Online winkels + ervaringen

Status
Not open for further replies.

Divided

Banned
ik wil in deze topic even alle online scooter shops onderelkaar vermelden met evaringen .
dus als je nog sites kent die er niet in staat ,
post het liefst met evaringen

de online shops

Easyparts - www.Easyparts.nl
(veel pretspul om je scoot optimaal te style.
goede evaring mee , levertijd na betaling op ze minst 1.5 week, net kwa retouneren word niet moeilijk gedaan.)

scootparts/scooterparts - www.scootparts.nl/ www.scooterparts.nl
(veel verschillende vooral snelle onderdelen, goede evaringen gehoort, ook met retouneren,je heb ook mensen met slechte evaring maar meestal hoor ik alleen goede evaringen SNELLE levertijd)

de brommershop - www.de-brommershop.com
(ook aardig wat onderdelen voor scooters,incl. gebruikte dus goedkope onderdelen.

vhd parts - www.vdhparts.nl
(Erg goeie site, beetje onoverzichtelijk, maar hebben erg veel)

scoots - www.Scoots.nl
(Wel nette service na enkele dagen binnen )

50cc - www.50cc.nl
(Nette,snelle service,overzichtelijk)

racingparts www.racing-parts.nl
(moet goed zijn heb ik gehoort.)

opvoeren www.opvoeren.nl
(beetje klein ... evaring gevraagd?)

j-p-s www.J-P-S.nl
(overzichtelijk goede en nette service?)

slaomons-swierts http://www.salomons-swierts.nl
(beetje overzichterijk .EVARING gevraagd?)

Pim casteelen http://www.pimcasteelen.nl/
(heefd van alles(ook gebruikt) , iemand evaringen ?)

partonline http://www.partsonline.nl/
(iemand enige evaring hiermee ?)

wk scootercentrehttp://www.wkscootercentre.nl
(weinig keus voor mij nieuw iemand die me hier meer over kan vertellen?)

van de kruis scooter ondeerdelen
http://www.euroscooters.nl/shop
(snelle levering,nette klantenservice)

vf racing
http://www.vfracing.be
(hopeloos)

50snel
http://www.50snel.nl/
(ervaring gevraagd ?)

scooter-attack
www.scooter-attack.com
(duitse site, goedkoop,goede service)

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Espower.nl

1 bestelling geplaats vorige week woensdag (laat s'avonds). Vrijdag waren de onderdelen per rembours verzonden en ik heb ze zojuist binnen gekregen. In de tussentijd paar keer heen en weer gemaild voor status en met de vraag wanneer het spul verzonden kon worden en daarop telkens netjes kort en krachtig antwoord gekregen. Wel aan de duurdere kant maar voor de onderdelen die ik wilde had ik even geen keus... Denk dat ik hier wel vaker ga bestellen.

Scooterdiscounter.nl

1 bestelling geplaatst (ook vorige week woensdag). Betaald via Ideal. Gek genoeg geen emailbevestiging gekregen van de bestelling maar is wel terug te vinden op de website. Gemaild en nu twee keer gebeld (voicemailbox dus dan maar ingesproken) want status van de bestelling verandert niet dus nu heb ik nog steeds geen flauw idee waar ik aan toe ben en per wanneer ik mijn pakket kan verwachten. Ben er best wel pissig over nu want ik kan dus niet verder met mn reeds ontvangen onderdelen omdat ik het gereedschap van dít pakket nodig heb... :|
Afrader dus, want met deze tijd van internet, email en telefoon met voicemail vind ik niet dat er nog een excuus is om helemaal niets van je te laten horen als dat met klem verzocht wordt...

EDIT: Uiteindelijk na nog meer bellen en mailen vandaag een telefoontje gehad dat het wachten was op één onderdeel maar dat alles nu binnen is en vandaag verstuurd... Was één mailtje tussendoor nou zo moeilijk geweest, vraag ik me af? Maar goed, ben benieuwd wat er nog komen gaat dan;). Helaas geen tracktrace-nr gekregen (Espower mailde dit wel netjes door).

