Nieuws en politiek #2

Nee, nooit gezeten.
Lees wel eens wat van/over bajesklanten.
Als je geen geld hebt, heb je geen tv en drink je kraanwater.
En het psychologisch effect lijkt me onvoorstelbaar, en dat is volgens mij meer het idee van gevangen zijn.

Hoor het meer mensen roepen, zonder dat ze dan weten waar ze het over hebben.

Er hoort helemaal geen tv thuis in een gevangenis, of je nu geld hebt of niet. Of een playstation 1 of een radio of een magnetron met een koelkastje.
Ook zou je niet mogen kunnen tafelvoetballen, biljarten, zwemmen, pingpongen.
Dit kan wel allemaal in onze gevangenissen.
 
Laat ze liever verplicht studeren ofzo. Je hebt in de USA in elk geval "diplomas halen in ruil voor strafvermindering", niet voor alle typen deliquenten tho (een psychopaat zal dat nogal snel misbruiken). Zou daar graag een onderzoekje naar zien, of dat positieve invloed heeft. Of de mensen die daar gebruik van maken inderdaad minder of minder snel weer in aanraking komen met justitie.
 
Overigens vind ik het goed van de NRA (wapens vereniging USA oid) dat ze zich totaal stilhouden sinds het gebeurd is. Totaal ongepast om nu keihard te roepen wapens zijn goed. Geef het een paar dagen en ga dan maar weer de eeuwige wapen discussie starten.

En wat zeggen ze? “The only thing that stops a bad guy with a gun is a good guy with a gun."
 
Ik ben niet voor wapenbezit. Die reactie schokkeerde mij dan ook nogal. Er iets vreselijks gebeurd doordat er een wapen op school was (die bracht de schutter mee), zo voelt het voor nabestaanden wss. En dan met een statement komen dat op ELKE school gewapende mensen aanwezig moeten zijn. Wat een klap in het gezicht zeg.

Het is ook symptoonbestrijding, maar daar is het zon industrie uiteraard niet om te doen (just $$$)
 
Last edited:
pff wat een verhaal! heb het niet helemaal doorgelezen maar wat ik wel gelezen heb gaf me wel de kriebels..

het zal je overkomen.....
 
Hele verhaal gelezen en is wel bizar dat hij pas een 'inzinking' heeft als hij hoort dat zijn zoon een andere achternaam aanneemt.

Goed dat hij geen doodstraf heeft gekregen. Helemaal gezien naar het bewijs.



Gister een vriend geholpen met verhuizen naar de Staatsliedenbuurt in Amsterdam. Dachten eerst dat het illegaal vuurwerk was, maar niet veel later mega veel sirenes en dus drugsdeal-gone-bad.
http://www.nu.nl/binnenland/2993272/tweede-dode-schietpartij-in-amsterdam.html
 
Tegen de doodstraf mede daarom;

http://www.texasmonthly.com/2012-11-01/feature2.php#.UN8T8ilhnLU.facebook

25 jaar onschuldig vast gezeten, blij dat hij de doodstraf niet heeft gehad. Anders was hij door DNA onderzoek niet vrijgekomen.
Schuldig bevonden door het achterhouden van informatie en een laster campagne van de aanklager.

Ok, wij hebben gelukkig geen jury. Maar tunnelvisie kennen we wel.

Holy smack, wat een verhaal zeg. Ook bizar dat je nog kan 'starten' met in God geloven als je zo extreem verneukt wordt in het leven, om toch nog maar een beetje hoop te creëren. En je zou die Anderson, Bradley, de sheriff en de hele reutemeteut toch wat aandoen als je vrij komt?
 
Eerwraak dus. Alleen jammer dat zoveel mensen het direct koppelen aan religie.

Echt nieuws:
Bente wil graag advocaat worden trouwens, en Rafael heeft losse handjes?
 
Tegen de doodstraf mede daarom;

http://www.texasmonthly.com/2012-11-01/feature2.php#.UN8T8ilhnLU.facebook

25 jaar onschuldig vast gezeten, blij dat hij de doodstraf niet heeft gehad. Anders was hij door DNA onderzoek niet vrijgekomen.
Schuldig bevonden door het achterhouden van informatie en een laster campagne van de aanklager.

Ok, wij hebben gelukkig geen jury. Maar tunnelvisie kennen we wel.
Beide delen gelezen, bizar verhaal zeg.20-25 jaar van je leven weg, iedereen die je kent +- gelooft dat je je eigen vrouw vermoord hebt (incl satanische details), het enige wat je nog had -zoon- raak je ook kwijt. En dan na al die tijd nog wat van je korte leven moeten maken. Absoluut niet te bevatten.

Wat betreft de zaak zelf, zo'n jury wordt het natuurlijk helemaal voorgeschoteld, er wordt een bepaald beeld van de verdachte geschetst. Eerste indrukken blijven hangen, dus als de prosecutors het eerste woord hebben blijft dat hangen, ondanks wel of niet sterk tegen bewijs. Vind het jury systeem dan ook helemaal niets, die zullen uiteindelijk veeel meer op gevoel afgaan dan een rechter die al tig zaken heeft bekeken en veel meer het bewijs ziet dan de emoties.
 
Back
Top