Ongeluk scooter meeting E'hoven

Originally posted by Wokkel @ Sr
ja maar mijn reiervaring in het weiland heeft me soms wel geholpen...

als het bv glad was en ik gleed.. wist ik hoe ik moest reageren.. ben welleens de bocht uitgevlogen in het donker... door de berm.. altijd overeind gehouden...

dat bedoel ik ermee te zeggen.. de meesten raken in paniek als er iets onverwachts gebeurt.. en dat is dom want dan ga je op je bek.

Niet persoonlijk bedoelt ofzo, maar stel nou dat het wel een keertje fout was gegaan dan? Die knul van het ongeluk dacht waarschijnlijk ook dat hij wel wist hoe hij moest reageren, en had misschien ook al wat rij-ervaring
 
Originally posted by TresurP
Niet persoonlijk bedoelt ofzo, maar stel nou dat het wel een keertje fout was gegaan dan? Die knul van het ongeluk dacht waarschijnlijk ook dat hij wel wist hoe hij moest reageren, en had misschien ook al wat rij-ervaring

je hebt gelijk!:rolleyes: :rolleyes:
 
Originally posted by TresurP
Niet persoonlijk bedoelt ofzo, maar stel nou dat het wel een keertje fout was gegaan dan? Die knul van het ongeluk dacht waarschijnlijk ook dat hij wel wist hoe hij moest reageren, en had misschien ook al wat rij-ervaring

Rijervaring of niet, who cares, je zal het toch ooit op moeten doen... Als je door rood rijdt dan loop je de kans dat het mis gaat. En als er dan een voetganger aan komt stopt die als het mee zit. Maar een trein of vrachtwagen kan niet eventjes stoppen.

Ik snap het zoiezo niet dat je door rood rijdt met iemand achterop.

Naar mijn mening heeft het ongeluk niets met de meeting te maken. Hij had net zo goed op straat rond kunnen hangen en kunnen vluchten voor de politie. Of op weg naar school een rood licht kunnen negeren....

Gelukkig is de media tegenwoordig lekker objectief. Dat is de reden dat ik niet eens meer naar het journaal kijk maar liever discovery aanzet ofzo.

OVerigens net zo objectief als veel mensenvan dit forum. Een ilegale meeting in Acht of Bleiswijk kan wel. MAar als anderen een keer iets organiseren en er wat fout gaat omdat 1 of andere debiel op een scooter rijd met een iq lager dan kamertemperatuur een domme actie uithaalt kan het ineens niet. :rolleyes:
 
Originally posted by zjonnie
Blijf je denk ik toch houden met 16 jarige pubertjes :(

Ik vindt dit niet helemaal terecht, k wil hier geen discussie over ofzo, maar er zijn ook een heleboel "16 jarige pubertjes" die wel gewoon rijden, en dit is in mijn ogen hetzelfde als bijv. bij discriminatie, iedereen over een kam scheren.
K snap wel waarom je dit zegt, maar dat is gewoon zo in een maatschappij, de goed moeten altijd leiden onder de slechte.
 
De leeftijd heeft er idd weinig mee te maken, ik ken gasten van 21,22 jaar die nog minder verandwoordelijkheids gevoel hebben dan de gemiddelde 16 jarigen.
 
Hier word nou wel telkens geroepen van 11 en 14 jaar idd, maar ik denk dat die jongen dat ook had gedaan als hij 16 was... Als zo'n ventje een beetje loopt te patsen dan doetie dat dan ook nog wel. Maar 't is precies wat Bart zegt, al die andere gare meetings die georganiseert worden hoor je niemand over, maar nu t een keertje fout gaat begint iedereen van illegaal en zonder helm en zonder certificaat en niet goed georganiseerd...
nou, ik ben op de meeting in ter Aar geweest, en ik vindt t echt een wonder dat het daar niet is fout gegaan. Daar reed net zo goed een hoop mensen zonder helm, slecht georganiseerd, geen enkele keer een georganiseerde sprint oid. iedereen reed kris kras door elkaar ! Daar hoor je dan (bijna) niemand over, maar als t fout was gegaan, dan is het weer hun schuld dat scooterrijders in slecht daglicht worden gesteld...
 
