Nieuwe parts #7

Status
Not open for further replies.
ik geloof je, maar hoe lang blijft het heel?

ik hoop dat ze goed onderzoeken voordat ze van alles op de markt brengen.
ik ga eerst met rs24 rijden en na enige tijd met betere, als dat nodig mocht zijn.

ow ja sander wil je voortaan goed lezen, ik heb het over het kroonstukje, en niet over de vering.
en wat betreft de stage 6 cup, ik ga daar in ridjen omdat het goedkoop is, meer niet.
en de meeste spullen worden niet door hun zelf gemaakt, maar door taiwan fabriek,
verder scoort alles niet zolas ze beloven of omschrijven en dat vind ik valse voorlichting.

meer niet.

Ik snap je verhaal wel, alleen moet je ook inzien dat stage6 het nu juist andersom probeert te doen. Waarschijnlijk hebben ze ook ingezien dat ze het niet netjes gedaan hebben in het verleden, en dat dat beter kan.

Hoe ze het nu aanpakken aanpakken kan imo niet beter, je laat al je nieuwe producten eerst testen door racers uit meerdere landen. Die laat je na elke race een verslagje schrijven over alle positieve en negatieve feed-back. Vervolgens ga je daar iets mee doen in de vorm van het aanpassen van de onderdelen, pas als alle ervaringen goed zijn wordt het product op de markt gezet.

Dus om antwoord op jouw vraag te geven, hoe lang blijft hij heel? Ik heb geen idee...misschien gaat hij de volgende race al stuk? Dat kan gebeuren, maar dit geef ik dan aan, dan wordt dit probleem aangepakt in het prototype, zodat ik vervolgens weer kan testen of de aangepaste versie wel heel blijft.

Ik kan in ieder geval niet wachten tot de voorveer er ook is! :)
 
ik geloof je, maar hoe lang blijft het heel?
ik hoop dat ze goed onderzoeken voordat ze van alles op de markt brengen.

Daarom laten ze er nu dus meerdere mensen mee testen (Italie, Duitsland & Nederland. Ze hebben zich al in de vingers gesneden met enkele producten. Herhaling hiervan willen ze voorkomen :!

ow ja sander wil je voortaan goed lezen, ik heb het over het kroonstukje, en niet over de vering.

Zet dat er dan effe duidelijk bij... In die context die jij daar postte, suggereerde je heel duidelijk dat "Stage 6 spul" rotzooi is. Ik ben het daar niet mee eens.. Enkel Stage6-spul is meuk.. andere producten zijn prima....
 
Hoewel sommige sprinters erbij zweren vind ik alleen de stage6 halfpoulie rotzooi...oja en de uitlaten/demper, dat is echt de grootste troep die er is. Als je niest dan scheurt het af :p

De cilinder etc daarentegen vind ik prijs/kwalitatief echt super!
 
alles wat er gemaakt wordt van stage 6 is gewoon tyfuszooi, ik zal nooit met zoiets rijden, let maar op, breekt in één keer weer iets af, en dan lig je op je smoel.

ow ja sander wil je voortaan goed lezen, ik heb het over het kroonstukje, en niet over de vering.
en wat betreft de stage 6 cup, ik ga daar in ridjen omdat het goedkoop is, meer niet.
en de meeste spullen worden niet door hun zelf gemaakt, maar door taiwan fabriek,
verder scoort alles niet zolas ze beloven of omschrijven en dat vind ik valse voorlichting.

meer niet.

Ik heb even goed gelezen en volgens mij staat dit er toch echt: alles wat er gemaakt wordt van stage 6 is gewoon tyfuszooi
Dan vraag ik me nog af:
Heikoos, waarom altijd dat verdedigende gepost. En waarom heb ik altijd het gevoel dat jij je aangevallen word als ook maar iemand anders over de dingen denkt?
Ik moest deze quote gewoon doen om je ff op je plaats te zetten. Ik weet niet waarom jij je in elk topic hier op het forum altijd maar boven iedereen wilt plaatsen, maar met deze quotes van jou wil ik nu eens laten zien dat ook jij NIET perfect bent.
En brand mij nu maar af, want er moet wel een reactie komen waarin je verteld dat ik toch geen gelijk heb. Na die post raad ik je aan om een taart te kopen en te vieren dat je je ding weereens gedaan hebt :*

