Nieuws en politiek #2

Was die groep maar verzonnen , dan had het allemaal fantasie geweest.
Helaas is die groep echt en moeten we de gevolgen ervan dragen

Natuurlijk heb je gelijk, het is een groep.
Maar van een bepaalde groep Marokkanen word het zo snel 'Marokkanen'.
'ze zijn allemaal zo'.
 
het zijn ondertussen wel steeds meer en meer voorvallen met Marokkanen.. dus lijken ze uiteindelijk allemaal zo te zijn..
logische gedachte als je het mij vraagt.

Wat zie jij dan als oplossing Tinne? want je wijst vaak alle ideetjes /gedachtes van andere af maar ik zie jou niet vaak met een concreet antwoord / oplossing komen..
 
Vergeet de invloed van de media niet....alles word gefilmd..gedeeld.

Overigens denk ik niet dat harder straffen werkt, voor niemand niet.
En het land uit sturen is geblaat.

Ik denk dat vooral de Marokkaanse gemeenschap zelf moet handelen.
Jongeren die niet dat verkeerde pad op zijn gegaan of veranderd zijn moeten die gastje aanspreken. Het is duidelijk dat ze geen respect hebben voor autochtoon gezag. Thuis komen ze volgens mij ook alleen om te slapen...de rest brengen ze op straat door oid. Dus de vraag is tegelijkertijd of die gemeenschap dan nog wel invloed heeft.

De Marokkaanse meisjes zijn geloof ik wel goed bezig. Vond dat meisje in die film wel een goed voorbeeld. Spreekt ze aan vanuit de gemeenschap.

Verder zou ik ze als overheid gewoon lastig blijven vallen. Dus ze bijna opzichtig volgen als politie. 'we weten wie je bent, en wat je flikt'.

Iets in die richting, daarna pas het leger erbij.
 
Nee, echt niet. Ik zie en heb er dagelijks mee te maken.
Ik snap alleen niet dat mensen het als snel alle marrokanen vinden, ze vooral het land dan uit moeten of veel zwaarder gestraft moeten worden. Je mag ook best af en toe goeie voorbeelden noemen.

Uiteindelijk hebben 'ze' alleen zichzelf ermee. Zoals het meisje terecht aangeeft.
Die gasten bevestigen enkel de vooroordelen van anderen. Kortom, weinig toekomst. En wat doe je als je dat denkt? Juist....

Waarom hoor je nooit dat Chinezen (of Aziaten) zo crimineel zijn? Dat is ook een best aardige groep die zich hier gevestigd heeft. Je hoort er bijna nooit negatieve verhalen over.
Dat zielige gedoe met die Marokkanen moet maar eens afgelopen zijn. Niks wijzen naar 'Want Nederlanders doen het net zo goed.' Ja? En? In verhouding zijn het veul, veul meer Marokkanen die over de schreef gaan. Het zou die goede Marokkanen sieren als ze afstand nemen van die groep. OF betrokken worden in het proces omdat sissende volk bij supermarkten eens op hun plek te zetten.

Ik wil je best een voorbeeld geven waarom ik hier zo witheet over kan worden;
Ik woon in een plattelandsdorp, met meer Poolse immigranten dan waar dan ook in Nederland. Op wat dronken bestuurders na vallen de problemen met die groep best mee. Dan hebben we nog een aantal Roemenen en Bulgaren. Het minpunt van die groep is dat er bij vrachtwagens behoorlijk veel diesel gejat wordt. Maar, ookdat is min of meer acceptabel. Een nachtje met een knuppel om het hoekje zitten doet wonderen.

Dan hebben we nog een groep Marokkanen. In minder dan 1 jaar tijd zijn er 9 roof(!)overvallen gepleegd bij ondernemers thuis. Man, vrouw en kinderen zijn bedreigd met een vuurwapen. Daarbij is een vriend van me overvallen met een vuurwapen en pepperspray. In alle gevallen waren het 'getinte mannen'. Toen is er een aantal rechercheurs op gezet, 0 resultaat. ('maar we zijn er nog mee bezig'. Inmiddels zijn we wel ruim 1.5 jaar verder). Het was ook 1.5 jaar rustig. Tot enkele weken geleden. WEER is er een ondernemer thuis overvallen. Hij moest zich laten behandelen in het ziekenhuis. Zijn belager had ie ook geraakt, 1x raden wie hij tegenkwam op de eerste hulp..

