Optische Tuning X8R

DAW

Honda Team
Hier een apart topic voor optische tuning voor de Honda X8R, wat
voor in in het Honda forum overzichtelijker is. Tips, sugesties kun
je hier kwijt. Dan ook wat serieuze/nieuwe opmerkingen graag, want bandenwit, blinderen van de glazen en zilveren wieldopjes/stuurgewichtjes kennen we nu al hé? :p

Polijsten, verchromen alles is welkom. Deze scooter heeft namelijk een volledig aluminium frame, daar kan ook het een en ander optisch aan veranderd worden, toch?

Als je nu nog niet weet wat een Honda X8R is zie hieronder enkele prachtige voorbeelden.

X8R-Lenny's Honda X8R

attachment.php


Daantje's Honda X8R

http://www.clubs.nl/ClubsData/Honda x8r club/incoming/scooter20.jpg

DAW's X8R

attachment.php


Greetzz DAW
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben dus (nog steeds) bezig met een onderhouds beurt voor mn Honda, ik werk er nu elke dag 1 uurtje aan.

Zo zag mn Honda eruit:2001
Momenteel dus zo:2002

Er moet het een en het ander gebeuren gelijk een lijstje voor mezelf :) :

Algemeen

- Frame + onderdelen goed schoonmaken
- Eindelijk eens mn remklauw achter erop
- Remleiding ontluchten, nieuwe remblokken voor en achter
- Buzetti Zijstandaard
- Gianelli NRX

Optisch

- Klein Neon Licht 12V <-- weet nog niet waar ik hem doe.
- 2-Tonig BMW Claxon 12V <-- ben nog aan het zoeken
- Traanplaten Voetplanken < -- moet ik nog regelen/maken
- Zilveren Stuurgewichtjes
- Digitale Fietscomputer+Klokje Sigma 900 < -- meting achtervelg
- Veer Schokdemper Zilver
- Remklauwen Zilver

Vernieuwen

- Nieuwe Carbon Reeds in Membraam
- Nieuwe Sproeiertje
- Nieuwe NGK Bougie R8
- Nieuwe Handvaten (Progrip Black/Blue)
- Nieuwe Lampjes
- Nieuwe Rollers
- Nieuwe Trekveren
- Nieuwe Drukveer (zwaarder)
- Nieuwe Luchtfilter
- Nieuwe Kappen

Onderdelen

In de tussentijd is het achter spatbord volledig deraf gezaagd, want het bleek dat het 1 geheel was met het achterlicht compartiment!

Neonlicht heb ik een kleine versie van, zie je alleen in het donker, ik wou er wel 1 zo'n op doen voor optisch, maar ik hoef ook weer geen disco te hebben. Nu alleen nog bedenken,waar ik dacht zelf in het frame, want die is hol bij het benen gedeelte.

Ik wil nog wat gaan doen met het frame en de velgen...tja polijsten of verschromen zou teveel werk zijn en laten doen duur? Heeft er iemand nog ideeen?

Greetzz DAW
 
Last edited:
Ik heb achter al een dikkere achterband, ik wil het graag cross houden. Alleen ben ik nu aan het kijken of dat voorspatbord wat lager kan....allleen of dat wel zo handig is weet ik nog niet...

Verder wil ik nog een keer een mn carter kap en frame verchromen of polijsten, maar dat komt later pas. Of ik dat laat doen of zelf doe ligt eraan hoeveel het gaat kosten.

Greetzz DAW
 
Originally posted by DAW
Ik heb achter al een dikkere achterband, ik wil het graag cross houden. Alleen ben ik nu aan het kijken of dat voorspatbord wat lager kan....allleen of dat wel zo handig is weet ik nog niet...

Verder wil ik nog een keer een mn carter kap en frame verchromen of polijsten, maar dat komt later pas. Of ik dat laat doen of zelf doe ligt eraan hoeveel het gaat kosten.

Greetzz DAW

Voorspatbord zou ik zo laten. Dat maakt het juist cross. Bij de X8R-S zit ie al op het voorwiel.

Maar volgens mij zou 13" wel staan. Ik hou ook wel van die crossmodellen, maar die 13" staan toch wel véél vetter onder me Rally.

Maar ja jij hebt al 12" ik had 10"

Je hebt nog mogelijkeden ten overvloed.

Beetje onderant boven achtrewiel mooi afdichten enzo misschien iets?
 
Originally posted by SRally

Beetje onderant boven achtrewiel mooi afdichten enzo misschien iets?

Yup, er is een X8R bezitter die van een Malaguti F12 het achterwiel spatbord passend heeft omgebouwd, wil ik ook wel een keer doen maar ik moet nog aan hem vragen wat je precies moet veranderen. Kleur.....nog ff kijken.

Ik houd ook wel van een beetje Rally/Cross uiterlijk, daarom denk ik het wel zo laten.

Greetzz DAW
 
Je velgen spuiten, doe je dat met een compressor? Ik heb hier een met een spuit met ressesoir, alleen heb ik die nooit zelf gebruikt. Weet iemand hoe je dat moet doen precies?

Greetzz DAW
 
Originally posted by DAW
Je velgen spuiten, doe je dat met een compressor? Ik heb hier een met een spuit met ressesoir, alleen heb ik die nooit zelf gebruikt. Weet iemand hoe je dat moet doen precies?

Greetzz DAW

Ik heb me velgen uit de losse hand gespoten. Resultaat is inmiddels wel bekend.
 
Ok, maar hoe krijg ik de velgenrand alleen in chroom? Dat bedoelde ik. Is daar speciale verf voor, ik ken wel die chroom-spuitbussen, maar die zijn meer voor een carnavals wagens :p.

Greetzz DAW
 
Alleen je randen chroom zal iid moeilijk worden. Je velgen gaan in een chroombad en alleen die randen lijkt me lastig.

Dan betaal je dus voor een complete velg die jij vervolgens weer deels blauw gaat maken.

Chroomspuitbussen zijn idd paar dagen mooi chroom en daarna is het weer gewoon grijs.
 
Originally posted by SRally
Dan betaal je dus voor een complete velg die jij vervolgens weer deels blauw gaat maken.

Ja dat zou niet zo verstandig zijn, maar helemaal chroom is wel een beetje patserig....
Polijsten daarvan zo'n velgenrand meer van glimmen? Kan je ook zo doen: polijsten met een andere kleur? :?

Greetzz DAW
 
Originally posted by DAW


Ja dat zou niet zo verstandig zijn, maar helemaal chroom is wel een beetje patserig....
Polijsten daarvan zo'n velgenrand meer van glimmen? Kan je ook zo doen: polijsten met een andere kleur? :?

Greetzz DAW

Polijsten is gewoon heel fijn schuren en schuren in een andere kleur.........;)

Helaas.

Succes met polijsten! :p
 
Back
Top