Online winkels + ervaringen

Status
Not open for further replies.

Divided

Banned
ik wil in deze topic even alle online scooter shops onderelkaar vermelden met evaringen .
dus als je nog sites kent die er niet in staat ,
post het liefst met evaringen

de online shops

Easyparts - www.Easyparts.nl
(veel pretspul om je scoot optimaal te style.
goede evaring mee , levertijd na betaling op ze minst 1.5 week, net kwa retouneren word niet moeilijk gedaan.)

scootparts/scooterparts - www.scootparts.nl/ www.scooterparts.nl
(veel verschillende vooral snelle onderdelen, goede evaringen gehoort, ook met retouneren,je heb ook mensen met slechte evaring maar meestal hoor ik alleen goede evaringen SNELLE levertijd)

de brommershop - www.de-brommershop.com
(ook aardig wat onderdelen voor scooters,incl. gebruikte dus goedkope onderdelen.

vhd parts - www.vdhparts.nl
(Erg goeie site, beetje onoverzichtelijk, maar hebben erg veel)

scoots - www.Scoots.nl
(Wel nette service na enkele dagen binnen )

50cc - www.50cc.nl
(Nette,snelle service,overzichtelijk)

racingparts www.racing-parts.nl
(moet goed zijn heb ik gehoort.)

opvoeren www.opvoeren.nl
(beetje klein ... evaring gevraagd?)

j-p-s www.J-P-S.nl
(overzichtelijk goede en nette service?)

slaomons-swierts http://www.salomons-swierts.nl
(beetje overzichterijk .EVARING gevraagd?)

Pim casteelen http://www.pimcasteelen.nl/
(heefd van alles(ook gebruikt) , iemand evaringen ?)

partonline http://www.partsonline.nl/
(iemand enige evaring hiermee ?)

wk scootercentrehttp://www.wkscootercentre.nl
(weinig keus voor mij nieuw iemand die me hier meer over kan vertellen?)

van de kruis scooter ondeerdelen
http://www.euroscooters.nl/shop
(snelle levering,nette klantenservice)

vf racing
http://www.vfracing.be
(hopeloos)

50snel
http://www.50snel.nl/
(ervaring gevraagd ?)

scooter-attack
www.scooter-attack.com
(duitse site, goedkoop,goede service)

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Door alle thuis beuners in papa's schuurtje worden de prijzen gewoon vet omlaag gegooid omdat ze allemaal zo graag de goedkoopste willen zijn. Jammere is dan wel dat als je iets besteld het nog besteld moet worden... En dat het voor sommige bedrijven bijna geen doen is om de internet prijs aan te houden.

inderdaad snelle levertijd valt ook onder goede service... dus misschien voor de consument nog een punt om niet bij de 'kleinere beunbedrijven(of hoe je het wil noemen)' gaat kopen

Jij denkt puur in het straatje van jezelf als klant en eventueel shop eigenaar.
Ga eens praten met je leverancier of fabrikant, die is vast heel blij met jou als potentiele klanten afhaken doordat jij en je conculega's de prijs naar een oninteressant dieptepunt hebben geholpen.

je moet als organisatie altijd kijken vanuit de ogen van de klant ;)

wat wil de klant?

de behoeften van de klant ga jij voldoen...

Wij zijn net begonnen en hebben inderdaad nog niet veel bekend heid echter alle mensen die met ons zaken hebben gedaan zowel via internet,als persoonlijk(wij doen ook reparatie.afstel werk/leveren nieuwe scooters op bestelling)

Zijn 100 procent positief over ons en over onze klantgerichtheid,

Ik ben het ook volkomen met Aidix eens dat sommige mensen het voor de anderen verkloten,

Ik heb nog eens nagedacht en met meerdere mensen overlegt en wij gaan de prijzen heel klein beetje leggen als de grotere bedrijfen, maar met andere dingen waardoor mensen naar ons gaan,

Mocht deze aanpak niet werken kunnen we altijd nog van plan wijzigen.