Easyparts.nl

19 oktober bestelling geplaatst. Gemaild voor een evt. levertijd gezien 3 van de zoveel artikelen niet op voorraad bleken te zijn en status "besteld" hadden. Krijg beleefd mailtje terug met uitvoerige uitleg maar uiteindelijk geen antwoord op mijn vraag. Niet eens een indicatie.
Dan maar een week gewacht, elke dag status van bestelde onderdelen checken: niets verandert.
Na een week weer gemaild, uitgelegd dat ik nu toch echt wel eens een indicatie levertijd wil hebben want ik rij nu met een lekke uitlaat. Weer ellenlange beleefde maar niets zeggende mailtjes terug gekregen, dus nog geen stap verder. Het enige wat ik had willen horen was iets van "we hebben bij leverancier geinformeerd maar die kan nog niets zeggen dus we houden je op de hoogte" ofzo en niet een lijst excuses en regeltjes. Op een gegeven moment had ik echt het idee dat ik een ingehuurd emailteam tegenover me had dat de hele dag niets anders deed dan mailtjes afketsen met standaard copy/paste replies ipv echt actie ondernemen om te achterhalen waar mijn onderdelen bleven... :( Dus dan maar elders besteld (zie boven) en gemaild dat de onderdelen die op voorraad waren opgestuurd konden worden en de rest gecancelled.

Krijg ik de volgende dag een telefoontje van de "grote baas" zoals hij zichzelf noemt :L, met de mededeling dat "we er geen zin meer in hebben" omdat ik teveel vragen stel en mailtjes stuur en dat stond m niet aan. De arrogantie spatte er vanaf en luisteren naar mijn kant van het verhaal wilde hij ook niet (kwam wéér aanzetten met diezelfde sh*t aan bureaucratie die ook in de mailtjes stond) dus uiteindelijk heb ik gezegd dat ik er dus ook geen zin meer in had zo en heb opgehangen. Oh en net DIE dag voordat hij me belde was de status van de onderdelen, met name de uitlaat, verandert naar "backorder" en kon meneer me ineens wel vertellen dat de uitlaat pas weer in december geleverd kon worden!

Echt te absurd voor woorden. Dus misschien als alles idd op voorraad is daar, dat alles dan goed gaat, maar wil je net ff dat beetje service en een duidelijk transparant antwoord op je vraag, forget it.

Hoop dat jullie er wat aan hebben ;).

Last edited:
Easyparts.nl

19 oktober bestelling geplaatst. Gemaild voor een evt. levertijd gezien 3 van de zoveel artikelen niet op voorraad bleken te zijn en status "besteld" hadden. Krijg beleefd mailtje terug met uitvoerige uitleg maar uiteindelijk geen antwoord op mijn vraag. Niet eens een indicatie.
Dan maar een week gewacht, elke dag status van bestelde onderdelen checken: niets verandert.
Na een week weer gemaild, uitgelegd dat ik nu toch echt wel eens een indicatie levertijd wil hebben want ik rij nu met een lekke uitlaat. Weer ellenlange beleefde maar niets zeggende mailtjes terug gekregen, dus nog geen stap verder. Het enige wat ik had willen horen was iets van "we hebben bij leverancier geinformeerd maar die kan nog niets zeggen dus we houden je op de hoogte" ofzo en niet een lijst excuses en regeltjes. Op een gegeven moment had ik echt het idee dat ik een ingehuurd emailteam tegenover me had dat de hele dag niets anders deed dan mailtjes afketsen met standaard copy/paste replies ipv echt actie ondernemen om te achterhalen waar mijn onderdelen bleven... :( Dus dan maar elders besteld (zie boven) en gemaild dat de onderdelen die op voorraad waren opgestuurd konden worden en de rest gecancelled.

Krijg ik de volgende dag een telefoontje van de "grote baas" zoals hij zichzelf noemt :L, met de mededeling dat "we er geen zin meer in hebben" omdat ik teveel vragen stel en mailtjes stuur en dat stond m niet aan. De arrogantie spatte er vanaf en luisteren naar mijn kant van het verhaal wilde hij ook niet (kwam wéér aanzetten met diezelfde sh*t aan bureaucratie die ook in de mailtjes stond) dus uiteindelijk heb ik gezegd dat ik er dus ook geen zin meer in had zo en heb opgehangen. Oh en net DIE dag voordat hij me belde was de status van de onderdelen, met name de uitlaat, verandert naar "backorder" en kon meneer me ineens wel vertellen dat de uitlaat pas weer in december geleverd kon worden!

Echt te absurd voor woorden. Dus misschien als alles idd op voorraad is daar, dat alles dan goed gaat, maar wil je net ff dat beetje service en een duidelijk transparant antwoord op je vraag, forget it.

Hoop dat jullie er wat aan hebben ;).

Denk dat je idd net ff pech gehad hebt, ik heb zeer goede ervaringen met easyparts.Het is idd allleen jammer dat als ze delen van je bestelling niet op voorrraad hebben, ze de rest ook/laat versturen 8P Ik vind er verder gewoon niks mis mee, maar ieder zijn mening natuurlijk O-)

http://www.scooterpowershop.nl/

Hier kan ik helaas niets goed over zeggen zoals je hieronder wel kan lezen:

http://www.scooterpowershop.nl/

Ik zit met een vrij groot probleem i.v.m. de webshop.