Maatje van me heeft geen idee hoe of wat, niet zo gek met pepperspray in je ogen. De politie gaf de mogelijkheid om fotos te kijken om de dader(s) te herkennen, maar die heeft ie afgeslagen. De eigenaar van een tankstation kan ze zo aanwijzen op een foto zei hij tegen de politie. Maar daar konden ze niet aan beginnen. (wait, whut?)

Iedereen hier weet wie het zijn, het is alleen een kwestie van tijd.. En geloof mij, in geen enkel dorp is de onderlinge band zo hecht als hier...

Dat er goede tussen zitten geloof ik meteen, maar vergis je niet. Ik ken er ook 1 die hartstikke aardig is, maar ondertussen wel deel uit maakt van dat netwerk (wat zelfs over de grens naar Belgie gaat..!). Ik ben echt ontzettend wantrouwend geworden wat dat betreft. Het zou me niks verbazen als ze hier eens binnen staan.

Oplossing voor dat tuig wat mensen lastig valt en geen respect heeft voor autochtonen/anderen/gezag: Strafkamp. Pleur ze maar bij elkaar, net als een concentratiekamp in WOII. Het kamp dat geleid wordt door (ex)mariniers die hun eens wat discipline en respect bijbrengen. In de wilde natuur, midden op de Veluwe of op een eiland van de Biesbosch voor mijn part.

Degene die nog niet op het verkeerde paadje beland zijn moeten zich niet aangesproken voelen. Ik voel me toch ook niet aangesproken als een Nederlander iemand heeft vermoord? Moest ik me schamen omdat een labiele pipo zijn guns leeg schoot in Alphen? Natuurlijk niet. Voor de Marokkaanse gemeenschap geldt hetzelfde. Alleen voelen zij zich wel aangesproken. Nou, die energie kunnen ze beter in hun eigen gemeenschap stoppen. Zorg dat onze (of in ieder geval mijn) vooroordelen niet meer kloppen. Dan sta ik met mijn bek vol tanden. Maar tot nu toe heb ik het grootste recht van spreken. Cijfers liegen niet.

Dus alsjeblieft Tinne, stop met dat downplayen en durf te zeggen waar het op staat.
Oh, en dan moet ik vertrouwen hebben in de rechtstaat? HAHA!
Vanmorgen stonden ze weer te flitsen hoor!
 
Last edited:
+1


Harder straffen werkt niet, ja met die PVDA mentaliteit zal dat inderdaad niet gaan werken...
Laat mij niet lachen, als ze nou echt eens flink zouden straffen, ipv weken, maanden of jaren zeker die wat keer op keer in de fout gaan.
En vooral! Die 3/4 sterren hotels van ons eens terug veranderen in echte cellen, met alleen een WC en een plek om te slapen.
Het is nu nog steeds voor dat soort lui veel te gezellig in die hokken.
 

Overigens hoor je niets van Aziaten omdat deze in een iets andere soc. - economische situatie zitten.
Ook is het een andere cultuur. Zijn overigens ook niet crimineel vrij ;)
Dat je er niets over leest betekent natuurlijk niet dat het er niet is.

Wat ik al aangaf, de Marokkaanse gemeenschap moet eens wat meer gaan doen, uiteindelijk hebben ook zij last.

Leuk verhaaltje over je eigen woonomgeving.
Leuk dat de onderlinge band zo hecht is......neem vooral het recht in eigen hand...

De 'goede' die ik ken maken nergens deel van uit. Ze schamen zich voor hun eigen familie, broertjes.
Maar ik mis wel een gezamenlijke aanpak oid.

Je oplossing is onrealistisch. En in concentratiekampen werden mensen vermoord....


Dus alsjeblieft Tinne, stop met dat downplayen en durf te zeggen waar het op staat.
Oh, en dan moet ik vertrouwen hebben in de rechtstaat? HAHA!
Vanmorgen stonden ze weer te flitsen hoor!

Ik downplay niets. Ik probeer alleen een zij/wij te voorkomen...
Want zoals je zelf al aangeeft, je vertrouwt er geen enkele meer....en hebt het over concentratiekampen....
He! waar hebben we dat eerder gezien! (jij begon er mee)

De cijfers kloppen, alleen de oplossing is nog niet gevonden.
Gelul over flitsen, serieus he.