Hallo, Tommy zover ik weet word jij gesponsort door ks-parts.nl

Ik denk dat Ks-parts straks niet leuk gaat vinden dan onze site online komt want ik denk dat wij zoizo de eerste maanden mooi onder hun prijs gaan zitten,Want ook voor ons is dat makelijk te doen.
Liever 10 klanten en 10% winst dan 2 klanten met 25% En geen foto's op de keukentafel;)of in het schuurtje van pa:$

En daarna ga je de prijzen weer verhogen? Zullen de klanten niet erg gaan waarderen. Ks-parts bied gewoon een hele scherpe prijs en dat is een bewuste keuze. Euroscooters heeft bijvoorbeeld een hele andere positionering. Als jij denkt dat de klant eerder bij jou koopt omdat jij je artikelen niet op de keukentafel hebt gefotografeert, dan kan dat. Dat het markt verkrachting is geloof ik niet. Het is gewoon pure marktwerking, Ks-parts verdient er gewoon aan door bepaalde artikelen voor heel weinig aan te bieden en de consument gaat daar in mee. Als KS-parts het niet doet doet een ander het wel, omdat het een opgeblazen markt is waar ik persoonlijk nooit met een nieuwe webshop zou gaan beginnen.

Wij zijn net begonnen en hebben inderdaad nog niet veel bekend heid echter alle mensen die met ons zaken hebben gedaan zowel via internet,als persoonlijk(wij doen ook reparatie.afstel werk/leveren nieuwe scooters op bestelling)

Zijn 100 procent positief over ons en over onze klantgerichtheid,

Ik ben het ook volkomen met Aidix eens dat sommige mensen het voor de anderen verkloten,

Ik heb nog eens nagedacht en met meerdere mensen overlegt en wij gaan de prijzen heel klein beetje leggen als de grotere bedrijfen, maar met andere dingen waardoor mensen naar ons gaan,

Mocht deze aanpak niet werken kunnen we altijd nog van plan wijzigen.

Begin eerst met je naam bekendheid te vergroten.. en over te komen als een betrouwbare organisatie... en dan nog een goede prijs/kwaliteit verhouding.. en je conurrereert voor je het weet met de iets wat grotere concurrenten..

je zult het inderdaad ook voor een groot gedeelte van mond op mond reclame moeten hebben maar daarmee alleen kom je er niet... aan de andere kant van nederland kennen ze je bedrijfje niet.. en de mensen die er regelmatig iets kopen.. en toch wil je die mensen als klant...

tommy, Daar heb je gelijk in, het is een opgeblazen markt, en jij kiest daar niet voor ik kies daar wel voor, Ik heb 1 site laten ontwikkelt waarvan ik het systeem voor meerdere doeleinden kan gebruiken.

Verder ga ik hier niet op in, en ook niet meer op de anderen ik ga in maart de site online gooien en dan mogen jullie zien wat ons plan van aanpak is, En

kijk eens naar bol.com Hun doen de winst marges per product heel erg laag maar omdat hun erg laag met de prijs zitten, kopen heel veel mensen bij hun,

liever 10 keer 10 procent winst
dan 2 keer 25 procent winst en dat zou ook mijn keuze zijn.

En ik denk dat de klant ook liever minder betaald, zolang je maar je beloftes nakomt.

Jij kan in een glazen bol kijken? Mensen willen betrouwbaarheid, goed prijs/kwaliteit, bekende naam? Mond op mond reclame is de beste methode? Wle het goedkoopst ja.

Doelgroep is een stel pubers die heel impulsief zijn weinig centen hebben, dus misschien dubbeltje eerste rang willen zitten?

Jij kan in een glazen bol kijken? Mensen willen betrouwbaarheid, goed prijs/kwaliteit, bekende naam? Mond op mond reclame is de beste methode? Wle het goedkoopst ja.

Doelgroep is een stel pubers die heel impulsief zijn weinig centen hebben, dus misschien dubbeltje eerste rang willen zitten?

nee mond op mond reclame is niet de beste methode.. maar een van de methodes die toegepast zullen worden, of je het wilt ofniet...

dus je moet betrouwbaar over komen anders gaan er verhalen in het rond dat je maar een beunhaas o.i.d. bent.. daarmee zul je niet meer klanten krijgen.. alleen maar minder...dus is het belangrijk om een positief imago te hebben..

het ligt eraan op welke doelgroep je je richt(daar kan ik niet over beoordelen,, dat is aan de webshop zelf de keuze) .. als je bijvoorbeeld ook sprint onderdelen aanbied zullen er niet alleen maar mannetjes komen die niet veel te besteden hebben.. je hebt verschillende consumenten.. en daar moet je op inspelen..

