Nieuwe parts #5

Status
Not open for further replies.
de peekaas voor de 77cc kit zijn ook wel lekker

26 pk.. scoren nu de "normale" 2fastje allemaal zo'n beetje

miss toch over nadenken om zo'n 77cc kit te kopen.
of als de 70cc 7T vast peerd de overstap te overwegen :p
 
Zo'n 77cc kit is idd leuk te monteren op een 80mm as (mina) en 85mm as pia, geen gezeur met 44slag etc

vlinder van de parmakit 80cc
big11497-1.jpg


ziet er niet heel slecht uit, (natuurlijk niks over te zeggen voor de rest)
 
Ligt het aan mij, of lijkt die parmakit kwa mal op een evo cilinder?
In dat geval zou een losse binnenkop van een evo makkelijk passen. :)
 
heeft parmakit mallen geleent van malossi ofzo? lijkt wel een beetje op een oude speed met een vlinder van een team... (cilinder ligt naast mij, vandaar dat t opviel.)
 
Ik vindt dat er tegewoordig veel van die wigjes voor pia zijn, blijkt toch dat er een grote markt is voor het spul. Verder zien die dmp wigjes er wel netjes uit :)

Bgm krukas ziet er wel netjes uit, alleen vraag ik mij af waarom er een hol big end pen in zit. Ben benieuwd hoe lang zoiets vol houd bij 25+ pk
 
Last edited by a moderator:
Zelfde als de eerste 2fast assen eigelijk, op een gegevenmoment houden die dunne naaldlagertjes ermee op. Of je moet net geluk hebben.

Maar een naaldlagertje is over het algemeen nog wel een keer te vervangen.
 
Vind hem ook niet echt mooi, veel te hoekig..
Het zal misschien wel mooi worden incombinatie van een S6 Monsterdisk R/T en R/T Klauw, maar zou liever door sparen voor een malossi voorvork..
 
Moet hier toch even wat kwijt over de 86cc big bores

Heb ze net eens even grondig bekeken en opgemeten, en kwam nogal tot verbazing toen ik de timingen na ging rekenen

Opgeven zoals malossi zouden de timingen moeten zijn voor zowel de minarelli als de piaggio versie:

uitlaat : 192
spoel : 132
blowdown = 30


Eigen waardes zijn gemeten met opgegeven qsuish van 0,8mm wat malossi aangeeft. ik heb 2 minarelli's en 2 piaggio's gemeten om rare verschillen uit te sluiten

gemeten piaggio kit:
uitlaat : 188
spoel : 132
blowdown = 28

gemeten minarelli kit:
uitlaat : 188
spoel: 129
blowdown = 29,5


Ik vind dit toch behoorlijk slecht van malossi, zeker het verschil van spoelpoortiming tussen minarelli en piaggio welke normaal gelijk moeten zijn. Maar liefst 0,5mm(3graden). tevens vind ik de blowdown van 28 zoals de piaggio kit is veel te laag

Zal zeer snel een piaggio blokje testen, eerst even standaard, later zal de frees er zeker ingaan })
 
Niet mooi??

Prachtvork voor een mooie en solide prijs!! -:-

Marco: Sinds de 7-poorts versie & de nieuwe gieter van Malossi zijn de timingen inderdaad erg verschillend.. Hebben we toen @ Koopmans ook al geconcludeert... Jammer dat het ook bij de big bores het geval is :X
 
Damn, ik had die vorvork wel een stuk netter verwacht. Vind echt niet mooi :(

Vind het nog aardig geld voor alleen wat voorpootjes
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top