+1

Harder straffen werkt niet, ja met die PVDA mentaliteit zal dat inderdaad niet gaan werken...
Laat mij niet lachen, als ze nou echt eens flink zouden straffen, ipv weken, maanden of jaren zeker die wat keer op keer in de fout gaan.
En vooral! Die 3/4 sterren hotels van ons eens terug veranderen in echte cellen, met alleen een WC en een plek om te slapen.
Het is nu nog steeds voor dat soort lui veel te gezellig in die hokken.

PVDA blabla...we hebben het hier niet over een politieke kleur.
We hebben het over een probleem, en de oplossing.

Lees je maar even in over harder straffen, en draaideur criminelen.
En het zijn geen 4/3 sterren hotels. Weer onderbuik...met dank aan de populisten.

Het is misschien gezellig omdat het criminelen onder elkaar zijn....en worden ze daar beter van?
juist.


Ik denk dat "harder straffen" vaak een standaard reactie is op alles crimineel.
Vanuit onze situatie lijkt dat het ergste en dus te werken.....voor de dader denk ik niet. Het is ook meer een gedachte vanuit de vergelding dan dat het iets te maken heeft met de crimineel te veranderen. Je bent tenslotte ook al te laat.
 
Last edited:
Ik geloof ook niet in levenslang de cel in, daar wordt je niet beter van.

Waar zouden we 'criminelen' het hardst mee straffen? Misschien in de portemonnee?
 
Gewoon een verharde taakstraf.
Niet gezellig in een bejaardenhuis bordjes wassen , maar zoals vroeger in de VS.
Lekker aan de spoorwegen werken. Niet letterlijk , maar met zo een idee.

Gewoon goed intensief werk en niet de hele dag tv kijken of ping-pongen
 
Van veel kun je niet eens plukken.
Ik denk dat het uiteindelijk toch perspectief is.
Als je geen toekomst denkt te hebben, dan zal je tijd het verkeerde pad kiezen.

Harder straffen veranderd een crimineel nauwelijks, las ik eens.
 
Denk dat er meer te halen valt met het vergroten van de pakkans. Laten we daar beginnen. Dat zorgt sowieso al voor een beter gevoel bij de 'buger' als de dader ook daadwerkelijk gepakt wordt.

Worden daders niet vaak gepakt en als ze dan gepakt worden krijgen ze ook nog eens een soepele straf dan geeft dat natuurlijk een verkeerd beeld.
 
Overigens hoor je niets van Aziaten omdat deze in een iets andere soc. - economische situatie zitten.
Ook is het een andere cultuur. Zijn overigens ook niet crimineel vrij ;)
Dat je er niets over leest betekent natuurlijk niet dat het er niet is.
Ik lees genoeg over moordende Turken. En genoeg over rovende Marrokanen. En genoeg over huisgeweldplegende africanamericans (je moet wel politiek correct blijven natuurlijk (ITS A JOKE)).

Ik lees niet, ook niet na er zelf naar gezocht te hebben, een A-Z encyclopedia vol aan berichten over moordende Chinezen oid. Weet je waarom? Omdat zij kunnen nadenken, en snappen dat je met diefstal niet langer dan een paar uurtjes gelukkig bent tot je het verknalt hebt aan drugs en hoertjes. Omdat ze hard werken voor hun geld. Omdat ze weten dat zij of hun ouders hier heen gekomen zijn voor economisch gewin, want dat is in minstens 95% van de gevallen de reden dat allochtonen ooit hierheen kwamen, dus die overige 5% mag je verwaarlozen als we het over bepaalde groepen allochtonen hebben want die hoeven zich niet aangesproken te voelen. Omdat ze zich aanpassen en integreren, en diegenen die niet zo geinteresseerd zijn om vriendjes met Nederlanders te zijn, zijn wel vriendelijk als je hallo zegt op straat.

Wat ik al aangaf, de Marokkaanse gemeenschap moet eens wat meer gaan doen, uiteindelijk hebben ook zij last.
Wanneer doen ze dat dan eens?

De 'goede' die ik ken maken nergens deel van uit. Ze schamen zich voor hun eigen familie, broertjes.
Maar ik mis wel een gezamenlijke aanpak oid.
Dat is mooi voor hun, dan zijn zij nu NORMALE Nederlandse burgers. Dat wordt door sommigen volgens mij over het hoofd gezien (of eigenlijk bevestigen ze een bepaald beeld): dat een hardwerkende surinamer marrokaan of pinguin, een goede burger is, en geen hoogbegaafd ere-lintje verdiende superimmigrant. Al mogen ze uiteraard best verteld worden dat we vinden dat ze goed bezig zijn en ze hier daarom van harte welkom zijn en zo lang kunen blijven als ze aangenaam achten.