Mond op mond reclame is voor mij wel erg belangrijk

Ik heb nooit reclame gemaakt, en ik heb nu elke dag reparatie werk puur omdat mensen vertellen over ons en onze diensten.

Zolang je iedereen tevreden houd en mensen niet ziet als nummertjes komen de mensen wel,

En de meesste jeugd zit inderdaad op dubbeltje op de eerste rang en als je daar op inspeelt?

Mond op mond reclame is voor mij wel erg belangrijk

Ik heb nooit reclame gemaakt, en ik heb nu elke dag reparatie werk puur omdat mensen vertellen over ons en onze diensten.

Zolang je iedereen tevreden houd en mensen niet ziet als nummertjes komen de mensen wel,

En de meesste jeugd zit inderdaad op dubbeltje op de eerste rang en als je daar op inspeelt?

dan zul je ook je prijs aan moeten passen... dan heb jij een doelgroep die waarschijnlijk niks om andere elemente van de marketingmix geeft, alleen maar de prijs.. niet de plaats, product, promotie

Niet accepteren, ze moeten onderdelen retour nemen binnen 7 werkdagen. Erg leuk die 'puber in vaders schuur shops' maar service moeten ze wel leveren.

Zou je volgende keer even je leuke opmerkingen voor je willen laten?
Ik snap echt niet dat je het in je hoofd haalt om iets te zeggen over iemand terwel je mij helemaal niet kent.

Ik ga toch ook niks over jou bedrijf zeggen? Dat doe ik niet omdat ik ook jou service en jou zelf niet ken.

En nee, ik ben geen puber die in de schuur een shop heeft.
Heb je vragen kun je me mailen, info@tuning-parts.nl

En met ben is het al lang opgelost, zijn verhaal is iets anders dan het is gelopen maar dat krijg je altijd hier op het forum.

nee mond op mond reclame is niet de beste methode.. maar een van de methodes die toegepast zullen worden, of je het wilt ofniet...

dus je moet betrouwbaar over komen anders gaan er verhalen in het rond dat je maar een beunhaas o.i.d. bent.. daarmee zul je niet meer klanten krijgen.. alleen maar minder...dus is het belangrijk om een positief imago te hebben..

het ligt eraan op welke doelgroep je je richt(daar kan ik niet over beoordelen,, dat is aan de webshop zelf de keuze) .. als je bijvoorbeeld ook sprint onderdelen aanbied zullen er niet alleen maar mannetjes komen die niet veel te besteden hebben.. je hebt verschillende consumenten.. en daar moet je op inspelen..

Mond op mond reclame is de beste reclame die er is, tevens ook nog de goedkoopste. Jij hebt zeker je cursus langs je liggen? Je praat erg theoretisch hier.

Als ik als klant ergens moet bestellen kijk ik meestal naar de naam, euroscooters, jos dijkman, allemaal bekende namen. Dus de kans dat ik lang moet wachten of in de zeik word genomen is dan echt minimaal.

Verder zal ik NOOIT iets bestellen bij iemand die iets verkoopt uit de schuur bij zijn thuis, die mensen hebben geen voorraad wat ervoor zorgt dat ik langer moet wachten. Ik betaal liever meer voor een snelle levertijd en een goede service, dan minder betalen, en minimale service en lange levertijd hebben na aankoop.

Verder snap ik ook waarom ik meer betaal in een goed functionerend bedrijf, ze hebben een pand, voorraad, personeel, allemaal hoge kosten. Maar dan verwacht ik wel bij de aankoop en na de aankoop nog professionalisme van de verkopers.