Om nog even ontopic te gaan, naast de achterveer die bij de SBO race op Spa te zien was had SA ook een van de 1ste nieuwe cilinders bij zich. Hier wat pics:

De cilinder komt mijn kant op :D
01.JPG


Daar is ie dan!
02.JPG


03.JPG


EGT vond em ook mooi.
04.JPG


Paar detail pics.
05.JPG


06.JPG


07.JPG


08.JPG


09.JPG


Wat ik van Fred begreep is dit de 2e cilinder die gegoten was, wat je op de foto's ziet kan dus afwijken van wat er straks geleverd gaat worden als het product klaar is. Ze zijn iig druk bezig om alle puntjes op de spreekwoordelijke i te zetten.
 
is die wand al een beetje gaar aant worden of lijkt dat maar zo?
wanneer denk je ongeveer te kunnen banken met deze cilinder?

edit; kdacht dattie jou kant op kwam, mee naar nederland, maar ik snap nu dat fred hem even aan jou gaf om te kijken :p
 
Last edited:
Cilinder is mee getest.......................Door Scooter Attack :p

Echter:

- cilinder is het 2e exemplaar... Is enkel nog in bezit van SA. (en blijft daar totdat hij verkoopklaar is)
- cilinder is prototype (word dus nog aangepast & verbeterd)
- cilinder is nog niet in het bezit van Mol.
- zodra er mee getest is/wordt horen jullie de resultaten vast snel...


Tot die tijd is het gissen & afwachten :)
 
Cilinder is mee getest.......................Door Scooter Attack :p

Echter:

- cilinder is het 2e exemplaar... Is enkel nog in bezit van SA. (en blijft daar totdat hij verkoopklaar is)
- cilinder is prototype (word dus nog aangepast & verbeterd)
- cilinder is nog niet in het bezit van Mol.
- zodra er mee getest is/wordt horen jullie de resultaten vast snel...


Tot die tijd is het gissen & afwachten :)


Je gaat me toch niet vertellen dat jullie er nog niet ff stiekum een schuifmaat hebben bijgepakt :p?
 
Mja jongens, Heiko geeft gewoon ze mening. Die wordt door sommige als wat ongezoute opgevat, maar is wel duidelijk. Daarbij geeft hij ook nog eens aan waarom hij dat vindt, en zegt iedereen dat het niet zo is ?
 
Je gaat me toch niet vertellen dat jullie er nog niet ff stiekum een schuifmaat hebben bijgepakt :p?

Nopez...

Maar als we de timingen weten willen, zijn we er binnen 2 minuten achter ;)
Het is toch niet echt relevant toch? Zal wel in de buurt van Speed/Evo zitten.. (neem ik aan)

Zoals fred ooit zei:

Uitlaatpoort: tussen de 150 en 210
Spoelpoort: tussen de 90 en 150.

Denk dat je daar al een heel eind mee komt toch ;)




Mja jongens, Heiko geeft gewoon ze mening. Die wordt door sommige als wat ongezoute opgevat, maar is wel duidelijk. Daarbij geeft hij ook nog eens aan waarom hij dat vindt, en zegt iedereen dat het niet zo is ?

A: geef DUIDELIJK aan wat je vind, en zeg niet dat alles kut is ;)
B: het is zijn mening, wat hij kut vind voor sprintgebruik, kan ik geniaal vinden voor racegebruik

Ofwel, ieder zijn ding :). Ik kan ook zeuren dat de bigbore's kansloos zijn, omdat je er nergens mee terecht kan in een raceklasse, maar in de sprintwereld kan je er wel mee rijden...

Ofwel, alles is discutabel en heeft een doel, en dat probeert Mol ook te benadrukken.
 
kijk mol ik verdedig niets, ik geef aan dat alles tot NU toe troep is, als dat verandert kan ik mijn mening ook bijdraaien.

heel leuk, maar die cilinder presteerd t al?

wat ik wil zeggen is dat ik het niet netjes vind allerlei leuke dingen te zien en omschrijvingen dat het goed, zelfs beter is en dat het dan NIET scoort. en dan richting mij dom doen, zorg gewoon dat hwet spul goed is en test t beter door ipv meteen 10000 spullen via taiwan hierheen te halen.

eigenlijk is er tot nu toe NIETS beter geweest dan dat van Malossi, Polini, TRT en CRT.

