Nieuws en politiek #2

Advertisement - register to remove this

Lerares betrapt tijdens seks met leerling
Dat er in Texas rare mensen wonen, dat wisten we natuurlijk al. Maar Kathryn Murray maakt het wel héél bont. De 28-jarige lerares werd betrapt toen zij lag te rollebollen met haar minnaar. Nu is dat niet vreemd, maar wel het feit dat die slechts 15 jaar oud is. Zij is inmiddels ontslagen en wordt beschuldigd van seksuele aanranding. Het 15-jarige knaapje vroeg aan zijn broertje of het prima was of juffrouw Murray na elven in de avond nog langs zou komen. Kort voor het slapengaan ging het broertje nog even langs in zijn slaapkamer. Daar trof hij een bh aan op de grond, en een gebruikt condoom. Bovendien zag hij, volgens het politierapport, zijn broer in bed liggen met naast hem "een silhouet onder de lakens". Voor de oudste was dat reden genoeg om zijn jongere broertje zijn bedpartner voor te stellen. "Zeg eens goeiedag aan mijn broer, mevrouw Murray", zei hij. Maar de jongste kon er niet mee lachen, en vertelde de ochtend erna zijn ouders alles over de wilde praktijken van zijn broer. Die schakelde daarop direct de politie in. Al snel vertelde de jongen tijdens de ondervraging dat hij verliefd was op zijn lerares. Om er aan te voegen: "Ik had mijn pyjama aan en trok haar rok omhoog". De lerares zit inmiddels in de gevangenis en heeft een contactverbod opgelegd gekregen. Bovendien is zij ontslagen. Haar borg werd vastgelegd op 250.000 dollar, dus het zal een flinke duit kosten om snel buiten de nor te komen.

lerares.jpg.crop_display.jpg
 
AMSTERDAM - Een 60-jarige man uit Westkapelle heeft bij de politie in Zeeland verklaard dat hij de afgelopen dertig jaar een honderdtal jongens seksueel heeft misbruikt.

Rare is dat er bijna geen aangiften worden gedaan. En het was al 25 jaar bekend dat die man allerlei dingen met jongens deed....Wellicht komt dat door een ander soort cultuur.
Gesloten ed.


Rutger Castricum van PowNews doet aangifte tegen professor Andreas Kinneging van de Universiteit Leiden. Volgens Castricum heeft de professor hem bedreigd en fysiek aangevallen.

http://nos.nl/artikel/345798-aangifte-powned-tegen-kinneging.html

natuurlijk moet die professor zijn handen thuishouden. Maar wordt zo`n man niet in de val gelokt? door op een privé-adres met draaiende camera aan te bellen? En komt Castricum voor een interview of komt hij voor sensatie?

Wat is het nut van dat soort media? allemaal maar bijdehand lopen doen, alleen maar uit zijn op iemand klem te zetten of wat dan ook. Mensen die vaak politiek heel capabel zijn, maar dat logischerwijs niet trekken....Er zijn al mensen die door dat soort media de politiek niet meer in willen. Ja, Castricum (in dit geval) heeft recht om wat voor vragen dan ook te stellen.......maar een politicus die vragen weigert te beantwoorden, dat komt slecht over in het hele "hoe kom je over" ipv "wat zijn je opvattingen" show tegenwoordig.
 
natuurlijk moet die professor zijn handen thuishouden. Maar wordt zo`n man niet in de val gelokt? door op een privé-adres met draaiende camera aan te bellen? En komt Castricum voor een interview of komt hij voor sensatie?

Wat is het nut van dat soort media? allemaal maar bijdehand lopen doen, alleen maar uit zijn op iemand klem te zetten of wat dan ook. Mensen die vaak politiek heel capabel zijn, maar dat logischerwijs niet trekken....Er zijn al mensen die door dat soort media de politiek niet meer in willen. Ja, Castricum (in dit geval) heeft recht om wat voor vragen dan ook te stellen.......maar een politicus die vragen weigert te beantwoorden, dat komt slecht over in het hele "hoe kom je over" ipv "wat zijn je opvattingen" show tegenwoordig.

