This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Ongeluk scooter meeting E'hoven

Tsja... sommigen die het ECHT als hobby zien van 18+ zijn vaak nog steeds onverantwoord bezig. Vaak geen verzekering onder het motto van "ik rijd toch amper/nooit". Of ze hebben wel een verzekering maar er word toch niet uitbetaald omdat de scoot opgevoerd is. Wat je ook doet, je bent toch een risico op straat met je scooter... of je nou 16 of 36 bent. Opvoeren is dus gewoon onverantwoord, het KAN altijd een keer fout gaan.

Ps: Ik ben zelf geen haar beter hoor, heb ook een snelle scoot waar amper op gereden wordt en die niet verzekerd is
 

Je zult ooit ervaring op moeten doen. Of je nou 16 of 20 bent en tijdens die periode heb je wat meer kans dat het mis gaat. Ik heb altijd defensief gereden. Als ik terug kijk vind ik dat ik normaal gereden heb. Tuurlijk heb ik regelmatig hard gereden. Maar dat gebeurde in situaties waar het kon. Maar neemt niet weg dat er toch iets mis kan gaan.

En waarom zou ik het aannemen? Ik ben zelf ook al de 20 gepasseerd. Misschien dat jij niet zo bekwaam bent als je dacht
:| . Maar dat geld niet voor alle anderen. (spreek voor jezelf)
 
Originally posted by Bart
...

En waarom zou ik het aannemen? Ik ben zelf ook al de 20 gepasseerd. Misschien dat jij niet zo bekwaam bent als je dacht
:| . Maar dat geld niet voor alle anderen. (spreek voor jezelf)

Laat maar, er zijn altijd mensen die het gewoon niet willen begrijpen.
Het heeft ook geen zin.

En zoals ik al had gezegt, ik was niet het figuur dat met scooterrijden begon en na een maand al een 100km/h rijdende scooter moest hebben.

Verder heb ik in bijna 8 jaar tijd nooit brokken gemaakt, dus begin niet over bekwaamheid te spreken.

De meeste (dus niet IEDEREEN) want de meeste mensen hier zijn slimme jongens toch? Weten niet eens hoe ze de remmen van hun scooter optimaal moeten benutten.
En dat wil wel 100 km/h rijden. Geen wonder dat er zoveel doden vallen.

Het is gewoon goed dat er een scooter praktijk examen komt.

Maar goed, ik houd het in dit topic verder voor gezien, want ik zie de buien al hangen.

Jammer alleen dat iedereen het op de kwaadschikse manier wil leren.

Maar ja mensen die echt niet kunnen rijden en een gevaar zijn voor andere weggebruikers, krijgen vroeg of later door hun eigen gedrag wel een keer een zwaar ongeluk en ruimen zo zichzelf (lees: het gevaar) zelf wel op.
 
ja, daar ben ik het volkomen mee eens, ik ben nu zelf net 17, en rij nu al een jaar scooter. De eerste maand heb ik nooit harder dan 50 km/h gereden. Later ging ik onbegrensd (80 ofzo). Nu ben ik bezig met mijn nieuwe setup, en hoop ik de 100 digi te halen. Ik heb nog nooit een ongeluk gehad (wel een schuiver maar dat heeft iedereen wel eens gehad).

Als je de eerst maand(en) gewoon rustig rijd, dan kun je ervaring op doen, en met kleine stappen omhoog in de snelheid.......


PS , ik heb begrepen dat het manneke weer fijn thuis zit.........
 
Originally posted by MasterM
daarom zijn autoverzekeringen ook zo duur voor mensen van rond de 19, en daarom geld er voor mensen beneden de 21 ook nog een max. vermogen bij een motor

onder de 20 ..