Je oplossing is onrealistisch. En in concentratiekampen werden mensen vermoord.... Ik downplay niets. Ik probeer alleen een zij/wij te voorkomen...
Waarom probeer je dat te voorkomen? Er is een wij/zij. Ben je er zo een die in een klas waar een groep 1 of 2 nerdjes pest tot blauwe plekken en diefstal van hun nieuwe telefoon toe, "de hele klas erop aanspreekt" en uiteindelijk niemand in het bijzonder straft? Heerlijke docenten zijn dat, behalve dan voor..... die 2 nerdjes en de kinderen die er niet aan meededen. Ofwel alle goede kindertjes, het merendeel dus. Die lijden allemaal, direct (dus niet indirect) onder dit soort onautoritair gedrag. En die badboys gaan lekker verder, niet in deze klas dan wel in de volgende, of op de volgende school, of bij hun nieuwe baan, of bij de ander buren, etc.

Lees je maar even in over harder straffen, en draaideur criminelen.
En het zijn geen 4/3 sterren hotels. Weer onderbuik...met dank aan de populisten.

Het is misschien gezellig omdat het criminelen onder elkaar zijn....en worden ze daar beter van?
juist.

Ik denk dat "harder straffen" vaak een standaard reactie is op alles crimineel.
Vanuit onze situatie lijkt dat het ergste en dus te werken.....voor de dader denk ik niet. Het is ook meer een gedachte vanuit de vergelding dan dat het iets te maken heeft met de crimineel te veranderen. Je bent tenslotte ook al te laat.

Het probleem is dat het ingecalculeerd wordt (degenen die er de hersens voor hebben in elk geval). Kans dat men erachter komt dat er wat gejat is: groot. Kans dat je gepakt wordt: minder groot. Kans dat je wordt veroordeeld: redelijk groot. Kans dat je een zware straf ( > 1 maand of > 500 euro) krijgt: heel klein. Kans dat ze het weer doen: heel heel groot.

Ben het wel met je eens dat we geen concentratiekamp hoeven te openen, maar een (her**)opvoedingskamp zou niet gek zijn. Wel een die maandelijks door twee onafhankelijke inspecties wordt gecontroleerd, zodat we niet over 5 jaar over allerlei misbruik in de krant lezen. Of kom met een andere oplossing. Ben het met op dat punt met Dnstal eens: dat eeuwig roepen dat ze niet allemaal schuldig zijn hebben we nu wel gehoord. Als die niet schuldigen dan zelf eens wat doen om het beeld van "hun groep" te verbeteren.

Iemand wordt 3x gepakt voor diefstal, maar vervolgens net zo hard weer op straat gezet "want we hebben niet echt een nuttig idee van wat we met zo iemand moeten" - justitie / overheid. Ja, dat is een goede manier van werken. Stoppen ze het niet in de doofpot dan steken ze hun kop wel in het zand.

Maak het eens wat minder aantrekkelijk om tuig te zijn. Geef eens toe dat het WEL onwenselijk is dat er overal groepjes tuig hangt, ook al ""doen ze niets"". Weet je nog wat de meester op school antwoordde als je zei "maar ik deed niets!"? Juist ja, ga dan eens wat doen klotejong voor ik je voor je lelijke rotkop trap en bij je moeder langs ga voor een pijnlijke wip. Wellicht heeft de macht der herinnering een kleine invloed gehad... kern is hetzelfde.

Blij dat ik mn ei nog even kwijt kon voor het einde van de wereld hihi.
 
Last edited:
Lees je maar even in over harder straffen, en draaideur criminelen.
En het zijn geen 4/3 sterren hotels. Weer onderbuik...met dank aan de populisten.

Het is misschien gezellig omdat het criminelen onder elkaar zijn....en worden ze daar beter van?
juist.

Waar baseer jij op dat een gevangenis geen 3/4 sterren hotels zijn? Ooit vast gezeten?
 
Nee, nooit gezeten.
Lees wel eens wat van/over bajesklanten.
Als je geen geld hebt, heb je geen tv en drink je kraanwater.
En het psychologisch effect lijkt me onvoorstelbaar, en dat is volgens mij meer het idee van gevangen zijn.

Hoor het meer mensen roepen, zonder dat ze dan weten waar ze het over hebben.
 