Reactie op alinea 1: Hij had ook gewoon zn deur weer dicht kunnen doen toch?

Reactie op alinea 2: Ik vind pownews wel heel vaak goede vragen stellen, iets wat de kontlik media niet meer doet, en waardoor politici dus niet meer met de neus op de feiten worden gedrukt.
 
http://www.nu.nl/binnenland/2752557/man-krijgt-12-maanden-cel-fatale-botsing.html

toch ook om te kotsen die straf? :X
iemand die door eigen toedoen iemand doodrijdt en daarna OOK nog is de plek van het ongeluk verlaat moet toch een tikkeltje harder gestraft worden of ben ik nou te hard?

Hij is ook 5 jaar zn rijbewijs kwijt, waardoor hij zijn toekomst hier als ZZP'er wel kan vergeten. Buiten het feit dat hij is weggerend, wat natuurlijk hartstikke fout is, vind ik het ergens wel vreemd dat je gestrafd wordt voor een ongeluk.
 
Wie zegt dat het een ongeluk is? Omdat zn advocaat zegt dat hij medicatie heeft? Dan had hij niet mogen rijden, hoe dan ook heeft hij 2 mensen gedood.
 
ik zou zeggen : dood door schuld.
het is blijkbaar aangetoond dat hij daar te hard heeft gereden onder slechte omstandigheden. Ongeluk of niet, hij heeft dus zelf te hard gereden. Er staat ook bij dat hij waarschijnlijk zat te bellen, dat is niet aangetoond. Hoe ze daar dan bij komen weet ik ook niet, maar stel dat dat ook waar is dan is het natuurlijk dubbel dom.
 
Reactie op alinea 1: Hij had ook gewoon zn deur weer dicht kunnen doen toch?

Uiteraard. Maar het is in de media niet echt gebruikelijk om met draaiende camera iemand op zijn prive-adres lastig te vallen.

Reactie op alinea 2: Ik vind pownews wel heel vaak goede vragen stellen, iets wat de kontlik media niet meer doet, en waardoor politici dus niet meer met de neus op de feiten worden gedrukt.

Maar willen ze nieuws of sensatie?
 
Rutger Castricum van PowNews doet aangifte tegen professor Andreas Kinneging van de Universiteit Leiden. Volgens Castricum heeft de professor hem bedreigd en fysiek aangevallen.

http://nos.nl/artikel/345798-aangifte-powned-tegen-kinneging.html

natuurlijk moet die professor zijn handen thuishouden. Maar wordt zo`n man niet in de val gelokt? door op een privé-adres met draaiende camera aan te bellen? En komt Castricum voor een interview of komt hij voor sensatie?

Wat is het nut van dat soort media?

Castricum komt voornamelijk om te irriteren. Dat is de kern van zijn interview methodes. Als er dan nog wat interessants wordt besproken is dat mooi meegenomen. Verder is een absolute puspukkel binnen de journalistiek. Ja, ik lach er ook weleens om, nee dat is nooit om waar het werkelijk om draait.

Reactie op alinea 1: Hij had ook gewoon zn deur weer dicht kunnen doen toch?

Reactie op alinea 2: Ik vind pownews wel heel vaak goede vragen stellen, iets wat de kontlik media niet meer doet, en waardoor politici dus niet meer met de neus op de feiten worden gedrukt.

Hij had gewoon van het erf af moeten gaan, zodra die vent dat verzocht. Als meneer zijn deur had gesloten zou er ongetwijfeld nog enkele minuten aan de deurbel gejengeld worden door de kleuters van pownews. Eerst even informeren voordat er een camera op iemand gericht wordt is ook wenselijk. Zodra je iemand op gebied van professie thuis in privé sferen komt lastigvallen, dan is dat enkel uit coulance van de geïnterviewde. Niet anders.

Edit: Ik zie net het filmpje van dat voorval. Een faal van zowel Castricum als de hoogleraar.
 
Last edited:
Back
Top