Nieuws en politiek #2

Blijkbaar is daar behoefte aan. Liever in de openheid dan dat frustraties achter gesloten deuren worden beslecht. Ook dat kan je vooruitgang noemen.
 
Nu zie je het mooi bij het voetbal. Alles is weer het oude...wat nou respect?
Nu ons druk maken, houdbaarheid max 2 weken.

So true, dacht er gisteren nog aan... twee maanden geleden wordt er een grensrechter doodgeschopt en even later zijn er alweer clubs die openlijk de media zoeken en brieven sturen naar de KNVB dat het niveau ondermaats is.
 
En vooral hier kan je gewoon naar pagina (zeg) 18 gaan en eens kijken waar we ons toen druk over maakte....en nu? lfb.

Ja, en ergens begrijp ik die clubs ook nog. Het gaat soms ook nergens over....
Per definitie doet een scheidsrechter het verkeerd (in ogen van min de andere 11).
Die kan er dus dan niet veel aan doen....het is aan ons om ons te beheersen.
Jij net zo goed als een willekeurige voetballer.

Mijn neefjes rugbyen, hoe anders men daar met de scheids omgaat...of komt dat ook doordat hij wel hulpmiddelen heeft.
 
Andere sport, andere cultuur. Bij rugby zit respect naar de scheids ingebakken in de cultuur van de sport en het tegenovergestelde bij voetbal
 
Voetbal is wel 1 van de grootste sporten in NL, en er zitten naar mening ook veel knuppels op voetbal.
Ook erg streekgebonden, ik heb zelf ook 10 jaar gevoetbald elke wedstrijd ging prima totdat je op een begeven moment tegen teams moest spelen met heel ander volk als hier uit de buurt. Dat was dus elke keer trammelant.

Wat ook zo jammer is bijvoorbeeld dat als Daniel Willemsen voor de 10de keer wereldkampioen word dat er nauwelijks iets in de krant staat, of als Jeffrey Herlings mx2 kampioen word.
En och als zit het haar eens verkeerd van een topvoetballer staat ie levensgroot op de voorpagina. Jammer, als de wind niet draait ga ik hier nog eens weg.
 
Trammelant met heel ander volk, ik lees mensen met een andere afkomst?
Je hoort niets van andere sporten zoals motorcross? omdat het gewoon minder interessant is voor de media, logisch.

Altijd typisch, mensen die roepen dat ze weg uit Nederland willen. Het gras is altijd groener bij.... Neem aan dat het meer oorzaken heeft dan voetbal? (zo leest het namelijk)
 
Niet perse buitenlanders hoor, jongens uit de grotere stad etc etc. (heel anders dan hier uit het dorp)

Ja tuurlijk is het minder interessant, maar het is wel jammer.

Ik maak me gelukkig niet zo druk om voetbal. Maar het zijn heel veel dingen.
Zowel het klimaat, de wegen en de wetgeving/regering.
Zijn wel landen waar het mij mooier lijkt te wonen.
 
Er is nog steeds een verschil tussen stad en 'platteland'. Zeker in omgangsvormen ed.

Het is jammer maar het is een mechanisme.

Er lijken mij ook andere landen waar het op welk vlak dan ook misschien beter lijkt.
Maar de mensen die ik ken die het roepen.......zijn altijd van die teleurgestelde PVV stemmers :p
 
Andere sport, andere cultuur. Bij rugby zit respect naar de scheids ingebakken in de cultuur van de sport en het tegenovergestelde bij voetbal

Had het er gisteren nog over met ze.
Voetbal is natuurlijk ook een volkssport geworden, een afspiegeling van de maatschappij.
Dus geen respect voor agenten, dus ook niet voor de scheids.
 
Nou, ik woon hemelsbreed zo'n 100 meter van een kerk af, en vind dat ook echt super irritant. Komt ook omdat ze heel veel klokken hebben, waar echt een gejengel van af komt.
 
Volgens mij is dat verhaal vrij democratisch gegaan...niet genoeg tegen. Of zou het omdat het een moskee is sowieso niet mogen (zie SGP en PVV).
Bij ons gaat de kerk elke zondag, het went.
 
Back
Top