Dinsdag 31/07/07 heb ik een bestelling geplaatst en kreeg ik deze e-mail:
5xg74sl.jpg

Woensdag 01/08/07 schreef ik het geld (219,00 euro) over, aangezien ik de AIM teller vrij dringend nodig had.
6cs1wd0.jpg

Zaterdag 04/08/07 kreeg ik een e-mail met een order status update.
Nieuwe status: in behandeling
30vn7gh.jpg

Diezelfde dag kreeg ik een nieuwsbrief, waarin stond dat bestelde onderdelen afgehaald kunnen worden op meeting Heule en meeting Harelbeke.

Meteen een e-mail teruggestuurd en donderdag 09/08/07 kreeg ik antwoord:
4mv6epy.jpg

Zondag 12/08/07 was ik aanwezig op meeting Heule, eens langsgegaan bij de shop om te vragen of de teller soms binnen was en of jullie hem meehadden. Jammergenoeg was hij nog steeds niet binnen.

Zondag 26/08/07 was ik ook aanwezig op meeting Harelbeke, eens langsgegaan bij de shop om te vragen of de teller soms al binnen was en of jullie hem meehadden. Jammergenoeg was hij nog steeds niet binnen.

Zaterdag 08/09/07 stuurde ik nogmaals een e-mail en kreeg ik helaas weer slecht nieuws i.v.m. de AIM teller:
53a6f5s.jpg

Jammergenoeg brachten jullie mij een week later niet op de hoogte.

Donderdag 20/09/07 stuurde ik dus zelf een e-mail met de vraag naar meer nieuws.
Maandag 24/09/07 kreeg ik antwoord:
2hfjiuq.jpg

Aangezien ik enkel een AIM teller nodig had, stuurde ik een e-mail met de vraag of jullie het geld wouden overschrijven. In de e-mail gaf ik al mijn nodige gegevens op.

Zondag 30/09/07 kreeg ik een e-mail dat het geld wat overgeschreven:
4r0x16d.jpg

Vrijdag 12/10/07 had ik nog steeds geen geld ontvangen, nochtans duurt het maar enkele (werk)dagen om een buitenlandse overschrijving te ontvangen. Tijd voor nog een e-mail te sturen:
4opwh9h.jpg

Tussen 12/10/07 en vandaag (30/10/07) heb ik nog eens een e-mail gestuurd dat ik nog steeds geen geld ontvangen heb en of jullie het nogmaals wouden controleren.
Op deze e-mail heb ik nog steeds geen antwoord gekregen.

Hopelijk kan ik via deze weg alles inorde krijgen zoals het hoort.

Met vriendelijke groeten

Matthias De Ridder

Dit bericht had ik dus ook op hun forum gepost in een topic waar problemen ivm de shop,... gemeld mogen worden.
M'n bericht werd onmiddelijk verwijderd en las ik de volgende reactie:

is al opgelost! ontopic
[snapback]209847[/snapback]​

Vandaag de dag nog (06/11/07) steeds geen geld ontvangen.

Wat een kut bedrijf !
Ik heb er al veel meer rare verhalen over gehoord en dit is er dus weer 1.
Maar jij hebt genoeg bewijs dus ik zou egwoon naar de politie stappen.

Bij scootparts heb ik na vele problemen (hun fout) eindelijk na vele weken de goede lagers binnen.
Maar de extra verzendkosten die ik heb moeten maken omdat HUN de verkeerde spullen hebben geleverd heb ik niet terug gehad.
Ik bestel daar ook nooit meer.
Ik blijf gewoon bij euroscooters.nl
Heb daar nog nooit problemen gehad,.

@ Mennø: als ik morgen het geld niet ontvangen heb, dan ga ik er eens naar bellen.
Vandaag had ik ook al eens gebeld, maar er nam niemand op.

Als er morgen niets goed afgesporken en beloofd kan worden dat het SNEL inorde gemaakt zal worden, dan ga ik uiteraard verdere stappen nemen. Ik heb genoeg bewijsmateriaal, zij hebben geen poot om op te staan.

Verder ben ik zeer tevreden over de service van http://www.mopshop.de/ en van http://www.espower.nl/
Beiden snelle levertijd, goed ingepakt, goed op de hoogte van orderstatus updates,... echt helemaal top.
Op beiden al verschillende keren besteld.

