This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Ongeluk scooter meeting E'hoven

mjah... aan de ene kant snap ik ze wel... je bent nergens meer veilig voor die juten.... eht enige wat ze hier doen is op je jagen.. ook al rijd je rustig 30 houden ze je nog aan.. niet normaal meer.. die joden moeten maar eens wat anders gaan controleren... veiligheid ofzo... of op heterdaad betrappen...

aan de andere kant is het natuurlijk superdom van die kindertjes...

ik zelf reed op mijn 13e al brommer op eigen terein soms wat.. op mn 14e heb ik 125cc mtx gereden in het weiland en afgelegen weggetjes.. en natuurlijk stiekum welleens de weg op ik heb ook 70cc runner gehad op mijn 14e.. ik weet/wist hoe ik ermee om moest gaan...

het is maar net hoe je denkt... op mijn 15e was ik best vaak illigaal op de weg.. maar ik weet/wist wel wat ik kon doen en laten, en hoe mijn scoot op bepaalde dingen reageerd

het ligt niet aan de leeftijd... maar gewoon aan hoe je bent... ik ken genoeg lui die rijden als een debiel... en die moeten gewoon van de weg...
 
Originally posted by Stealth-EVO50
Misschien ook wel lekkere vrienden die ze hebben, wie leent nou zijn scooter uit aan een knaapje van 14 :? Vaak interesseert het die ouders allemaal niks zolang ze maar uit huis zijn.


Precies zo is het idd.
Zolang de blagen maar voor de deur zn opgerot vinden veelste VEEL ouders alles best totdat puntje bij paaltje komt en er BIJV een dodelijk ongeluk uit komt dan word er pas nagedacht ik zie dat jammr genoeg maar al tevaak die ouders8P
 

En waarom denk je dat dat is..?
 
Sprinten is voor hen gelijk aan racen...
Denk niet dat er 1 meeting (legaal of illegaal) geen gewilde of ongewilde sprints zijn dus...
 
Offtopic/
Ik vind dat ze de leeftijd voor scooters mogen verhogen naar 17 maar dat er dan ook opgevoerd(max 50cc) mag worden... En dat daar voorafgaand er een certificaat wordt uitgegeven voor goed rijgedrag, wat wordt beoordeeld op basis van boetes/ongelukken (die de desbetreffende persoon op zijn naam heeft staan) en na 1 jaar (dus vanaf 18 ) onbegrensd opgevoerd mag worden... Je mag immers ook (max) een 125cc motor halen...
/Offtopic

Wie was hier trouwens bij? Misschien werd er nog geen eens gesprint...Alleen geshowed, dat kennen wij hier ook wel...Niet dat dat wegneemt dat dit onverantwoordelijk gedrag is...Maar vertel jij dat maar aan een 14/11 jarige...En sommigen hier zitten die ouders ook al kwalijk te nemen, terwijl niemand hier de situatie precies weet, voor hetzelfde geldt dat de ouders misschien helemaal niets in de gaten hadden dat hun kinderen op scooters reden...Ik zeg neit dat het cker zo is, maar het zou best kunnen... Ik hoop dat het helemaal goed met ze komt, en ze zullen cker geleerd hebben van daden...Ik heb zeker wel medelijden met ze, ook al worden wij benadeeld (stel je eens voor dat jij daar zou liggen).....................Ik neem alleen de persoon die zijn scooter heeft uitgeleend alles kwalijk voor wat er hier is gebeurd, en dat de ouders maar eens een goed gesprek moeten gaat voeren met deze persoon.
 
Last edited:
ik merk tegenwoordig dat een aantal ouders het echt nix kan maken of hun kinderen OF met een vet opgevoerde scooter rijden onder de 16 OF dat ie gestolen is OF dat ie zonder helm rijdt...

ouders doen vaak heel erg onverschillig... triest..
 
Nog steeds jammer dat de regering niet inziet dat er ook jongeren zijn die wel verantwoordelijk rijden, en zich aan de regels houden.
Mja er zijn mensne die zijn wel braaf en de anderen weer niet, waardoor de braverikken dus worden meegesleurd in het algemene scooterrijders beeld.