Originally posted by Aprilia SR 2ooo
Hier word nou wel telkens geroepen van 11 en 14 jaar idd, maar ik denk dat die jongen dat ook had gedaan als hij 16 was... Als zo'n ventje een beetje loopt te patsen dan doetie dat dan ook nog wel...

Niet waar, kind van zo'n leeftijd ziet daar het gevaar niet van in, Ik weet zeker dat als jij toen je 14 was de kans kreeg om op een puch oid ff te rijden, (eventueel zonder helm) het ook had gedaan.. Omdat je dat dan nou eenmal helemaal cool vond..

2 Jaar leeftijdverschil lijkt niks, maar in zo'n periode kan je heel veel veranderen, bijv qua verantwoordelijkheid..
 
Last edited:
Lars heeft helemaal gelijk
Vroeger reed ik ook op een puchie onverzekerd en meestal zonder helm toen ik 15 was omdat dat gewoon veel leuker en spannender is als legaal rijde
Maar nu ik 16 ben en al langer op scooter rij hebk al ingezien dat dat echt niet kan
Denk ook bij mezelf: Hoe hebk dat nou weer kunne doen omdat er nu zoveel joden zijn dus zonder mogelijkheid zonder helm en verzekering zou kunne rijde:p zker niet opgelet toenk 15 was:p
Maarja dat kan dus echt niet jammer dat kinderen onder de 16 dat ook niet begrijpe
 
Originally posted by zjonnie
Blijf je denk ik toch houden met 16 jarige pubertjes :(

hier kan ik dus pissed om worden.. ik snap niet wat het verschil is tussen 16jarige "pubertjes" en iemand van 19 of iets dergelijks..
waarom zou iemand van 16 nou niet gwoon normaal kunnen rijden? ken genoeg mensen van rond de 16 en die rijden ook niet gevaarlijk ofzo.. iemand van 19 ken zichzelf net zohard doodrijden als iemand van 16.. maargoed

*ontopic*
verder wens ik die dude sterkte.. tis wel kutje, misschien had die politie idd gwoon ff een praatje willen houden ofzo..
 
Het is idd waar dat iemand van 21 zichzelf ook kapot had kunnen rijden. Die koopt eem motor, rijd te hard, politie ziet het, gaat erachter aan, en KABOEM ... in de vangrail !
In dit geval is er precies hetzelfde gebeurt alleen waren deze "kinderen"gewoon wat jonger, en zullen waarschijnlijk WEL een grotere KANS hebben om een ongeluk te krijgen als ze rijden zonder rijervaring.
Je kunt vanuit je theorie niet weten hoe een scooter of brommer rijd. Je hebt net je certificaat gehaalt, en mag eindelijk rijden. Vervolgens ga je naar je vrienden toe, en doet wat stoer met je scooter... Je kunt dan dus ook een ongeluk krijgen, net zo goed als een 21 jarige die net zijn motorrijbewijs heeft gekregen.
Het enige "voordeel" dat een 21 jarige op motor heeft is dat hij een praktijk examen heeft gedaan, hetgene wat ze ook zouden doen met scooters....
:!

offtopic
hoest idd met die jochies ?
/offtopic
 
Originally posted by sr racing team
Het is idd waar dat iemand van 21 zichzelf ook kapot had kunnen rijden. Die koopt eem motor, rijd te hard, politie ziet het, gaat erachter aan, en KABOEM ... in de vangrail !
In dit geval is er precies hetzelfde gebeurt alleen waren deze "kinderen"gewoon wat jonger, en zullen waarschijnlijk WEL een grotere KANS hebben om een ongeluk te krijgen als ze rijden zonder rijervaring.
Je kunt vanuit je theorie niet weten hoe een scooter of brommer rijd. Je hebt net je certificaat gehaalt, en mag eindelijk rijden. Vervolgens ga je naar je vrienden toe, en doet wat stoer met je scooter... Je kunt dan dus ook een ongeluk krijgen, net zo goed als een 21 jarige die net zijn motorrijbewijs heeft gekregen.
Het enige "voordeel" dat een 21 jarige op motor heeft is dat hij een praktijk examen heeft gedaan, hetgene wat ze ook zouden doen met scooters....
:!

offtopic
hoest idd met die jochies ?
/offtopic


Tja je kunt natuurlijk ook als 21 jarige proberen met een astra over een vangrail heen te komen.....
 
