Nieuws en politiek #2

Die spoorlijn ook, die snelweg ook, dat aggregaat ook.
Het geluid went, maar jij ziet het als opdringen denk ik?
Je hebt een punt hoor.
 
Ik woon niet in de buurt van spoorlijnen en snelwegen, enkel bij zo'n stom gebouw die mij duidelijk wil maken dat het zondag is of dat er iemand begraven wordt. Nogmaals, als het nu gewoon 1 mooie grote klok was, maar het zijn er 10 ofzo, die gewoon door elkaar heen zitten te jengelen, echt stront irritant.

Over die democratische stemming, normaal gesproken zal de grote meerderheid niet eens reageren op zoiets, dus dat er zoveel stemmen tegen zijn, zegt opzich wel genoeg.
 
Woon er al 25 jaar bij in de buurt en hoor het geeneens meer :p. Ik ben verder ook absoluut geen voorstander van enige religieuze uittingen. Hier worden ook steeds kerken bijgebouwd omdat er steeds meer afscheidingen zijn, ze kunnen toch wel met zn alle in 1 kerk desnoods op verschillende tijden. Echt bekrompen.
 
Zeer bekrompen.

Religieuze uitingen verbannen zal lastig worden.
Kerken wel, moskee`s niet is dan ook vreemd.
 
Echt een verkeerde trend in mijn ogen. Wat is gezond? Wie bepaalt dat?

Daarom is het een utopie, maar een signaal afgeven kan misschien op deze manier.

Ik bedoel, als ik zie dat iemand in een rolstoel zit, voor het ziekenhuis, met zuurstofflessen achterop, en een sigaret rookt ben je toch wel een grote idioot imo.
 
Laatste pleziertje ook maar afpakken dan? Een roker is sowieso goedkoper dus dan zouden die een lagere premie moeten betalen. Ik vind mensen die zich een marathon lopen ook ongezond.. Wat voor signaal wil je afgeven? Sowieso bereik je de probleemgroep toch niet denk ik.

Daarnaast zullen de gezonde mensen niet minder gaan betalen maar gewoon hetzelfde en de ongezonde groep meer :p
 
Daarom is het een utopie, maar een signaal afgeven kan misschien op deze manier.

Een signaal tot gezonder leven of een signaal tot onbegrip, haat en nijd?

Zonder zo'n beloning zullen gezond levende mensen steeds minder bereid zijn te betalen voor de ziektekosten van mensen die roken, te dik zijn, te veel drinken of te weinig bewegen, denkt de raad.

Wat een miskleun zeg.
 
Laatste pleziertje ook maar afpakken dan? Een roker is sowieso goedkoper dus dan zouden die een lagere premie moeten betalen. Ik vind mensen die zich een marathon lopen ook ongezond.. Wat voor signaal wil je afgeven? Sowieso bereik je de probleemgroep toch niet denk ik.

Daarnaast zullen de gezonde mensen niet minder gaan betalen maar gewoon hetzelfde en de ongezonde groep meer :p

Ja ook maar afpakken dan, ik snap niet waarom dat dan een pleziertje moet zijn, roken heeft geleid tot bijv. COPD, en dan blijven roken, omdat we het 'pleziertje' niet af willen pakken :??
Misschien is een roker goedkoper, omdat de overlijdenskans groter is, het is slechts een voorbeeld.

Klopt dat sommige een marathon lopen ongezond vinden, ik vind roken ongezond, dat blijft een heikel punt, daar gaat niemand uitkomen denk ik.

Een signaal tot gezonder leven of een signaal tot onbegrip, haat en nijd?

Zal verschillend geïnterpreteerd worden, hopen op het eerste.

Met die miskleun ben ik het eens, zonder beloning wel ineens gaan roken en iedere avond patat eten, vreemde bereddering 8P.
 
Zoiets is heel makkelijk op te lossen door gewoon een 'no-claim' in te voeren, gelijk aan auto verzekeringen. Kom je niet bij de dokter voor een jaar, hup, 10% eraf. En huisarts en fysio bezoek ook gewoon meenemen. Zo pak je gelijk alle zeikerds die 10 keer per jaar voor elk kuchje naar de huisarts gaan, of 27 keer per jaar naar de fysio ' omdat het in het pakket zit'.
 
Het is een punt ja, hoewel je dan ook kan krijgen dat mensen niet naar de dokter gaan omdat het anders geld kost en zo dus langer doorlopen met iets wat dan uiteindelijk meer geld kost..

Ik denk dat het niet aan de premie ligt maar aan de kosten. Kijk naar de salarissen in de zorg, megawinsten voor de pillenboeren etc. Daar zit de oplossing. Maarja dat is moeilijker aanpakken dan het volk iets meer laten betalen..
 
wel leuk discusie onderwerp...

mensen die marathon lopen zijn gezond, maar hebben meer kans op blessures..

ook ken ik mensen die nooit roken/drinken/gezond eten... en met 30 jaar overlijden..

verder zie ik het in mezelf ook terug, mensen schreeuwen overgewicht is ongezond... nou ik heb overgewicht, ik sport meer als een ''normaal'' persoon... en me bloedtesten ed, waren beter in orde als die van mijn broertje (die geen overgewicht heeft)

zou leuk zijn, maar is helaas gewoon niet meetbaar...
 
Ik heb afgelopen jaar ook een fittest gehad, ik val met mijn BMI ook ver buiten gemiddeld. Maar als ik dan mijn overtollig vetpercentage eraf haal, en reken hoe zwaar ik zou zijn met gemiddeld vetpercentage, ben ik nog steeds veel te zwaar volgens BMI. Dus ja, wat is gezond, dit is naar mijn mening niet te bepalen, topsporters die het uiterste vergen van hun lichaam, zijn ook niet gezond bezig. Daarom is een no-claim een heel makkelijk iets, je hoeft er geen normen en waarden voor te bepalen, en je kan het gelijk invoeren.
 
Bezuinigen maar dan op een domme manier.
Geen lange termijn visie.

Gevangenissen privatiseren.....heb er een docu over gezien.
Gaat nergens over. Bedrijf, winst, gekloot, faal
 
"Sinds het drama in Newtown, afgelopen december, is de stemming in het land omgeslagen. Circa 58 procent van de Amerikanen, een ongekend hoog percentage, is voor strengere wapenwetten. (...) Maar het politieke debat over vuurwapens heeft niets te maken met het maatschappelijke klimaat. Congresleden willen twee dingen: donateurs van hun laatste verkiezing waar voor hun geld bieden, en herkozen worden.
De NRA houdt Congresleden aan een simpel principe: wie betaalt, bepaalt. In 2012 gaf de NRA ruim een miljoen dollar uit aan campagnes van kandidaat-Congresleden. De NRA, met een budget van ruim tweehonderd miljoen dollar, steunt niet alleen Republikeinen, maar ook conservatieve Democraten. "


Zo werkt dat.
 
Back
Top