Optische kenmerken Malossi team cross

Status
Not open for further replies.

[5th]Tom.

[5th]Rambo.
Hoi,
mn vraag lijkt vrij duidelijk.
waaran valt de cross cilinder te onderscheiden van de andere malossi 70cc cilinders?:)
bvd, Tom.
 
Advertisement - register to remove this

optisch vrij weinig, die 5mm verschil in lengte zie je eigenlijk niet zo snel, en voor de rest isdie gewoon tzelfde van de buitenkant als bijvoorbeeld speed.
 
Optisch op het eerste gezicht lijkt me niet echt heel duidelijk te zien.

Mechanisch denk dat al duidelijk is maar zet het er maar even neer.

85mm drijfstang
Timing

Verder indentiek aan Speed

Betreft Minarelli


Edit: Ice2004 was me voor
 
bij de mina versie zit er alleen verschil in de zuiger
bij de pia versie zit er verschil in de zuiger en in de voet van de cilinder die bij de speed 5mm hoger ligt

mina speed/cross geen verschil kwa timing
zuiger cross zit et piston gat 5mm hoger als bij de speed zuiger
dus bij de cross is een 85mm drijfstang nodig en bij de speed kan je hetgewoon op een 80mm drijfstang krukas houden

zuiger verhaal pia versie het zelfde
alleen de voet van de cross is 5mm korter en de timing ligt anders(vraag me niet wat voor timing)
bijde cilinder hebben 85mm drijfstang nodig
 
Tormentor said:
mina speed/cross geen verschil kwa timing
zuiger cross zit et piston gat 5mm hoger als bij de speed zuiger
dus bij de cross is een 85mm drijfstang nodig en bij de speed kan je hetgewoon op een 80mm drijfstang krukas houden

De cilinders zijn gelijk, en als er bij de 1 gebruik moet worden gemaakt van 80 mm drijfstang en bij de andere 85mm door het verschil in de zuigers... dan krijg je automatisch een verschil in timingen. Drijfstang lengte heeft wel degelijk invloed daarop.

maar @ TS : gaat het hier over mina of pia ?
 
Tormentor said:
jasper ik bedoel dus te zeggen dat de speed cilinder eveneens als een cross cilinder gebruikt kan worden;)
op mina dan

ja dat snap ik... de poorten liggen ook even hoog etc etc, maar de timingen zijn wel anders mits je de cross zuiger pakt :! :p ;)
 
waarvoor moet je het weten ? wil je er 1 kopen en vraag je je af of je een speed of cross aanschaft ? of wat is het...

nogmaals : kijk gewoon naar de zuiger :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top