Discussiëren met jou over dit onderwerp is onmogelijk Tinne. Je leest alleen wat je wilt lezen en je interpreteert dingen op zo'n manier waarvan je zelf weet dat het onzin is.

Waarom denk je dat ik zeg dat voor eigen rechter spelen hier steeds meer geroepen wordt? Hoe komt dat denk je?

Harder straffen werkt niet?
Ik weet wel zeker van wel. Als ik verhalen hoor dat dat allemaal ingecalculeerd wordt, en ondertussen in 1 week meer verdiend wordt dan iemand met een hbo startsalaris weet ik wel genoeg. Verhalen uit de praktijk zeggen soms meer dan theorie.


Ik neem aan dat dat je reactie is op Lodewijk?
Triest figuur.
 
ik heb ook nog steeds geen concreet antwoord gelezen van onze Tinne over de oplossing van problemen. Want hij reageert op iedereen behalve op mijn vraag/opmerking een stukje hierboven..

Lodewijk geeft een prima stukje mening moet ik zeggen waar ik me wel in kan vinden. Wellicht weet Tinne nu even niet meer de leuke stukjes tekst voor zichzelf eruit te pikken en die weer slap van de hand te doen met een slappe wedervraag.. En antwoord daarom maar met hahaha..


just my 2 cents..
 
Haha slaat waarschijnlijk op de zin over einde van de wereld. Om
Iemand een triest figuur te noemen in een discussie getuigt niet echt van niveau..
 
Quote dat dan voor de duidelijkheid ;)

Maar niemand is perfect, ik allerminst, en dat vraagt ook niemand. Het enige wat er gevraagd wordt is dat iedereen zich aan de geschreven en ongeschreven regels houdt. Ongeacht religie huidskleur etc etc. That's all. Staan die regels je niet aan dan kan je vertrekken. Overtreed je ze steeds, dan moet je aangepakt worden. Het zij met TBS, het zij met een echt heropvoedingskamp, het zij met tijd in de bajes. Laat de universiteiten maar een aantal bijna afgestudeerden onderzoeken wat echt helpt voor hun thesis, en die tien rapporten nakijken door een of twee onderzoeksbureaus. Ben je misschien een keer minder dan 500 miljoen voor een onderzoekje kwijt, kan die 495 miljoen gelijk voor de oplossing gebruikt worden.

Het probleem is dat het enige wat men wil doen is, roepen wat er allemaal wel niet mis is. Net als Geert Wilders: had zo af en toe best goede standpunten (AF EN TOE, veel waren klinklare onzin en sta al met al dan ook niet positief over hem), maar het ging hem gewoon om het roepen zelf. Als je echt wil dat er iets verandert, moet je:

  1. Aangeven wat de situatie nu is (situatie / probleem)
  2. Aangeven hoe je het zou willen zien (gewenste situatie)
  3. Aangeven hoe je daar denkt te komen (oplossing)

Die laatste stap lijkt echter verdwenen te zijn, vooral als het over problemen met bepaalde bevolkingsgroepen gaat.

Het hele concept van debat en discussie zoals het er nu is, is er absoluut niet op gericht om tot een oplossing van een probleem te komen. Het is zoals het "battle-en" van de african americans: elkaar verrot schelden en over elkaars moeder schreeuwen, om het battle-en zelf. Niet omdat je er iets van meent of omdat je wil dat andermans moeder stopt met crack en prostitutie. Maar omdat je je graag beter dan een ander wil voelen en perse je gelijk wil halen en de aandacht van anderen wil. Exact de politiek dus.**

Verder, wie nu nog racisme roept zonder dat er een KKK cerimoniele moord is gepleegd, mogen ze het spreek recht wel een maandje van intrekken. Kop dicht met je domme geblaat. Er zijn geen neger slaven meer, al 100 jaar niet meer als het niet langer is. En bijvoorbeeld Turken en marrokanen zijn vrijwillig hierheen gekomen om er zelf beter van te worden. Want GEEN van hun (ouders) zijn hierheen gekomen omdat ze dit onbekende kikkerlandje zo graag wilden helpen. Dat geeft ook niet, is doodnormaal. Maar ga niet de zielepiet uithangen, oh we hebben het zo moeilijk, oh jullie pesten ons. Volgens de mening van de gemiddelde Nederlander is het precies andersom namelijk. En wij zijn hier de baas, ja de baas ja. Dat is wat de inwoners van een land zijn.
Oh maar jij bent ook een inwoner, een Nederlander, want je bent hier geboren? Praat dan ook zo, gedraag je dan ook zo, leef dan ook naar de Nederlandse wet.

