Ongeluk scooter meeting E'hoven

QuickSilveR85

Well-Known Member
Ik was er niet bij maar begin nu een beeld te krijgen over die illigale meetings en wat er kan gebeuren bij deze ongeorganiseerde meetings. Iedereen vlammed alle kanten op als er een blauw/oranje gestreepte auto komt rijden met dit:

foto1.jpg

Dit is dus vlakbij gebeurd en er is een discussie gaande @ deze link (dunnow of ik naam mag gebruiken ivm copyright?) Met een fotograaf die alles heeft gefotografeerd.

http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=45121&perpage=15&pagenumber=3

Het gedrag van de jongeren op zo'n meeting is altijd al achterlijk maar de politie treed vaak ook op een niet al te snuggere manier op. Door meteen te dreigen met boetes en inbeslag name v scooters etc. Er moet gewoon een oplossing vanuit de gemeente zelf komen maar die komt er maar niet.

Elke grote stad heeft wel ee scooterclubje die vraagt naar een legale meeting. Maar de gemeente wil geen tijd/geld/risico nemen.

Advertisement - register to remove this

zo is het... als de politie niet als een stel gekken 8ter de scooters aan gaan.. dan was dit ok niet gebeurd.. maar ook de scooters moeten niet als wilden wegrijde en gewoon blijven staan...

ik vernam dat de jongen nog geeneens 16 was...

en verder vind ik dat politie steeds meer terecht optreed... meestal dreigen ze niet, maar vragen ze om weg te gaan. Echter sommigen reageren al in paniek als ze een politiemotor of -auto zien aankomen ZONDER dat ze nog maar uitgestapt zijn of wat dan ook...

Originally posted by ferrel
zo is het... als de politie niet als een stel gekken 8ter de scooters aan gaan.. dan was dit ok niet gebeurd.. maar ook de scooters moeten niet als wilden wegrijde en gewoon blijven staan...

ALS... in veel gevallen is dat niet zo...
de meesten gasten reageren echter wel door weg te vluchten en zo zelf gevaarlijke situaties veroorzaken

ernstig, dit is dus wat zo gevaarlijk is... Nu zijn de ouders van deze jongeman verantwoordelijk en moeten dus alles zelf betalen... maar stel dat jij deze meeting had "georganiseerd" dan ben jij verantwoordelijk en kan jij de komende jaren voor de kosten gaan werken. Misschien moest zoiets ooit wel gebeuren en ga je er toch bij nadenken om voortaan normaal rijden met helm. 'T blijft triest natuurlijk...

Gooi een stel opgefokte pubers van 16 met een snelle scooter bij elkaar zonder dergelijke organisatie en je loopt kans op deze ellende.

Zeer triest voor die gast maar blijf dan stil staan!!
Ik heb het zovaak mee gemaakt , maar elke keer komen ze gewoon met je praten over je hobby ; je scooter dus.

Ze geven je echt geen boete , behalve als jij je papieren niet in orde heb maar dat is dan je eigen probleem.

Ws als niemand als een debiel weg was gereden zou dit niet zijn gebeurd en had je zelfs grote kans dat de politie toezicht kwam houden op die meeting.

Laat dit dan ook gelijk een les zijn voor ieder ander , beter een boete dan tegen zo'n vrachtwagen aanknallen , vooral als je nog niet zo lang op een scooter rijdt en je heb weinig ervaring met de politie...

Ik wens die dude veel sterkte toe en ik hoop dat ie zonder blijvend letsel er vanaf komt. :)

PS : Weet iemand al iets meer over de toestand van die dude??

Originally posted by [R]unner [R]eloaded
Gooi een stel opgefokte pubers van 16 met een snelle scooter bij elkaar zonder dergelijke organisatie en je loopt kans op deze ellende.

Zelfs met een degelijke organisatie is het nog moeilijk om zulke dingen te vermijden, denk maar aan de SA meeting.

geen woorden...
Dit is te erg...

Dit is godverPIEP geen MEETING :|
We moeten voor legale dingen maar een ander woord uitvinden ofzo want dit noem ik dus gewoon een hoop jongeren maar ZEKER geen MEETING

Geiiriteerde Karoshi met het gevoel dat je echt alles kan doen om scooters in een mooier daglicht te krijgen en dat het dan toch door de doelgroep zelf verkloot wordt...