@ Mennø: als ik morgen het geld niet ontvangen heb, dan ga ik er eens naar bellen.
Vandaag had ik ook al eens gebeld, maar er nam niemand op.

Als er morgen niets goed afgesporken en beloofd kan worden dat het SNEL inorde gemaakt zal worden, dan ga ik uiteraard verdere stappen nemen. Ik heb genoeg bewijsmateriaal, zij hebben geen poot om op te staan.

Ik wil geen goed woordje doen ofzo hoor, maar ik weet toevallig dat ze er mee bezig zijn.
Dat er niet opgenomen werd, heeft er mee te maken dat ze vanaf donderdag t/m zaterdag open zijn. en vanaf 1 december gewoon elke dag.
Misschien kan ik je er mee helpen. :#

Ik wil geen goed woordje doen ofzo hoor, maar ik weet toevallig dat ze er mee bezig zijn.
Dat er niet opgenomen werd, heeft er mee te maken dat ze vanaf donderdag t/m zaterdag open zijn. en vanaf 1 december gewoon elke dag.
Misschien kan ik je er mee helpen. :#
Waarmee precies zijn ze bezig?

Woensdag 11/07/07 heb ik WEER een e-mail gestuurd:
"Beste,

Ondertussen zijn we weer één week verder. Dit lijkt mij voldoende om uitgezocht te hebben wat er is misgelopen met de terugbetaling. Ik hoop bij deze zo snel mogelijk (ten laatste morgen) hierover op de hoogte gebracht te worden.

Met vriendelijke groet,
Matthias De Ridder"

Donderdag 12/08/07 GEEN e-mail ontvangen dus heb ik zelf via telefoon contact opgenomen.
Ze vroegen om een e-mail te sturen. Ik zeg "ik heb u een e-mail gestuurd..."
Hij zegt: we zitten met computerstoornissen

Tjaaa, waarom vraagt hij dan om een e-mail te sturen als hij weet dat hij met computerstoornissen zit. Smoesjes vertellen kunnen ze goed.

Voor alle zekerheid meteen na het telefoongesprek dezelfde e-mail nogmaals doorgestuurd:
"Beste,

Aangezien u mij hierjuist aan de telefoon vertelde dat u computerstoringen heeft stuur ik de e-mail die ik u gisteren reeds stuurde nogmaals:

Ondertussen zijn we weer één week verder. Dit lijkt mij voldoende om uitgezocht te hebben wat er is misgelopen met de terugbetaling. Ik hoop bij deze zo snel mogelijk (ten laatste morgen) hierover op de hoogte gebracht te worden.

Met vriendelijke groet,
Matthias De Ridder"

Geen reactie meer op gekregen.

Nogmaals gebeld.
Morgen ging de administratie er zijn en gingen ze zowel telefonisch als per e-mail contact met me opnemen.
Vraag ik: ik dacht dat jullie meer een tweemanszaak hadden...?
Hij zegt: nee, we zijn best een aardig groot bedrijf.

Komop, net of er bij een online shop 200 mensen werken. Vandaar dat ze maar 3/7 dagen open zijn...

Vandaag geen e-mail nog telefoon gehad van hun.

Aangezien ze mij steeds afschepen en hun beloftes steeds NIET nakomen ben ik genoodzaakt verdere stappen te nemen.

Euroscooters.nl gewoon een top winkel

me hele sprintsetup daar besteld,en ben al heel lang vaste klant bij euroscooters.

nooit problemen gehad,klantvriendelijk ,snelle service,en alles gewoon perfect !

als je hier vaste klant bent dan kent de winkel je ook onder andere een beetje wel .

(@ik heb bij euroscooters 1 keer iets teveel betaald een bedrag @150 euro, was een fout van mij namelijk,ze stuurde me meteen een email of ik even me bankgegevens doorwilden geven dat ze het weer terug konden boeken.

en ja dat doet deze zaak ,meteen binnen 2 dagen had ik ht geld gewoon weer netejs binnen .ECHT GEWOON TOP WINKEL.

IK HEB NOG NOOIT BIJ EEN ANDER SITE BESTELD,NOOIITTTTT

OMDAT IK SIMPELWEG DE ANDERE SHOPS GEWOON HELEMAAL NIET VERTROUW,WANT IK GA NIET SMEKEN VOOR MIJN BESTELLING DIE IK MAAK.

HOPPA BETALEN IS METEEN OPSTUREN GEEN SMOEJES,MITS HT OP VOORRAAD IS

ook al gaat het om iets kleins gewoon euroscooters voor mij ,niks anders !

Waarmee precies zijn ze bezig?