*offtopic*
Hoorde nog wat leuks op school, jongen was aangehouden moest op de roller. had hij 2kw.
Wilden ze zijn scooter in beslag nemen, heeft ie nee gezegd deden ze het ook niet 8P
 
Originally posted by rieju-pim
*offtopic*
Hoorde nog wat leuks op school, jongen was aangehouden moest op de roller. had hij 2kw.
Wilden ze zijn scooter in beslag nemen, heeft ie nee gezegd deden ze het ook niet 8P

of zo'n verhaal ook werkelijkheid is...
 
offtopic:

ja mag.. ligt eraan waar.. ben 2x op 1dag gepakt een x... 2 keer 2kw op 1 dag derde ker maar niet doorgereden hehe
 

Sorry Inne, maar dit vind ik dus echt een kortzichtige opmerking van je.

Als ouder zijnde van een 16jarige puber KUN je niet alles meer controleren. Ouders zijn niet altijd thuis en kinderen sneeken dus altijd wel even weg als paps en mams niet thuis zijn. Hetzelfde geldt voor die helm: kind rijdt thuis netjes weg met helm om hem vervolgens om de hoek af te zetten (echt waar!) tja, wat moet je dan als ouder???? Je puber heel z'n leven aan't handje vasthouden.

Dat ouders hun kinderen niet aanspreken/straffen als ze ontdekken dat ze een van deze dingen gedaan hebben is een andere zaak. Maar dan nog, veel kinderen zullen het net zo hard opnieuw doen...
 
Wat heeft iedereen toch tegen de politie? Met dit soort geintjes als illegale meetings overtreed je de wet blijkbaar, fout van "ons" dus (om het maar weer eens op de algemene tour te gooien ) Ik vind het ook jammer dat dit soort dingen, de grootse ideeën van onze "forum-pappa's" en "mamma" (8P) mogelijk verpesten en dat de overheid/politie het gewoon generaliseert en denkt dat als op 1 uitlaat nrx staat, het dan op alle "snelle" uitlaten staat.. Of zit ik nu fout?
 

Over dat gestolen ben ik het opzich wel met je eens, maar over dat opvoeren, ik denk dat de meeste ouders wel weten dat hun kinderen zijn/haar scooter opvoerd, maar het dringt denk ik niet echt tot ze door..

V.B. ik had net voor mn ongeluk een andere uitlaat gekocht, mn ma vond het eerst allemaal best, maar na mn ongeluk zei ze; hoe heb ik zo stom kunnen zijn doort jou die andere uitlaat te laten kopen, ik had kunnen weten dat je scooter er hjarder door zou gaan..

Dus meestal is het geen onverschilligheid denk ik hoor..

/edit/ Ik las over de reactie van Patrick heen , maar ik denk dat Patrick en ik het dus wel redelijk met elkaar eens zijn.. :! /edit/
 
Originally posted by Razma
of zo'n verhaal ook werkelijkheid is...
{off}
Dat is het, ik ken die jongen zelf ook, en dr was grootscheepse actie in hoofddorp, toen is hij aangehouden.

mja maar weer on topic nu.
 

Logisch dat ze bij driebond (ikea parkeerterrein in Groningen) streng optreden... Mede door al die sjaken die daar hun Golfjes gaan showen 's avonds... Gewoon domme plek voor meeting, want wordt altijd in de gaten gehouden.

Verder natuurlijk weer jammerlijk dat zo'n illegale rommelmeeting de reputatie van scooterrijdend Nederland nog verder onder het nulpunt moet drukken. Sommige lui snappen het blijkbaar nog steeds niet
 

Je denkt dat je er goed mee om kunt gaan, er zijn niet voor niets regels voor dit soort dingen... Ok, beetje over weilanden en afgelegen boerenweggetjes rijden is niet veel op tegen, maar de gedachte dat je zelf een soort God bent op je scoot is gewoon eng, aangezien je ontiechelijk kwetsbaar bent voor bijv. medeweggebruikers, rommel op de weg etc.

Verder vind ik het idee dat nu bestaat om een praktijkexamen in te voeren met daarbij behorende lessen prima. Dat theorie-examen stelt geen hoer voor, das echt 'het ene oor in, andere oor uit' werk.
 
ja maar mijn reiervaring in het weiland heeft me soms wel geholpen...

als het bv glad was en ik gleed.. wist ik hoe ik moest reageren.. ben welleens de bocht uitgevlogen in het donker... door de berm.. altijd overeind gehouden...

dat bedoel ik ermee te zeggen.. de meesten raken in paniek als er iets onverwachts gebeurt.. en dat is dom want dan ga je op je bek.
 

en daarom is een praktijkexamen een goed idee -> beheersing over je brommert