Tja de politie controleerd hier in de buurt erg veel. Bij mij op school staat bij elke poort een politie motor en dan 1 centrale rollenbank en dan maar wachten tot de mennekes naar buiten lopen. Geen wonder dat ze schrik ervoor hebben. Maar ikzelf blijf wel altijd staan en het klopt ik kan altijd een praatje maken met ze maar ja legale meetings komen er maar niet van de gemeente werkt gewoon niet mee. Ooisterwijk, Jubbega en handjevol andere.

Als zoiets nou georganiseerd wordt met hulp van Gemeente dan was er die angst niet en gebeuren dit soort dingen niet. Politie kan wel harder optreden etc. Maar men zoekt het toch op. Het blijft gewoon leuk en interessant om je eigen scoot te showen en je power te laten zien aan andere mensen.

Het blijft triest maar op elke meeting die hier in Helmond wordt georganiseerd waar politie komt zie ik hetzelfde gebeuren. Enigste wat hier is gebeurd is dat een colonne scooters op fietspad reden met 4 langs elkaar toen het fietspad ineens versmalde naar een weg waar maar 2 paste. Je snapt denk ik zelf wel wat er gebeurde. Flink wat kapschade en een grote chaos.

Zo heeft de buurt er zelf ook meer last van. Maar ja de gemeente etc luisterd niet.

Ik ben vorig jaar bij de meeting in Arnhem geweest bij het Gelredome, op een gegeven moment kwam daar ook de politie maar ze vroegen eerst keurig netjes of we daar weg wilden gaan. Er zouden dan ook geen boetes uitgeschreven worden. Verder dacht ook geen mens eraan om weg te rijden.

Hoezo zou je wegrijden als je met een groep van 100 man bent en er komt 1 lullig politie-autootje..?

Die hebben ook nooit een rollerbank achter in de auto staan dus als je weg wilt kan dat ook gewoon rustig..

Ik snap dus ook niet waarom iedereen dan opeens in paniek wegrijdt.. :?

de politie doet er niets aan als het maar op een veilige en afgelgen plaats gebeurd...erst reden we met 2 zipjes op industrie terein te teste kwam de politie het mocht zolang het maar daar gebeurde en niet in centrum...

en mijn vader heeft op het politie buro paar dagen gewerkt had ie met een moter agent gepraat over meetings..

ze doen er niet aan zolang het maar veilig gebeurd en zolang ze maar een helm dragen..

geen helm is ingrijpen...

Pas op scooters vanaf je 18e, van mij mogen ze het nog morgen invoeren. Ik heb het al vaker gezegt, jongens van 16 kunen de verantwoording gewoon niet aan. En WEER bewijs voor.

Voordat alle "jongeren" hier me weer gaan zitten flamen, ik ben niet een heilige boon ofzo. Ik begon met me 17e met scooterrijden.
Ik heb eerst een heel jaar volledig standaard gereden, daarna een half jaar zonder begrenzers. Pas daarna kwam er voor het eerst een ander variootje en uitlaat onder....(dat je het maar even weet).

Zoiets moet je nooit uitsluiten. En toen konden pap en mam het huis gaan verkopen en gehuurd gaan zitten. Nee, dit is triest. En wie worden er weer aangekeken, de mensen die alleen aan legale meetings doen.

Ik denk dat de leeftijd in principe niet "veel" uitmaakt, ok er is ongetwijfeld verschil tussen gedrag etc.

Wat heel erg belangrijk is , is rijervaring je leert gewoon beter op te letten situaties in te schatten en jezelf in het verkeer een stuk verandwoordelijker te gedragen.
Zonder rijervaring zal je echt niet goed/snel in kunnen schatten wanneer hoe en waar er gevaarlijke verkeers situaties ontstaan.
Ik zelf ben voorstander van het praktijk examen, zonder ervaring de weg op is gewoon heel erg gevaarlijk.

Ik snap niet dat de overheid dit niet inziet, en dat ze het in 9 van de 10 gevallen alleen maar over puberraal en stoer gedrag hebben.
Hoe denk je dat iemand zou rijden die voor zijn auto rijbewijs alleen maar zijn theorie hoeft te halen?.......

Back