Een online bedrijf kan zich ook niet zo makkelijk diversiëren tov concurrenten. Er is helemaal geen plaats, ze leveren allemaal hetzelfde product, dus moet het ofwel via promotie ofwel via prijs. Die prijs kunnen ze zelf niet aanpassen, want ze moeten uit de kosten geraken en aantrekkelijk blijven voor de concurrent. Online winkels zijn ERG afhankelijk van promotie dus. Daarom is het belangrijk dat ze goed en snel leveren vanaf de eerste klant, en ook nog eens goede service bieden. En daar is het ook nog eens een moeilijke markt voor, omdat je met pubers zit, die denken dat ze de koning van de wereld zijn, en alles goedkoop en NU! verwachten, en het bedrijfsleven voor geen moer snappen.

Mond op mond reclame is de beste reclame die er is, tevens ook nog de goedkoopste. Jij hebt zeker je cursus langs je liggen? Je praat erg theoretisch hier.

Als ik als klant ergens moet bestellen kijk ik meestal naar de naam, euroscooters, jos dijkman, allemaal bekende namen. Dus de kans dat ik lang moet wachten of in de zeik word genomen is dan echt minimaal.

Verder zal ik NOOIT iets bestellen bij iemand die iets verkoopt uit de schuur bij zijn thuis, die mensen hebben geen voorraad wat ervoor zorgt dat ik langer moet wachten. Ik betaal liever meer voor een snelle levertijd en een goede service, dan minder betalen, en minimale service en lange levertijd hebben na aankoop.

Verder snap ik ook waarom ik meer betaal in een goed functionerend bedrijf, ze hebben een pand, voorraad, personeel, allemaal hoge kosten. Maar dan verwacht ik wel bij de aankoop en na de aankoop nog professionalisme van de verkopers.

alleen met mond op mond reclame red je het niet.... maar ik ga hier niet verder op in zoals ik al zei...
:r tis half 5 en ikga naar huis.. morge weer een nieuwe dag..

owja geen cursus.. maar tijdens mijn opleiding leer ik ook wel 'iets'

alleen met mond op mond reclame red je het niet.... maar ik ga hier niet verder op in zoals ik al zei...
:r tis half 5 en ikga naar huis.. morge weer een nieuwe dag..

owja geen cursus.. maar tijdens mijn opleiding leer ik ook wel 'iets'

Zeker red je het niet alleen met mond op mond reclame, maar het is wel de beste en goedkoopste reclame die er is. Ofja dat zeggen de lectoren hier op school, ik weet niet als jij hier anders over denkt.

Verder is het een leuk gespreksonderwerp, kunnen heel wat mensen nog iets van opsteken hoe het nu echt in elkaar zit.

Verder zal ik NOOIT iets bestellen bij iemand die iets verkoopt uit de schuur bij zijn thuis, die mensen hebben geen voorraad wat ervoor zorgt dat ik langer moet wachten.

Snap je punt wel een beetje, Alleen de groothandels van tegenwoordig kunnen zo snel leveren dat jij als klant zijnde daar niks van merkt.

Gemiddelde levertijd is bijna altijd 2-3 dagen, als ik iets niet op vooraad zou hebben zou ik het altijd nog binnen 1 dag in huis kunnen hebben en gelijk aan jou door kunnen sturen dit duurt dan in totaal 3 dagen.

Ook als je bij euroscooters besteld is het ook meestal pas na 3 dagen in huis.
Dus kort samengevat, ik als webshop eigenaar die misschien niet 100% alles op vooraad heb kan netzo snel leveren als een euroscooters oid.

Ben het met je eens Dennis,

Tegenwoordig hebben wij al dealer met de importeurs bijna overal 24 uurs levering,

En heeft de klant het binnen 72 uur(3 dagen) in huis. En dat vind ik persoonlijk netjes. En ik denk dat mensen best 3 dagen op kappensetje willen wachten,

3 dagen gaat nog wel maar je hebt er ook bij die het dan pas na 2 dagen bijv laten bestellen bij die importeur omdat ze iets anders te doen hebben en dan zit je toch weer ong een week te wachten op je spullen, wat ik toch wel lang vind. Bij bekende shops heb je zoiets niet want daar is altijd wel iemand aanwezig die je bestelling opneemt.

Status
Not open for further replies.
Back