dus dat jij richting mij triest moet doen, moet je zelf weten, ik geef mijn mening.
zoals Pronk op een normale manier tegen mij zegt en zo ook Sander, dat stage 6 leert van zn fouten, nou daar twijfel ik heus niet aan. en dat testwerk is zeker aan te raden, want anders is het vertrouwen straks weg.

maar een verkeerde eerste indruk haal je niet snel weg, en zeker als er tot nu toe NOG niets goed is of wat wel goed is en HEEL blijft.

jij moet mij op mn plaats zetten, vind ik een hele zielige opmerking, en doe je dat dan dmv zo'n ellenlang verhaal en foto's van een cilinder dat wel/niet presteert?

je moet freddy niet zo verdedigen, wie voelt zich nou geroepen om zich te verdedigen?

ik denk eerder jij. en als jij denkt dat ik me boven iedereen voelt staan moet je dat gewoon denken of dromen maar niet hier bijdehand posten, daar bereik je niets mee. ik zeg dat niet, vind dat niet en weet dat dat niet zo is.

GEEN woorden maar daden van Stage 6, en ik weet heus wel dat freddy zn best doet en zo ook de anderen, maar nu Tedeschi erbij komt, zou t echt goed gaan?

ik reageer weer ja, gewoon met feitjes.

en wat betrfet dat jij denkt en vind en acht, ik dnek dta je een soort fobie hebt, of volg je me op t hele forum.

ik denk misschien dat je me leuk vind, helaas ik heb al een ander.

X-je dan om de pijn te verzachten
 
Last edited:
Misschien zit het gleuf voor de pakking in de cilinder ? Of bedoel je dit niet ? Wat beter is imo. Zit je niet met het gekloot om de pakking op zijn plaats te houden terwijl je m over de tapeinden schuift....
 
Het lijkt mij beter de bovenstaande discussies ergens anders te gaan voeren. Dit topic gaat over nieuwe parts, niet over de mening van iemand over stage 6 spullen.

Die voetplaat/ adapterplaat ziet er nice uit. Ik ben benieuwd wat voor prestaties deze kit gaat leveren.

Het idee van Stage 6 om anderen ermee te laten testen en met de feedback producten te verbeteren is echt super.
 
Stage 6 cil zag er goed uit.

Btw; die cilinders van Stage 6 waar wij mee racen zijn echt wel prima hoor.
 
Stage 6 cil zag er goed uit.

Btw; die cilinders van Stage 6 waar wij mee racen zijn echt wel prima hoor.

tuurlijk het Taiwans bedrijf is zeker niet slecht in cilinders maken voor een 2 tal euro.'
en je kunt hem tunen en dan is het snel.

maar waar ik mijn verhaal op baseer, is dat stage 6 altijd roept dat het beter is en goed en achteraf breekt het, of presteert het niet.

en dan komt mr. Mol met dat IK me moet verdedigen.

hij weet zelf ook wel dat zijn opmerkingen diep triest zijn.
want als je een goed product hebt, hoef je je helemaal niet te verdedigen met woorden, dat doet ALS HET GOED IS het product zelf.

en dan daarbij iemand op zn plaats zetten die zelf niks op de markt brengt enkel blokken en motorische werkzaamheden verricht voor mensen die daar (dat ik weet) altijd tevreden over zijn.

de nieuwe stage 6 cilinder ziet er zeker mooi uit, maar welk product van stage 6 is nou lelijk.
optisch niks mis mee. lijkt precies op elke andere wegrace/kart cilinder.

ik ben er ook erg beniewd naar, Tedeschi komt er ook bij, dus dat komt vast wel goed.
 
This new cilinder is based on YZ 85? What will be the size of the piston?
The lower part of the cilinder looks very close to the cr125 but it does not have the exaust valve.
 
Last edited:
Ja, laten we het hier bij laten.
Heikoos geeft zijn mening.

Ik heb persoonlijk een compleet andere mening over stage6 spullen (goede ervaring), maar Heikoos mag best zijn mening met ons delen.
Alhoewel het wel wat beter benadrukt had kunnen worden dat het zijn mening is en iets meer doelgericht.
Ik neem aan dat Heikoos niet ALLE producten van stage6 heeft getest. :)



Laten we weer verder ontopic gaan.
Het is nu wel duidelijk :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top