Originally posted by Valero$$i-Rulez
dat van het meteen wegrijden als je politie ziet, is cker geen optie, maar al helemaal bij ons bij 3bond(industieterrein) 1 heel peleton ME werd in gezet voor 4 scooters:rolleyes: (dan praat je cker niet over 1 meeting)
dit was heel erg overdreven, niemand kon ook maar ergens heen, sleutels van scooters alles werd afgepakt lees ook...

http://www.stroobach.com/112groningen/Artikel.php?id=527

masl

3 bond was echt een kansloze actie van de politie :s Was je trouwens ook in hgk en in de held? Binnenkort weer 1 vlakbij hgk he. Wie ben je trouwens?
 
erg triest dit... zo krijgen wij weer een slechte naam :/
en wat zitten jullie eigenlijk altijd maar bezig over "pubers van 16". Ik ben er ook zo eentje maar sinds kort wel 17 en ik moet zeggen.. ze zijn niet allemaal zo. Ook ik heb ondertussen al problemen gehad met meneer agent op zen stoere moto maar mij zag je nooit wegrijden als een halve gek. Ik zou alleen mijn eigen leven in gevaar brengen daarmee, en dat is het toch nog altijd niet waard volgens mij. Door eerder vriendelijk te zijn heb ik al meer geluk gehad dan moest ik agressief hebben weggereden, dat ben ik bijna zeker. En ik ken er nog die vriendelijk blijven staan. Dus scheer ons, de pubers, niet allemaal over dezelfde kam heen, je was er vroeger toch ook één :)
( jammer dat er toch wel pubertjes zijn die hun leo ZX zo stoer vinden en dus als een gek wegscheuren als ze onze blauwe vrienden zien komen :| )

io, X
 
Schrikreactie, als je meneer in blauw uniform ziet is het zo 'schrikwekkend' dat je der niet eerst kalm over nadenkt of je nou nuchter blijft staan of weg rijd.
 
Originally posted by swinz
hier kan ik dus pissed om worden.. ik snap niet wat het verschil is tussen 16jarige "pubertjes" en iemand van 19 of iets dergelijks..
waarom zou iemand van 16 nou niet gwoon normaal kunnen rijden? ken genoeg mensen van rond de 16 en die rijden ook niet gevaarlijk ofzo.. iemand van 19 ken zichzelf net zohard doodrijden als iemand van 16.. maargoed

*ontopic*
verder wens ik die dude sterkte.. tis wel kutje, misschien had die politie idd gwoon ff een praatje willen houden ofzo..

Feit is dat MEER 16 jarige onverantwoord rijden.
Feit is dat MEER 19 jarige verantwoord rijden.
 
Tis ook een feit dat de meeste 19 jarige nogsteeds onverantwoord rijden.. Denk dat als je onverantwoord rijd op je 16de met een scooter, dat je dat ook doet als je 3 jaar ouder bent, maar dan met je auto.

Natuurlijk niet iedereen :rolleyes: maar de meeste
 
Originally posted by Jowie
Tis ook een feit dat de meeste 19 jarige nogsteeds onverantwoord rijden..

daarom zijn autoverzekeringen ook zo duur voor mensen van rond de 19, en daarom geld er voor mensen beneden de 21 ook nog een max. vermogen bij een motor
 
Originally posted by MasterM
daarom zijn autoverzekeringen ook zo duur voor mensen van rond de 19, en daarom geld er voor mensen beneden de 21 ook nog een max. vermogen bij een motor

Wordt/is dat inmiddels al niet 23/24?

Trouwen mensen, dat van die leeftijden. Alleen al hoe de meeste "16 jarige" erop reageren, geeft al antwoord op de vraag.

Maar wijsheid komt met de jaren en als die nu 16 jarige straks 20+ zijn, dan zullen ze zelf wel inzien, dat ze toch niet zo bekwaam waren als ze dachten.

Daarvoor ben je nou eenmaal een eigenwijze puber.

Maar goed, neem het aan of niet. Er kan alleen gezegt worden: we spreken mekaar nog wel.
 
Back
Top