Sowieso is racisme een verschrikkelijk gedateerd iets. Iedereen is inmiddels echt wel gelijk, of je dat nou wil of niet. Als ik nu neger op straat roep, zegt dat niets meer over mij, maar alles over degene die er boos om wordt. Je mag iemand uitlachen om zijn lengte, voetmaat, stemgeluid, economische situatie, religie, etc etc. Maar owee als je iets over het plekje op aarde zegt waar iemand geboren is. Want zulke feiten wensen we niet te horen in de westerse wereld! Ik ga ook volledig over de rooie als ik weer een maand in China zit en ze me Nederlander noemen en in het Chinees grappen maken die ik niet snap. Haal dan snel al mn matties erbij en ga overal in de gangen hangen en winkels beroven en oudjes van de fiets trappen en flink drugs handelen met de daarbijhorende criminaliteit. Want ze zeiden dat ik een Nederlander was en witter dan kaas!! Hier lach je om omdat het dom klinkt? Waarom vind je die neger dan belangrijker dan mij, bij hem neem je het namelijk oepens heel serieus. Terwijl het even stupid is. Iedereen woont op en komt van dezelfde aardbol. Allemaal door dezlfde God geschapen, allemaal uit dezelfde evolutie voortgekomen, all the same.

Racisme* bestaat dan ook uitsluitend nog door de mensen die met het woord gooien, maar dat willen ze zelf maar niet snappen.

Het is net als zo iemand die ooit gepest is en het er constant over heeft, alles draait erom. Get on with it, ga in therapie als je het niet kan verwerken, maar stop met bleren.

Maar als je over dit soort onderwerpen praat, komen steeds meer onderwerpen aan bod. Dat komt er uiteindelijk op neer dat een zo grote groep (heel Nederland) niet te beheersen is. Ga je er andere groepen doorheen mengen wordt het nog onmogelijker. Je kan er het beste van maken en zoveel mogelijk rotte appels uitpikken, maar of je het wil of niet, er komt altijd weer een nieuwe klojo die een kind wurgt of oudje berooft of dieren mishandelt of de schaakclub uit het clubhuisgeld scammed, etc. Daarom is de politiek ook zo onlogisch: het is één lange reeks aan patches/fixes, elke rigoreuze verandering hoe goed ook, wordt tegengehouden door tig patches van eerder. En anders wel doordat je niet "politiek correct bent". En daarom draaien dit soort discussies nooit ergens op uit.

* Geen idee of TBS werkt, nog nooit zo'n programma uitgestippeld gezien, en geen cijfers van hoeveel er na TBS niet meer de fout in gaan en ongesubsidieerd kunnen leven oid, dus geen mening over

** Al worden er natuurlijk ook best goede dingen gedaan, maar het meeste zoals sociale zekerheid en goede wegen etc etc, is van net na de oorlog. Toen er toekomstgericht werd gewerkt, opbouwen van een land, nuttige systemen opzetten. Niet de 4 maand politiek wat het nu is, om maar je x ton per jaar te blijven vangen.

* racisme minderheidsgroepen discriminatie noem maar op

edit: wat typt dat snel weg zeg :') hierna geen > 100 woorden reply meer
 
ik heb ook nog steeds geen concreet antwoord gelezen van onze Tinne over de oplossing van problemen.o

Lodewijk geeft een prima stukje mening moet ik zeggen waar ik me wel in kan vinden. Wellicht weet Tinne nu even niet meer de leuke stukjes tekst voor zichzelf eruit te pikken en die weer slap van de hand te doen met een slappe wedervraag.. En antwoord daarom maar met hahaha..


just my 2 cents..

In antwoord gewoon op je vraag? Iets met de Marokkaanse gemeenschap?

Zoals Jesse zegt, mijn 'hahaha' was op het laatste stukje van Lodewijks stuk gericht.
Had ik idd moeten quoten. Dat mensen dan gelijk zo gaan haten.....zegt meer over hen.

Verder is iedereen het volgens mij gewoon eens over het probleem.
Alleen de oorzaak & oplossing verschillen wat :p

Voor forum begrippen is het idd wat lang, maar volgens mij kan ik het met je eens zijn Lodewijk.
 
Last edited:
Back
Top