Woensdag 11/07/07 heb ik WEER een e-mail gestuurd:
"Beste,

Met vriendelijke groet,
Matthias De Ridder"

Donderdag 12/08/07 GEEN e-mail ontvangen dus heb ik zelf via telefoon contact opgenomen.
Ze vroegen om een e-mail te sturen. Ik zeg "ik heb u een e-mail gestuurd..."
Hij zegt: we zitten met computerstoornissen

Tjaaa, waarom vraagt hij dan om een e-mail te sturen als hij weet dat hij met computerstoornissen zit. Smoesjes vertellen kunnen ze goed.

Voor alle zekerheid meteen na het telefoongesprek dezelfde e-mail nogmaals doorgestuurd:
"Beste,

Aangezien u mij hierjuist aan de telefoon vertelde dat u computerstoringen heeft stuur ik de e-mail die ik u gisteren reeds stuurde nogmaals:

Met vriendelijke groet,
Matthias De Ridder"

Geen reactie meer op gekregen.

Nogmaals gebeld.
Morgen ging de administratie er zijn en gingen ze zowel telefonisch als per e-mail contact met me opnemen.
Vraag ik: ik dacht dat jullie meer een tweemanszaak hadden...?
Hij zegt: nee, we zijn best een aardig groot bedrijf.

Komop, net of er bij een online shop 200 mensen werken. Vandaar dat ze maar 3/7 dagen open zijn...

Vandaag geen e-mail nog telefoon gehad van hun.

Aangezien ze mij steeds afschepen en hun beloftes steeds NIET nakomen ben ik genoodzaakt verdere stappen te nemen.

Ik vind het egt wel een drama zaak daar man,wat een gezeik ,je zult wel spijt hebben gekregen of niet ....??

Ik vind het egt wel een drama zaak daar man,wat een gezeik ,je zult wel spijt hebben gekregen of niet ....??
Ik snap het ook niet goed, als ze met mijn probleem bezig zijn, dan kunnen ze het meteen oplossen. Dit sleept al meer dan een maand aan...
Hoe langer dit duurt, hoe meer ze hun imago schaden.

Aangezien ze de laatste dagen hun beloftes al helemaal niet meer nakomen, ga ik contact opnemen met de politie in Nederland en uizoeken welke stappen ik nog kan ondernemen.
Ik heb tenslotte genoeg bewijsmateriaal, ik sta vast in m'n schoenen.

opvoeren.nl

Redelijk veel keus, uitlaat besteld en 2 dagen later binnen. Was alleen de verkeerde, na wat emails uitlaat teruggestruurd en 3 dagen later had ik de juiste uitlaat binnen. Ook altijd antwoord op emails binnen een dag.

Vervolg van mijn slechte ervaring met http://www.scooterpowershop.nl/
--> http://www.internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?num=1194735931/0#0

Ik had dus mijn verhaal gedaan op het forum van internetoplichting. Toen werd het blijkbaar voor scooterpower duidelijk dat het echt menes was en dat ik verdere stappen ging nemen (Nederlandse politie op de hoogte brengen + een civiele procedure opstarten).
Het geld kon plots toch héél snel overgeschreven worden, en dat op een zondagavond... sterk werd geleverd mannen!

Bij deze wil ik iedereen waarschuwen, http://www.scooterpowershop.nl/ heeft een service om voor te huilen.
Houden je lang aan het lijntje, laten niets van zich horen, vertellen je smoesjes en ze schepen je maar al te graag af.

Althans mijn ervaring met hun, en ik heb dit topic eens doorgelezen en er valt blijkbaar meer slecht over te lezen dan goed.

scooterdiscounter.nl: Veel 2de hands en nieuw spul, veel keus. Jammer dat de producten een stuk minder zijn dan de keus. Ik had een 2de hands "in goede staat zijnde" voorkap voor mn Neo's besteld, betaald via IDeal (35 euro). Na een week niks gehoord te hebben (zelfs geen betalingsbevestiging) heb ik ze een mail gestuurd. Na even puzzelen (info@scooterdiscounter.nl is met een C tussen de S en O zweefkezen) kreeg ik 2 dagen later een mailtje dat ze een storing hadden gehad en dat de kap snel werdt opgestuurd.

De volgende dag kwam ie binnen, maar wat bleek.... 1 van de ophangpunten was afgebroken, dus hebben ze een boor gepakt, een gat geboord op de hoogte van het schroefgat, dat in een doos gepleurt en verstuurd :X met als gevolg dat ik nu met een tie-wrap door mn voorkap rondrij ;( (foto was wel kap in perfecte staat :|)

Kan beter Gasten 8P

Status
Not open for further replies.
Back