maar een pick up ( zit in het vario deksel geschroefd) die op je koppeling bel reageert , waar op de bel , een nokje zit , net als bij het vliegwiel , voor het ontstekings moment . Maar bij de koppeling meet deze de rotatie , en zet dit om in snelheid , in de cdi , en begrensd dan . De draad van deze pickup loopt uit het variodeksel naar de cdi . Deze kun je los koppelen .
Ik heb nog even gecheckt maar ik zie niks zitten achter of in mijn variodeksel.

Wel viel me op dat de vsnaar iets omhoog is gekomen nadat ik hem in de poulie had geduwd en gereden had. Neem aan dat ik hem dan iets strakker in de poulie moet zetten?
 
Dan is hij waarschijnlijk begrensd op de cdi , op het toerental van de motor . Ik snap niet wat je bedoeld met in de poelie moet zetten .
De snaar hoort onder op je variobus te liggen , en dan omhoog te klimmen , door de middelpunt vliedende kracht van de rollen .
Dat is zeg maar de eerste versnelling ( start vanaf stilstand) . De snaar wordt naar beneden gedrukt in de vario , door de drukveer in de achterpoelie. Snaar moet dus strak staan , en niet slap hangen . Het is dus een samen spel van rollen , en druk veer . Het toerental dat de koppeling aangrijpt wordt bepaald door de trekveren op de schoenen van de koppeling
 
Dan is hij waarschijnlijk begrensd op de cdi , op het toerental van de motor . Ik snap niet wat je bedoeld met in de poelie moet zetten .
De snaar hoort onder op je variobus te liggen , en dan omhoog te klimmen , door de middelpunt vliedende kracht van de rollen .
Dat is zeg maar de eerste versnelling ( start vanaf stilstand) . De snaar wordt naar beneden gedrukt in de vario , door de drukveer in de achterpoelie. Snaar moet dus strak staan , en niet slap hangen . Het is dus een samen spel van rollen , en druk veer . Het toerental dat de koppeling aangrijpt wordt bepaald door de trekveren op de schoenen van de koppeling
De vsnaar ligt er zo bij (zie foto).

Wel viel me op dat se orginele vsnaar iets smaller is, terwijl ik een vsnaar voor dit model en blok heb gekocht gek genoeg.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    428.3 KB · Views: 9
De vsnaar ligt er zo bij (zie foto).

Wel viel me op dat se orginele vsnaar iets smaller is, terwijl ik een vsnaar voor dit model en blok heb gekocht gek genoeg.
Update: na alles opnieuw te checken en even naar de bandenpomp service te rijden kwam ik erachter dat ook de banden meespeelde en 0.7 bar te laag waren aan beide kanten.

Nu rijd hij max 39 gps, gok dat de carb nog niet optimaal staat maar hij trekt wel lekker door. Ook heb ik het idee dat hij flink wat benzine verbruikt. Kan daar ook aan liggen gok ik of hij zuipt over het algemeen flink wat
 
V-snaar is veel te slap zo , moet wel strak staan tussen beide poelie's , in dit filmpje zie je hoe hij hoort te zitten :

of deze zie je het wat beter :
Post automatically merged:

Als ik zo naar je foto kijk , lijkt het ook , of de snaar achter niet helemaal boven in koppeling poelie komt , schuift deze poelie wel helemaal goed naar elkaar toe ?
 
Last edited:
V-snaar is veel te slap zo , moet wel strak staan tussen beide poelie's , in dit filmpje zie je hoe hij hoort te zitten :

of deze zie je het wat beter :
Post automatically merged:

Als ik zo naar je foto kijk , lijkt het ook , of de snaar achter niet helemaal boven in koppeling poelie komt , schuift deze poelie wel helemaal goed naar elkaar toe ?
Ja die schuift volledig, ik kan hem er diep in leggen maar na een klein stukje rijden zit die zoals op de foto. Ik heb een vsnaar gekocht speciaal voor deze scooter en wiel maat (12 inch) maar toch is mijn oude gebroken vsnaar korter en iets smaller, kan het daaraan liggen dat hij er niet volledig in past?
 
Er zijn ook koppeling poelie's die je met een draai beweging in moet knijpen , scheelt weer een blik spinazie
Haha, ik ga sowieso nog een keer een nieuwe koppeling aanschaffen, ging er meer om dat ik nu van hot naar her kan en dat lukt. Alleen wilt die nog niet helemaal lekker van 40 naar 45 maar dat is meer omdat ik de carb nog niet fatsoenlijk had afgesteld. Dit ga ik morgen doen. Maar bedankt voor je hulp, hij doet het en heb er al 25km mee gereden vandaag!
 
Back
Top